W ramach cyklu comiesięcznych spotkań duszpastersko-naukowych przygotowujących naszą wspólnotę akademicką w Stalowej Woli do kanonizacji Jana Pawła II, odbyła się pielgrzymka studentów Wydziałów Zamiejscowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II w Stalowej Woli  oraz parafian parafii pw. św. Jana Pawłą II do Wadowic, Kalwarii Zebrzydowskiej, Łagiewnik i Krakowa. Miała ona miejsce dnia 31 maja 2014 roku.

W sobotę 31 maja 2014 roku o godzinie 5.30 spod budynku Auli KUL, przy Ofiar Katynia wyruszyły trzy autokary pod przewodnictwem duszpasterza akademickiego i proboszcza parafii pw. Św. Jana Pawła II ks. Mariusza Kozłowskiego. Autokary zasilili studenci KUL (50 osób) oraz bardzo licznie parafianie naszej wspólnoty (dwa autokary). Po odmówieniu modlitwy wyruszyliśmy w kierunku Wadowic. Początkowo zaspani i nieprzytomni studenci, zaczęli wkrótce śpiewy i rozmowy.
W miłej atmosferze dojechaliśmy do Wadowic, udaliśmy się do kościoła parafialnego, gdzie przyjął sakrament Chrztu św. nasz papież Jan Paweł II. Po chwili modlitwy, złożeniu intencji i ofiar, podjęliśmy zwiedzanie Wadowic – domu papieża (niestety, tylko z zewnątrz), Klasztoru Ojców Karmelitów Bosych i Sanktuarium św. Józefa "Na Górce", placu Jana Pawła II, oraz kawiarni, w której oglądaliśmy stolik, przy którym w młodości jadł swoje ulubione ciastka nasz papież. Oczywiście, odbyła się degustacja zamówionych wcześniej 150 kremówek, które cieszyły się wśród naszych młodych i starszych pielgrzymów dużym uznaniem.
Tak wzmocnieni wyruszyliśmy około południa do Kalwarii Zebrzydowskiej. W Kalwarii zwiedziliśmy sanktuarium maryjno-pasyjne oo. bernardynów (manierystyczny zespół architektoniczny i krajobrazowy oraz park pielgrzymkowy z XVII wieku), które w 1999 r. zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO jako jedyna kalwaria na świecie i Europie. Podjęliśmy krótką próbę odwiedzenia dróżek Najświętszej Maryi Panny – urokliwej trasy wśród wzgórz i lasów wokół sanktuarium, na której usytuowane są kapliczki – miejsca modlitwy pielgrzymów. Jednak czas gonił – o godzinie 15.00 byliśmy bowiem umówieni z pozostałymi pielgrzymami z KUL w Łagiewnikach. Z żalem i poczuciem niedosytu modlitwy w tak pięknym miejscu, ulubionym i często odwiedzanym również przez naszego świętego Patrona, opuściliśmy Kalwarię i podążyliśmy do Łagiewnik.
W Łagiewnikach mieliśmy chwilę przerwy na zjedzenie. Zwiedziliśmy kościółek z relikwiami św. Faustyny. Następnie udaliśmy się do sanktuarium Miłosierdzia Bożego i około dwóch godzin trwaliśmy na modlitwie z pielgrzymami z naszej Alma Mater w Lublinie. Z KUL przybyli Rektorzy, Dziekani Wydziałów (wraz z naszym ks. prodziekanem, dr hab. Romanem Sieroniem), pracownicy, emeryci i studenci oraz chór, który wspaniale uświetniał nabożeństwa – koronkę do Miłosierdzia Bożego oraz Mszę św. Zakończyła się ona zawierzeniem wspólnoty akademickiej KUL Matce Bożej przez ks. Rektora Antoniego Dębińskiego. Tym samym zakończyła się najbardziej oficjalna część naszej pielgrzymki.
Późnym popołudniem (ok. 17.30) udaliśmy się do Krakowa. Usłużni panowie kierowcy zatrzymali autokary koło Wawelu. Pozwoliło nam to na szybkie rozpoczęcie indywidualnego zwiedzania. Wędrowaliśmy bulwarem nadwiślańskim i pięknymi uliczkami Starego Miasta. A Kraków przywitał nas piękną pogodą. Atmosfera zachęcała do dłuższego zwiedzania, jednak o 20.00 musieliśmy wracać... aby po ponad 3 godzinach jazdy, zmęczeni, ale zadowoleni i w dobrych nastrojach, szczęśliwie powrócić do rodzinnej Stalowej Woli.
Pielgrzymka pozwoliła nam poznać miejsca bliskie św. Janowi Pawłowi II. Stało się tak między innymi dzięki świetnej organizacji i przewodnictwu ks. proboszcza, ale także dzięki dotacji Fundacji Uniwersyteckiej, która ulżyła niezbyt pełnym kieszeniom studentów i pomogła zrealizować nasze zamiary. Dziękujemy za pomoc. Owocem wyjazdu jest też pomysł powołania koła akademickiego PTTK przy Wydziałach Zamiejscowych KUL w Stalowej Woli..., aby w kolejnych latach móc podążać śladami Jana Pawła, który kochał przecież wycieczki, młodzież i góry.