Formy ewaluacji
W trakcie kursu uczestnicy pracują w grupach nad tzw. case study, stosując w praktyce nabyte podczas zajęć warsztatowych i konwersatoryjnych wiedzę i umiejętności. Na zakonćzenie kursu poszczególne zespoły zaprezentują efekty swojej pracy oraz przedstawią komentarz na temat ewentualnych problemów, na które natrafili podczas pracy, i sposoby ich rozwiązywania.
Uczestnicy zespołów mają możliwość oceny projektów przedstawionych przez pozostałych uczestników i przedyskutowania efektów swojej pracy. Ponadto wykorzystywana będzie metoda bieżącego oceniania wykonywanych zadań , której dokonywać będą wykładowcy prowadzący warsztaty. Czworo wykładowców obecnych przez cały okres trwania kursu będzie monitorować przebieg prac w zespołach, udzielać wskazówek i niezbędnej informacji zwrotnej. Po zakończeniu prac wykładowcy przedyskutują także z poszczególnymi zespołami kwestie związane ze współdziałaniem w danym zespole.
Monitorowanie przebiegu kursu oraz realizacji założeń programowych odbywa się na bieżąco. Koordynator oraz przedstawiciele uczelni partnerskich, pozostają przez cały okres kursu. W razie ewentualnych trudności koordynator przedstawia rozwiązania i konsultuje z przedstawicielami partnerów.
Poza tym przewiduje się następujące formy ewaluacji ogólnej kursu:
a) Ankieta oceniająca:
- ocena zagadnień dotyczących doboru tematów, wykorzystanych metod dydaktycznych, organizacji kursu itp.
- przeprowadzenie ankiety wśród uczestników w ostatnim dniu kursu
- zbieranie opinii i sugestii wykładowców oraz zaangażowanych ekspertów na temat treści i organizacji kursu
b) Spotkanie przedstawicieli partnerów w celu ewaluacji (merytorycznej i organizacyjnej) kursu i omówienia ankiet uczestników
- ocena i wnioski wykładowców; sugestie na przyszłość w formie pisemnego sprawozdania;
- analiza i omówienie wyników ankiet uczestników (mocnych i słabych stron kursu),
- sformułowanie sugestii zmian, wdrożenie ich w następnych edycjach.
Ostatnia aktualizacja: 12.07.2014, godz. 13:45 - Stefanie Bogaerts