Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej

 

 IRM_7392_500.jpg

 

Absolwentka historii sztuki (2008) i podyplomowego studium komunikowania społecznego
i dziennikarstwa (2010), zatrudniona w Instytucie Historii Sztuki KUL, w Pracowni Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej.

 

Pracę magisterską poświęciła postmodernistycznemu musicalowi Baza Luhrmanna, "Moulin Rouge!". Praca została napisana pod kierunkiem dr hab. Małgorzaty Kitowskiej-Łysiak, prof. KUL, w Katedrze Historii Sztuki Współczesnej. W pracy autorka skupiła się na dogłębnej analizie artystycznej filmu i sposobie prezentacji przez jego twórców mitu orfickiego.

Pracę dyplomową z dziennikarstwa napisała pod kierunkiem dr Roberta Szweda z Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL. Tematem tej pracy były współczesne amerykańskie seriale kryminalne i sposób ich percepcji, rozpatrywane pod kątem antropologicznym jako współczesny mit i rytuał.

 

 

Większe działania w ramach wykonywanej pracy:

  • projekty plakatów wykładów otwartych z historii sztuki, organizowanych przez IHS KUL oraz Miejską Bibliotekę Publiczną w Lublinie;
  • animowana etiuda filmowa "90 lat KUL" (na zlecenie Działu Promocji i Informacji KUL), wraz z Anną Pierą;
  • wystawa fotografii "65 lat Instytutu Historii Sztuki", wraz z dr Marcinem Pastwą;
  • animowana etiuda filmowa "OlimpIHS" (z okazji jubileuszu IHS KUL);

 

 

Zainteresowania (naukowe i nie tylko; kolejność przypadkowa):

  • współczesny film i media wizualne
  • antropologia kultury (w tym sztuki i mediów)
  • mitologia, baśnie, legendy, symbolika, rytuały
  • struktury narracji i ich teorie (Vogler, Propp, Silverstone)
  • pisarstwo i creative writing
  • literatura (szczególnie kryminał i thriller)

Autor: Instytut Historii Sztuki KUL
Ostatnia aktualizacja: 24.01.2014, godz. 16:34 - Ireneusz Marciszuk