Zadania główne:

 

1. w zakresie bhp oraz ppoż.:

  • przeprowadzanie kontroli warunków ppoż. oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w jednostkach organizacyjnych Uczelni,
  • informowanie Władz Uczelni o stwierdzonych zagrożeniach wraz z wnioskami zmierzającymi do ich usunięcia
  • nadzór nad terminową i właściwą realizacją na Uczelni nakazów, postanowień, wniosków, określonych przez zewnętrzne jednostki kontrolujące stan bezpieczeństwa pożarowego oraz bhp na Uczelni
  • doradztwo w stosowaniu przepisów bhp i ppoż. na Uczelni
  • przedstawianie propozycji dotyczących rozwiązań technicznych i organizacyjnych, spełniających wymagania bezpieczeństwa pożarowego i prowadzenia akcji ratowniczych w obiektach Uczelni,
  • wydawanie kierownikom jednostek organizacyjnych, zarządzającym i użytkownikom budynków, obiektów lub terenów zaleceń zmierzających do utrzymania bezpieczeństwa pożarowego na właściwym poziomie,
  • przedstawianie Rektorowi oceny stanu bezpieczeństwa obiektów oraz zgłaszanie związanych z tym wniosków i propozycji,
  • nadzór nad organizacją szkoleń tematycznych dla pracowników i studentów KUL z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,
  • współdziałanie z kierownikami jednostek organizacyjnych Uczelni w sporządzaniu, aktualizacji i wprowadzaniu do zastosowania instrukcji bezpieczeństwa
  • udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
  • dokonywanie oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą

2. w zakresie obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego:

  • realizacja przedsięwzięć obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego na terenie zakładu pracy
  • opracowanie planu ewakuacji doraźnej Uczelni na wypadek wystąpienia nadzwyczajnych zagrożeń ze wszystkich obiektów KUL
  • prowadzenie i aktualizacja ewidencji osób wyznaczonych do pełnienia służby w zakładowych formacjach obrony cywilnej
  • organizowanie i przeprowadzanie szkoleń członków Zespołu Kierowania OC, załogi zakładu pracy i członków formacji
  • realizacja przedsięwzięć związanych z zabezpieczeniem w sprzęt techniczny i ochronny zakładowych formacji OC oraz załogi
  • zapewnienie sprawnego działania elementów systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania oraz systemu wykrywania zagrożeń w tym prowadzenie dokumentacji, szkoleń i ćwiczeń
  • organizacja  szkoleń i ćwiczeń zakładowych formacji obrony cywilnej
  • sprawowanie nadzoru nad przechowywaniem i konserwacją sprzętu obrony cywilnej na terenie Uczelni

 

Autor: Leszek Wojtowicz
Ostatnia aktualizacja: 06.06.2017, godz. 12:13 - Leszek Wojtowicz