Skala Osobowości Marki J.Aaker

(polska adaptacja językowa i czynnikowa O.Gorbaniuk, 2006/2010)

(wersja  PDF lub WORD)

 

Instrukcja: Proszę wyobrazić sobie markę X jako osobę. Brzmi to niezwykle, ale proponuję pomyśleć o cechach, które kojarzą się Panu/i z tą marką. Na przykład, myśląc o marce Tchibo, mogą Panu/i przyjść na myśl takie specyficzne dla człowieka cechy jak przyjacielska, energiczna, elegancka, godna zaufania itd. Jestem  ciekaw/a, jakie ludzkie cechy przychodzą Panu/i na myśl, kiedy myśli Pan/i o marce X? Proszę ocenić to na 5-stopniowej skali w zakresie każdej spośród wymienionych niżej cech, otoczając kółkiem właściwą odpowiedź i stopniując ją w razie potrzeby na skali od 1 (nie zgadzam się) do 5 (zgadzam się), gdzie poszczególne cyfry oznaczają:

 

1

2

3

4

5

nie zgadzam się

raczej się nie zgadzam

ani tak

ani nie

raczej się zgadzam

zgadzam się

 

solidny/a

1

2

3

4

5

 

sentymentalny/a

1

2

3

4

5

szorstki/a

1

2

3

4

5

 

ekscytujący/a

1

2

3

4

5

przystojny/a

1

2

3

4

5

 

lojalny/a wobec firmy

1

2

3

4

5

modny/a

1

2

3

4

5

 

poszukujący/a przygód

1

2

3

4

5

fachowy/a

1

2

3

4

5

 

radosny/a

1

2

3

4

5

twardy/a

1

2

3

4

5

 

młody/a

1

2

3

4

5

łagodny/a

1

2

3

4

5

 

uczciwy/a

1

2

3

4

5

nowoczesny/a

1

2

3

4

5

 

pewny/a siebie

1

2

3

4

5

niezawodny/a

1

2

3

4

5

 

kobiecy/a

1

2

3

4

5

kowbojski/a

1

2

3

4

5

 

fajny/a

1

2

3

4

5

uroczy/a

1

2

3

4

5

 

odważny/a

1

2

3

4

5

współczesny/a

1

2

3

4

5

 

przyjazny/a

1

2

3

4

5

autentyczny/a

1

2

3

4

5

 

odnoszący/a sukces

1

2

3

4

5

przywódczy/a

1

2

3

4

5

 

przyzwoity/a

1

2

3

4

5

szczery/a

1

2

3

4

5

 

wyjątkowy/a

1

2

3

4

5

oryginalny/a

1

2

3

4

5

 

natchniony/a

1

2

3

4

5

wytrzymały/a

1

2

3

4

5

 

olśniewający/a

1

2

3

4

5

męski/a

1

2

3

4

5

 

zaabsorbowany/a rodziną

1

2

3

4

5

 

 

Klucz:

Skala

Przymiotniki

Solidność

solidny/a, fachowy/a, niezawodny/a, autentyczny/a, wytrzymały/a, lojalny/a wobec firmy, uczciwy/a

Siła

szorstki/a, twardy/a, kowbojski/a, przywódczy/a, męski/a, poszukujący/a przygód, pewny/a siebie, odważny/a, przystojny/a

Przyjazność

łagodny/a, uroczy/a, zaabsorbowany/a rodziną, sentymentalny/a, radosny/a, kobiecy/a, przyjazny/a, przyzwoity/a, natchniony/a, szczery/a

Stylowość

modny/a, nowoczesny/a, współczesny/a, oryginalny/a, ekscytujący/a

młody/a, fajny/a, odnoszący/a sukces, wyjątkowy/a, olśniewający/a

 

Sposób obliczania: wynik w skali oblicza się jako średnia pozycji wchodzących w skład skali

 

Właściwości psychometryczne:

Autor: Oleg Gorbaniuk
Ostatnia aktualizacja: 16.12.2013, godz. 16:47 - Oleg Gorbaniuk