Jeśli cały czas poszukujesz sposobu na udoskonalenie swojego życiorysu, dodaj do niego profil zawodowy. To tylko kilka zdań, które pomogą Ci zyskać w oczach rekruterów i wyraźnie wyprzedzić konkurencję.

 

  

 

W mojej opinii, w aplikacjach większości kandydatów brakuje profili zawodowych – mówi Konstancja Zyzik, Recruitment Coordinator w Pracuj.pl 

 

– Oczywiście na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy coraz więcej kandydatów decyduje się na ich zamieszczenie w CV, ale wciąż jest to niewielki odsetek osób. A przecież taki profil zawodowy to doskonałe podsumowanie kwalifikacji i motywacji osoby poszukującej pracę oraz ogromna wartość dodana dla rekrutera, który najważniejsze informacje nt. kandydata otrzymuje w skondensowanej formie już na początku dokumentu – dodaje.

 

O czym mowa?

Profil zawodowy, nazywany również celem zawodowym to kilkuzdaniowe podsumowanie naszej dotychczasowej kariery oraz określenie kierunku, w jakim chcielibyśmy się w przyszłości rozwijać. Umieszczamy w górnej części życiorysu, zaraz pod danymi osobowymi, a przed doświadczeniem zawodowym. Jego długość to maksymalnie 5 zdań. Uwaga! Nie należy automatycznie wklejać tego samego profilu zawodowego do każdej aplikacji.

 

Tak jak całe CV, wymaga on personalizacji pod kątem oferty, na którą aplikujemy. Wykorzystajmy profil do podkreślenia tych elementów, które są dla pracodawcy szczególnie ważne– zwraca uwagę ekspert z Pracuj.pl.

 

3 kroki do stworzenia dobrego profilu

Postaraj się, aby profil zawodowy w Twoim życiorysie odpowiadał na 3 podstawowe pytania:

1. Kim jesteś?

2. Jaki jest Twój obszar specjalizacji? Jakie są Twoje osiągnięcia?

3. W jakim kierunku chcesz się rozwijać w przyszłości? Jaki jest Twój cel zawodowy?

 

Konstancja Zyzik podkreśla jednak – W zależności od etapu kariery, na jakim znajduje się kandydat, profil zawodowy może się nieco różnić.

 

Co pisać na początku kariery zawodowej?

 

– Jeśli przygotowujemy aplikację na staż lub praktykę, warto potraktować profil zawodowy jako miejsce do pokazania naszych motywacji zawodowych oraz tego, gdzie widzimy się w przyszłości – podpowiada Konstancja Zyzik.

 

Dodaje również, że w przypadku osoby na początku kariery zawodowej, nie trzeba skupiać się na jednym, ale można wskazać kilka bliskich sobie kierunków rozwoju. Na przykład osoba, która myśli o karierze w dziale HR, może jako obszar swojej specjalizacji podać zarówno rekrutację, jak i employer branding.

 

PRZYKŁAD:

(Kim jesteś?) Jestem studentką V roku Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. (Jaki jest Twój obszar specjalizacji?) Interesuję się tematyką zarządzania zasobami ludzkimi, a swoją pasję rozwijam jako wolontariusz w dziale zasobów ludzkich Fundacji Centrum Prasowe. (Jaki jest Twój cel zawodowy?) Swoje kompetencje chciałabym rozwijać dalej w dziale rekrutacji w firmie XYZ.

 

Co napisze doświadczony pracownik?

 

Osoba co najmniej 2- letnim doświadczeniem powinna potraktować profil zawodowy jako miejsce do podsumowania swojej dotychczasowej kariery, przedstawienia specjalizacji, największych sukcesów oraz planów na przyszłość – dodaje ekspert Pracuj.pl.

Porównałabym profil zawodowy z kilkuzdaniową wizytówką kandydata – mówi.

 

PRZYKŁAD:

(Kim jesteś?) Jestem Senior Account Managerem z 7-letnim doświadczeniem w zarządzaniu projektami komunikacyjnymi (ATL, BTL i digital) zdobywanym w międzynarodowym agencjach reklamowych. (Jaki jest Twój obszar specjalizacji?) Skutecznie zarządzałem i wdrażałem kampanie reklamowe dla klientów z sektora usług, finansów czy telekomunikacji,. Koordynowałem również pracę 10-osobowego zespołu. (Jaki jest Twój cel zawodowy?) Poszukuję pracy jako Menedżer ds. Marketingu w organizacji z branży finansów.

 

Źródło

Autor: Marta Szymańska-Jarosz
Ostatnia aktualizacja: 08.09.2017, godz. 13:03 - Marta Szymańska-Jarosz