7 listopada odbyły się wykłady inaugurujące działalność Laboratorium Innowacji KUL. Zgromadzonych w auli gości oraz uczestników projektu przywitał rektor KUL ks. prof. Antoni Dębiński: „Ogromnie się cieszę, że we współpracy z Bankiem PEKAO S.A., rozpoczyna dziś działalność Laboratorium Innowacji KUL. Projekt ten skierowany jest do studentów, doktorantów i pracowników naukowych, którzy chcą się rozwijać w zakresie przedsiębiorczości – zarówno do osób szukających inspiracji, jak i tych, które mają już pomysł na biznes. Szeroka gama warsztatów pozwoli nabyć i udoskonalić umiejętności technologiczne, miękkie i biznesowe, ale przede wszystkim pobudzić kreatywność. W projekcie wezmą udział największe polskie przedsiębiorstwa i organizacje, a wśród nich jeden z liderów rynku informatycznego Asseco Poland czy znany producent mebli Grupa Nowy Styl”.

Wykład inauguracyjny wygłosił Piotr Wojciechowski z CEO Fuzers/TedXLublin. Przybliżył temat biznesu konsultingowego,pokazując dlaczego najważniejszy jest klient i jak ważna jest każda jego interakcja z firmą. Drugi wykład merytoryczny wygłosił mentor Laboratorium Innowacji KUL Tomasz Małecki. Podjął się on opisu przemian we współczesnym świecie oraz przedstawił założenia Laboratorium Innowacji: „W nowym roku akademickim 2019/2020 Katolicki Uniwersytet Lubelski stawia silny akcent na współpracę nauki z biznesem, komercjalizację wyników badań naukowych oraz kształcenie z zakresu przedsiębiorczości i wdrażania innowacji. Naszym celem jest, aby studenci, doktoranci, absolwenci i pracownicy KUL mieli poczucie sprawczości w społeczeństwie, chcemy ich zarazić myśleniem przedsiębiorczym, umiejętnością dostrzegania w swoim życiu zawodowym oraz prywatnym przestrzeni, które można wypełnić nowymi inicjatywami”.

Laboratorium Innowacji to nowa jednostka KUL, wspierająca kreatywność i podnosząca kompetencje w zakresie przedsiębiorczości. Zajęcia w Laboratorium rozpoczęły się 7 listopada, a wykładowcami są eksperci KUL i partnerzy projektu: Bank PEAKAO S.A., Grupa Nowy Styl, ASSECO Poland oraz Krajowa Rada Spółdzielcza. W pierwszej edycji do udziału w szkoleniach zgłosiło się 92 uczestników. W niewielkich grupach będą uczestniczyć w warsztatach i wykładach jednej z czterech zaproponowanych ścieżek rozwoju:

- SELF & Marketing (dla zainteresowanych: Facebookiem, Instagramem czy Google) cykl 12 warsztatów i wykładów o: marketingu, social mediach, brandingu, motywacji i samodoskonaleniu, pobudzających kreatywność, podnoszące kompetencje i ukierunkowane na rozwój osobisty oraz zawodowy,

- STARTUP & TECH (dla osób, które mają pomysł na własny biznes lub szukają pomysłu) cykl 12 warsztatów i wykładów o budowaniu startupów i ich rozwoju w oparciu o metody: Lean Startup, Customer Development i Design thinking,

- NAUKA & GRANTY (dla doktorantów i studentów, którzy szukają możliwości komercjalizacji badań naukowych) 10 warsztatów i wykładów z zagadnień związanych z: patentami i własnością intelektualną, grantami, funduszami BRIdge Alfa oraz Design Thinking-iem,

- SOCIAL & DESIGN (dla zainteresowanych działalnością społeczną lub designem) cykl 10 warsztatów i wykładów związanych z działalnością NGO, innowacjami społecznymi, architekturą, designem oraz wzornictwem przemysłowym.

Po półrocznym szkoleniu teoretycznym, w kwietniu 2020 roku planowany jest „SCIENCE & STARTUP BATTLE” - wszyscy uczestnicy Laboratorium Innowacji KUL będą łączeni w interdyscyplinarne zespoły projektowe, które pod okiem opiekunów-mentorów będą realizowały konkretne projekty zaproponowane przez uniwersytet oraz partnerów Laboratorium. W czerwcu 2020 odbędzie się prezentacja projektów na gali podsumowującej roczną działalność Laboratorium, a autorzy trzech najlepszych projektów otrzymają nagrody rzeczowe i finansowe.

Autor: Katarzyna Bojko
Ostatnia aktualizacja: 08.11.2019, godz. 10:24 - Leszek Wojtowicz