Nowy kierownik Katedry Psychoterapii i Psychologii Zdrowia

Od dnia 01.12.2021 funkcję kierownika Katedry Psychoterapii i Psychologii Zdrowia pełni dr hab. Beata Mirucka.

 


Publikacja nowego artykułu

Miło nam poinformować o publikacji nowego artykułu autorstwa dr hab. Agnieszki Kulik oraz dr Natalii Kajki.

 

Kajka, N., Kulik, A. (2021). The Influence of Metacognitive Strategies on the Improvement of Reaction Inhibition Processes in Children with ADHD. Int. J. Environ. Res. Public Health, 18, 878.

 

https://www.mdpi.com/1660-4601/18/3/878/htm

 

Zachęcamy do lektury. 


Publikacja nowego artykułu

Miło nam poinformować o publikacji nowego artykułu autorstwa dr Agaty Poręby-Chabros, dr Piotra Mamcarza oraz dr Krzysztofa Jurka. 

 

Poręba-Chabros, A., Mamcarz, P., Jurek, K. (2020). Social support as a moderator between the perception of the disease and stress level in lung cancer patients. Annals of agricultural and environmental medicine, 4, 630-534. 

 

http://www.aaem.pl/Social-Support-as-a-Moderator-between-the-Perception-of-the-Disease-r-nand-Stress,123099,0,2.html

 

 

Zachęcamy do lektury. 


Publiczna obrona rozprawy doktorskiej Pani Natalii Kajki

Z radością informujemy, że w dniu 22 października 2020 odbyła się publiczna obrona rozprawy doktorskiej Pani Natalii Kajki pt. DYNAMIKA PROCESÓW HAMOWANIA REAKCJI U DZIECI Z ADHD. WERYFIKACJA NEUROPSYCHOLOGICZNEJ KONCEPCJI RUSSELA ALLANA BARKLEYA.

 

Serdecznie gratulujemy oraz życzymy powodzenia w dalszej pracy naukowej!


Nowy pracownik

Od 01.10.2019 do zespołu Katedry Psychoterapii i Psychologii Zdrowia dołączył nowy pracownik: pani dr Agata Poręba-Chabros.

Serdecznie gratulujemy i witamy w naszym gronie.


Nowy pracownik

Od 01.03.2019 do zespołu Katedry Psychoterapii i Psychologii Zdrowia dołączył nowy pracownik: pani mgr Natalia Kajka. Serdecznie gratulujemy i witamy w naszym gronie.


Relacja z konferencji - Dojrzałość psychiczna, społeczna i religijna człowieka XXI wieku

Zapraszamy do zapoznania się z relacją z konferencji „Dojrzałość psychiczna, społeczna i religijna człowieka XXI wieku”, która odbyła się 17 i 18 września 2018 r. : https://www.youtube.com/watch?v=qbu2B4Rucnw&feature=youtu.be 

A także do obejrzenia fotorelacji: 

17-09-2018-dojrzalosc-psychiczna-spoleczna-i-religijna-czlowieka-xxi-wieku-sympozjum,gal_16819.html 

 


DOJRZAŁOŚĆ PSYCHICZNA, SPOŁECZNA I RELIGIJNA CZŁOWIEKA XXI WIEKU

 

 

 

Katedra Psychoterapii i Psychologii Zdrowia KUL oraz Stowarzyszenie Psychologii  Pastoralnej zapraszają na 50-te Sympozjum Sekcji Psychologii przy Konferencji Episkopatu Polski „Dojrzałość psychiczna, społeczna i religijna człowieka XXI wieku”, które rozpocznie się 17 września 2018 r. o godz. 10.00 w Centrum Transferu Wiedzy, sala CTW-114.

 

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie www.psychologiapastoralna.pl.
Zachęcamy do przekazania informacji osobom, które mogą być zainteresowane tematyką sympozjum.
 
Wszystkie osoby, także uwzględnione już w planie wystąpień prosimy o wypełnienie poniższego kwestionariusza: Kwestionariusz zgłoszenia 
Czytaj dalej...

Psychologia i psychoterapia wobec wolności

 

psychologia-i-psychoterapia-wobec-wolnosci

 

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z najnowszą książką autorstwa dr Krzysztofa Cieplińskiego. 

 

 

"Monografia dostarcza wielu argumentów zachęcających do kontynuowania dyskusji nad rozumieniem znaczenia „wolności” w wyjaśnianiu ludzkich zachowań i jej doświadczania  jako wskaźnika dobrostanu psychicznego. Szczególnie ważne dla dalszej dyskusji będą wyniki badań empirycznych. Trwają prace nad narzędziami badawczymi, a te przygotowane przez Autora monografii są obiecujące. Mam nadzieję, że publikacja zachęci innych badaczy do podejmowania takich prób, a psychoterapeutów do nowych refleksji nad celami psychoterapii."

 

Prof. dr hab. Jan Czesław Czabała


Empiryczny Zespół Badawczy ADHD

Empiryczny Zespół Badawczy ADHD - to grupa młodych naukowców z KUL-u i UMCS-u, którzy są przygotowywani do prowadzenia treningów poznawczych dla dzieci z ADHD.  Działa na naszej uczelni już od dwóch lat i jest prowadzony przez mgr Natalię Kajkę.
 
W tym roku akademickim liczy 57 studentów, którzy trzy razy w tygodniu prowadzą treningi koncentracji uwagi i pamięci dla dzieci z ADHD. 
 
Studenci mają możliwość:
* uczestniczyć w bezpłatnych warsztatach dotyczących pracy z dziećmi z ADHD
* konsultować swoje pomysły i trudności w pracy dzieckiem
* analizować proces pracy konkretnego dziecko w trakcie treningów
* trenować swoje kompetencje psychologiczne w praktyce
* rozwijać umiejętności w pracy w grupie wraz z innymi trenerami
 
wszystko odbywa się pod opieką Kierownika Projektu. 
Aktualnie  Zespół przeprowadził treningi dla 30 dzieci.