Poznaj słowa, od których wszystko się zaczyna!

 

 

Instytut Filologii Polskiej KUL należy do grona najlepszych polonistyk w Polsce. W 2012 roku uzyskała najwyższł możliwą ocenę Uniwersyteckiej Komisji Akredytacyjnej. W roku 2013 w prestiżowym rankingu "Perspektyw" i "Rzeczpospolitej" Filologia Polska w naszym Instytucie zajęła 6 miejsce w Polsce.

 

Wykładają u nas wybitni specjaliści: znawcy edytorstwa, teatru, krytyki literackiej, historii literatury, językoznawstwa, antropologii, kultury popularnej, humanistyki cyfrowej. Na naszych specjalizacjach warsztaty prowadzą czynni dziennikarze radiowi i telewizyjni, nauczyciele, sieciowi redaktorzy, obsypani nagrodami twórcy teatralni. Prowadzimy nie tylko zajęcia obowiązkowe, ale też kursy specjalizacyjne. Oferujemy szeroką pulę zajęć fakultatywnych. Dzięki nim możesz ułożyć część swojego programu samodzielnie.

Studiując filologię polską w KUL, nauczysz się rozumieć, w jaki sposób człowiek wypowiada siebie poprzez tekst, a także sam posiądziesz umiejętność skutecznego i poprawnego posługiwania się słowem. Poznasz historię literatury polskiej i języka. Dowiesz się, czym w ogóle jest literatura i w jaki sposób możesz rozpoznać w niej samego siebie. Podejmiesz fascynującą wyprawę w świat poezji, teatru, kultury dawnej i współczesnej. Nauczysz się aktywnie uczestniczyć w życiu literackim i kulturalnym, współtworzyć je i współpracować z innymi. Rozwiniesz własną kreatywność. Wreszcie – doświadczysz satysfakcji, jaką dają bardzo zindywidualizowane, elitarne studia.

Pamiętaj, że wybierając którąkolwiek z dróg otrzymasz doskonałe, szerokie wykształcenie, które pozwoli Ci zdobyć odpowiednią pracę, ale też zapewni bezcenny rozwój intelektualny.

 

Kompetencje zdobywane podczas studiów:

  • historii literatury polskiej i języka
  • nauczania języka polskiego (także jako obcego)
  • analizy, interpretacji oraz tworzenia różnych tekstów kultury

Zawody:

  • korespondent zagraniczny
  • dziennikarz
  • specjalista ds. Public Relations
  • rzecznik prasowy
  • specjalista ds. mediów społecznościowych
  • specjalista ds. CSR

 

Autor: Grzegorz Jędrek
Ostatnia aktualizacja: 01.07.2016, godz. 19:58 - Magdalena Malec