Letnia Akademia Kompetencji Biura Karier KUL to inicjatywa, której celem jest merytoryczne wsparcie osób wchodzących na rynek pracy poprzez pokazanie możliwych ścieżki rozwoju zawodowego oraz wyposażenie w nowe kompetencje. Inspirujące e-szkolenia przeprowadzą topowi eksperci HR, praktycy biznesu i doświadczeni doradcy rynku pracy.


Wydarzenie jest adresowane do studentów, świeżo upieczonych absolwentów i osób z dorobkiem zawodowym. Letnia Akademia Kompetencji to zastrzyk praktycznej wiedzy i użytecznych treści podanych w przyjemnej formie webinarów on-line.


Do naszych e-szkoleń może dołączyć każdy przez telefon, laptop albo komputer stacjonarny i uczestniczyć w nich z każdego miejsca na ziemi, nawet w klapkach na plaży;) dlatego zarejestruj się jeszcze dziś! Możesz wziąć udział w każdym z webinarów!

 

Kalendarz Letniej Akademii Kompetencji

 


 

 

 

26.08.2020 r (środa) | 10:00 – 11:30

Webinar: "Elementy prawa pracy: prawa i obowiązki pracownika, umowa o pracę i inne formy zatrudnienia"
Prelegentka: Aneta Brońska - doradca zawodowy ds. przedsiębiorczości w Biurze Karier KUL

 

Link do zapisów: https://kariera.kul.pl/index.php/34185?newtest=Y&lang=pl 

 

Opis webinaru: Zakres tematyczny webinaru będzie obejmował prawa i obowiązki pracownika, umowa o pracę i inne formy zatrudnienia (umowa zlecenia; umowa o dzieło; umowa o dzieło z przekazaniem praw autorskich; kontrakt B2B), mobbing w pracy - jak go rozpoznać i jak mu przeciwdziałać, case study, sesja pytań i odpowiedzi (Q&A), indywidualne konsultacje.

 

O prelegetce:
Aneta Brońska - od ponad dwóch lata jako doradca zawodowy ds. przedsiębiorczości w Biurze Karier KUL pomaga studentom i absolwentom rozpoczynać i rozwijać ich własne biznesy. Swoje doświadczenie budowała na stanowiskach Opiekuna Klienta Biznesowego oraz jako Manager w Fundacji Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości. Ponad 3 lata działała w organizacjach pozarządowych i studenckich takich jak AEGEE, AIESEC, Forum Młodych Lewiatan. Uczestniczyła w wielu szkoleniach z zakresu sprzedaży, marketingu, design thinking. Wierzy w siłę komunikacji i współpracy. Prywatnie fanka zdrowego stylu życia i dobrej kawy.

 


 

 

2.09.2020 r. (środa) | 10:00 – 11:30

Webinar: Budowanie marki osobistej
Prelegentka: Marta Wziątek - psycholog, doradca zawodowy, coach ACC ICF
Link do zapisów: https://kariera.kul.pl/index.php/51374?newtest=Y&lang=pl 

 

Opis webinaru: Czym jest marka osobista? Kiedy i w jaki sposób warto rozpocząć jej profesjonalne tworzenie? Jak odkryć swoją oryginalność? Czym jest autentyczność w personal branding i dlaczego niektóre gwiazdy szybko spadają :) ? Pomarańcza do pomarańczy podobna. Jaką historię Ty opowiadasz o sobie, jaką historię chciał(a)byś, aby opowiedzieli o Tobie Twoi klienci, współpracownicy, ludzie których spotykasz? Warsztat adresowany jest do osób wchodzących na rynek pracy.

 

O prelegetce:

Marta Wziątek - Jestem psychologiem, doradcą zawodowym, licencjonowanym coachem ACC ICF. Od 16 lat pracuję w obszarze: odkrywania predyspozycji zawodowych, rozwijania kompetencji, budowania poczucia pewności siebie, radzenia sobie z niepowodzeniami, wyznaczania celów zawodowych zgodnych z własnym potencjałem i wartościami. Pracuję także z cudzoziemcami zainteresowanymi adaptacją do pracy i życia w Polsce. Wspieram osoby wchodzące na rynek pracy, powracające do pracy po dłuższej przerwie oraz szukające innych możliwości zawodowych. Przeprowadziłam ponad 3500 godzin indywidualnego poradnictwa zawodowego, ok. 3000 godzin szkoleń oraz prawie 500 godzin indywidualnych sesji coachingowych.

 


 

09.09.2020r. (środa) | 10:00-11:30
Webinar: Od humanisty do specjalisty IT
Prelegenci:

Katarzyna Mędrala - agent wsparcia technicznego w Capgemini Polska

Michał Małaczek - Service Desk Team Manager w Capgemini Polska

 

Link do zapisów: https://kariera.kul.pl/index.php/22689?newtest=Y&lang=pl 

 

Opis webinaru:

Umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, determinacja, otwartość? Które z tych cech są kluczowe w rozpoczęciu swojej przygody w branży IT? Czy brak wykształcenia informatycznego czy doświadczenia zamykają nam drogę do pracy w świecie informatyki? Jak zacząć, jeśli studiuję kierunek humanistyczny lub jestem jego absolwentem? Na te pytania odpowiedzą prelegenci webinaru – Kasia i Michał. Z wykształcenia humaniści, którzy na codzień pracują w Capgemini, czyli w jednej największych firm informatycznych na świecie świadczącej usługi w zakresie konsultingu, technologii informatycznych i outsourcingu.

 

O prelegentach:

Katarzyna Mędrala - agent wsparcia technicznego w Capgemini Polska
Z wykształcenia technik obsługi turystycznej, absolwentka lingwistyki stosowanej UMCS. Katarzyna w swoim życiu zajmowała się wolontariatem, dziennikarstwem, pracą z dziećmi, pracą w gastronomii, handlu, turystyce. Dzięki umiejętnościom miękkim nabytym w dotychczasowym życiu zawodowym łatwo odnalazła się w nowej roli w branży IT pracując dla Capgemini Polska.

 

Michał Małaczek - Service Desk Team Manager w Capgemini Polska

Jest absolwent filologii romańskiej UMCS oraz zarządzania zasobami ludzkimi WSPiA w Lublinie. Od 2010 r. rozwija swoje kompetencje w zespołach wsparcia technicznego. Dotychczasowe doświadczenie zdobywał jako doradca klienta, a następnie Team Manager pracując dla takich firm jak Orange Polska, Samsung Electronics Polska oraz Capgemini Polska.

 


 

 

UWAGA! NOWY TERMIN WEBINARU: 17 września 2020 r. (czwartek) | 10:00 – 11:30

Webinar: Jak zdobyć "20" lat doświadczenia zawodowego w wieku 25 lat?
Prelegentka: Kinga Rogala Gutowska - Randstad Professionals Branch Manager


Link do zapisów: https://kariera.kul.pl/index.php/17268?newtest=Y&lang=pl 

 

Opis webinaru:

Webinar prowadzony przez praktyka rekrutacji pokazujący perspektywę pracodawcy – czego oczekują od przyszłych pracowników? Gdzie zdobyć doświadczenie wymagane przez rekruterów? Jakie cechy osobowości ułatwiają zdobywanie nowych umiejętności? Jak wyjść z pułapki "szufladki" zawodowej w jednej branży czy na jednym stanowisku?

 

O prelegetce:
Kinga Rogala Gutowska - Randstad Professionals Branch Manager -  Absolwentka KUL i UW. Posiada 10 letnie doświadczenie w obszarze sprzedaży i rekrutacji. Od ponad pięciu lat z sukcesem rozwija lubelski rynek rekrutacji stałych, od dwóch na stanowisku managera lubelskiego oddziału. Wspólnie z zespołem specjalistów realizuje projekty głównie z obszaru: engineeringu, IT, finansów oraz sprzedaży rekrutując specjalistów oraz top management.

 


 

 

 

30.09.2020 r. (środa) | 10:00 – 11:30

Webinar: Rozmowa kwalifikacyjna
Prelegentka: Dorota Maj - psycholog, doradca zawodowy, coach szkolenie na poziomie PCC ICF
Link do zapisów: https://kariera.kul.pl/index.php/56361?newtest=Y&lang=pl 

 

Opis webinaru:

Rozmowa kwalifikacyjna jest często decydującym etapem procesu selekcji kandydatów. O czym pamiętać, aby pomóc szczęściu i zdobyć wymarzona pracę? Jak nie dać sie zaskoczyć pracodawcy? Jakich pytań spodziewać się podczas rozmowy? Jakich błędów nie popełniać? Odpowiedzi na te pytania padną podczas webinaru. Dodatkowo poruszymy aspekt przygotowania do rozmowy, profesjonalnej autoprezentacji i mowy ciała.

 


W lipcu odbyły się już następujące webinary:

 


 

8 lipca 2020 r. (środa) | 10:00 – 11:30

Webinar nr 1: "Jak stworzyć tak dobre CV, by pracodawcy nie mogli Cię zignorować"
Prelegentka: Izabella M. Wojtaszek - Psycholog, trener biznesu i szukania pracy, autorka www.pracanawymiar.pl


Link do zapisów: https://kariera.kul.pl/index.php/12438?newtest=Y&lang=pl 

 

Opis webinaru:

Nie chcesz być ignorowany, chcesz być zapraszany, kiedy aplikujesz do pracy?
Chcesz dowiedzieć się, jak napisać naprawdę dobre CV?
Jeśli TAK, to dołącz na CVnarium.
Dlaczego warto skorzystać? CVnarium jest Twoim najnowocześniejszym seminarium o CV online. Jest oparte na dowodach z obu stron muru rekrutacyjnego, badań psychologicznych, marketingowych i śledzenia wzroku rekrutera. CVnarium jest wspaniałym sposobem, by dowiedzieć się, jak stworzyć tak dobre CV, by nie mogli Cię zignorować.

 

O prelegetce:
Izabella M. Wojtaszek – Trener biznesu i zdobywania pracy. Izabella ma wieloletnie doświadczenie w branży zdobywania pracy, włączając w to doświadczenia z bycia po drugiej stronie muru jako rekruter. Misją Izy jest sprawienie, by każdy odkrył i robił to do czego jest zdolny. Zawodowo. Rekrutowała w Agencji Zatrudnienia (m.in.Randstad) i w działach personalnych (m.in. pion techniczny sieci Play), ponadto szkoliła z umiejętności potrzebnych na rynku pracy m.in. klientów Biura Karier oraz studentów International i Executive MBA Politechniki Warszawskiej. Przez wiele lat pisała CV na zamówienie oraz skonsultowała setki CV w wyniku czego opracowała niezwykle skuteczne pomoce do pisania CV. Z wykształcenia jest Magistrem Psychologii Społecznej oraz kwalifikowanym Trenerem Biznesu. Od ponad 11 lat pracuje w 99% zdalnie.

 


 

 

15 lipca 2020 r. (środa) | 13:00 – 14:30

Webinar nr 2: Od studiów na KUL i zagranicą poprzez etaty w korporacjach do własnego biznesu online
Prelegentka:
mec. Ilona Przetacznik - radca prawny, przedsiębiorca, ekspert prawa online, RODO i umów, prowadząca blog legalnybiznesonline.pl i fanpage #Legalny Biznes Online


Link do zapisów: https://kariera.kul.pl/index.php/12978?newtest=Y&lang=pl  

Opis webinaru:
Czasy się zmieniają. Rynek pracy także i coraz więcej osób przenosi się z etatu na własną działalność. Poznaj historię Ilony, absolwentki KUL, która podzieli się swoimi doświadczeniami zawodowymi od studiów poprzez etaty w korporacjach do stworzenia własnego, dobrze prosperującego biznesu on-line.

O czym będzie mówić Ilona:
Jak sprawdzić, czy wybraliśmy dobry kierunek studiów?
Co robić na studiach, żeby natychmiast po nich znaleźć pracę?
Czy zawsze trzeba pracować na studiach?
Czy jeden kierunek studiów wystarczy?
Jak sprawdzić czy nadaję się na przedsiębiorcę?
Czy aplikacja to jedyna droga dla prawnika?
Propozycja ścieżki kariery prawnika, zupełnie inna niż ta powszechnie znana.
Czy prawnik zawsze musi pracować jako... prawnik?
Plusy i minusy korporacji.
Plusy i minusy własnej firmy.
Czy łatwo zrezygnować z dobrze płatnej pracy w międzynarodowej korporacji na rzecz własnej jednoosobowej firmy?
Jak to zrobić stopniowo i czy da się łączyć korporację, pracę we własnej firmie, budowę domu i dwójkę dzieci? ;)
Jak stworzyć biznes online i zarabiać już na studiach?
O jakich obowiązkach pamiętać tworząc biznes online?
Czy łatwo zdecydować się na założenie własnej firmy i jak to sprawdzić?
Podczas sesji Q&A - jako uczestnik webinaru będziesz mógł zadać pytanie na temat swojego biznesu lub biznesu online. Nasza prelegentka chętnie doradzi marketingowo i prawnie.

 

O prelegetce:
mec. Ilona Przetacznik - radca prawny, przedsiębiorca, ekspert prawa online, e-commerce, RODO i umów. Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Ukończyła studia prawnicze na KUL i praktyki w Polsce i we Francji, aplikację radcowską w Krakowie, lean management oraz project management, co pozwala jej tworzyć nieoczywiste rozwiązania prawne. Pracowała w największych korporacjach na świecie w językach francuskim i angielskim. Autorka kursów online, wyzwań, e-booków i innych produktów elektronicznych, np. kursu online RODO MUST HAVE dla małych firm #kursowzory oraz kursu online #Legalna Sprzedaż Online czy Pakietu dokumentów #Legalny e-sklep. Prowadzi blog legalnybiznesonline.pl. Pomaga małym i średnim przedsiębiorcom poprzez szkolenia, wdrożenia RODO, sporządzanie umów. Od kilku lat, bez zbędnego "ą - ę", prowadzi prawnicze szkolenia na żywo #LegalnaKawa na swoim fanpage #Legalny Biznes Online oraz przeprowadza bezpłatne autorskie audyty prawne stron www w grupie na Facebooku #Legalny Biznes Online. Działa pro bono w Fundacji Prawo dla Mam. Swój pierwszy blog prowadziła jeszcze w podstawówce. Kolejny założyła na pierwszym roku aplikacji. Pracuje zgodnie ze swoimi talentami i konsekwentnie realizuje swoje cele. Od dziecka wiedziała, że chce zostać prawnikiem, ale niekoniecznie w klasycznych kancelariach. Pokazuje zupełnie innowacyjne podejście do zawodu radcy prawnego, wpisując go w nowe trendy panujące na świecie - właśnie biznes online.

 


 

 


 

22 lipca 2020 r. (środa) | godziny 10:00 – 11:30

Webinar nr 4: LinkedIn dla szukających pracy – jak robić to dobrze?
Prelegentka: Monika Gawanowska - trener, strateg, coach, autorka książki "Marka osobista bez tajemnic"

 

Link do zapisów: https://kariera.kul.pl/index.php/47681?newtest=Y&lang=pl 

 

Opis webinaru:

LinkedIn to najszybciej rozwijające się medium biznesowe na świecie. To miejsce łączące specjalistów, profesjonalistów, którzy chcą rozwinąć karierę z osobami szukającymi idealnych pracowników. Podczas spotkania dowiesz się, jak działać na LinkedIn, kiedy szukasz pracy lub planujesz zmiany w karierze. Poznasz najważniejsze elementy profilu, na które zwracają uwagę rekruterzy. Dowiesz się, jakie inne funkcje tego medium warto wykorzystać, by zostać zauważonym przez osoby szukające kandydatów. Poznasz przykłady aktywności, która uczyni Twój profil jeszcze bardziej skutecznym.

 

O prelegetce:
Monika Gawanowska - Dziewczyna od LinkedIna ;) Trener, strateg, coach, autorka książki "Marka osobista bez tajemnic". Specjalizuje się w personal brandingu i LinkedIn. Od początku 2018 roku przeszkoliła ponad 3000 osób. Wystąpiła przed mniejszą lub większą publicznością kilkadziesiąt razy. Autorka wielu publikacji, m.in. w magazynie „Marketing w Praktyce”, „Social Media Manager” oraz Dzienniku Gazecie Prawnej. Ekspertka inicjatywy Her Impact, w której wiedzą o LinkedIn wspiera kobiety w stawianiu kolejnych kroków w karierze. Współpracuje ze studentami, przedsiębiorcami, prowadzącymi małe firmy, jak i z organizacjami, zatrudniającymi po kilkaset osób w branżach: finansowej, ubezpieczeniowej, inwestycyjnej, PR, motoryzacyjnej, IT, budowlanej i FMCG.
Więcej informacji:
https://monikagawanowska.pl 
https://socialmediawbiznesie.pl 
https://markaosobistawbiznesie.pl 

 


 

Wydarzenie organizowane w ramach Jubileuszu 20-lecia działalności Biura Karier KUL pod honorowym Patronatem Prezydenta Miasta Lublin i Marszałka Województwa Lubelskiego.

 

Autor: Marta Szymańska-Jarosz
Ostatnia aktualizacja: 16.06.2021, godz. 12:18 - Marta Szymańska-Jarosz