Oleg Gorbaniuk

 

Oleg Gorbaniuk

 

Associate Professor

Department of General Psychology

John Paul II Catholic University of Lublin, Poland.

 

PhD in Economics (2000)

PhD in Psychology (2001)

Habilitation in Psychology (2012)

 


 

Office: C-406, Department of General Psychology, Al. Raclawickie 14, 20-950 Lublin, Poland
Phone: +48 81 4453406
e-mail: oleg.gorbaniuk@gmail.com

 


 

GENERAL RESEARCH INTERESTS

  • social psychology
  • quantitative methods of data analysis
  • methodology of marketing research
  • consumer behavior
  • political marketing

 

CURRENT RESEARCH INTERESTS

  • psycho-lexical studies
  • social perception
  • image of brands, corporations, politicians, political parties, and countries

 

RECENT PUBLICATIONS

 

2016

  • Glińska, E., Gorbaniuk, O. (2016). Restrictions on the use of the Aaker model in the measurement of city brand personality: The sender’s perspective. Place Branding and Public Diplomacy, 1–13. DOI:10.1057/pb.2015.20

 

2015

2014

  • Gorbaniuk, O., Maciejewska, A., Kisiel, A., Kolańska, M., Filipowska, J. (2014). Systematyzacja i pomiar postrzeganych zmian w obrazie siebie konsumentów pod wpływem korzystania z marek usług. Management and Business Administration. Central Europe, 23, 1 (125). DOI: 10.7206/mba.ce.2084-3356.68
  • Gorbaniuk, O., Kolańska, M., Ryżak, D., Sabat, J., Nitkiewicz, H., Kędziorek, D., Kleniewska, J. (2014). Skale do pomiaru zmian w obrazie siebie pod wpływem zakupu marek produktów. Marketing i Rynek, 9. 
  • Budzińska, A., Gorbaniuk, O., Kolańska, M. (2014). Taksonomia postrzeganych korzyści z tytułu użytkowania preferowanych marek produktów z perspektywy celów realizowanych przez konsumentów. Psychologia Ekonomiczna, 5(1), 40-63.

2013

 

 

ALL BOOKS AND ARTICLES 

clickhere