Wielkanoc 2022

"Dlaczego szukacie żyjącego wśród umarłych? Nie ma Go tutaj; zmartwychwstał."

Łk 24, 5-6

Ilustracja Zmartwychwstanie Chrystusa

Rafael Santi

www.masp.art.br

 

Pracownikom, Studentom, Absolwentom i Przyjaciołom Instytutu Ekonomii i Finansów, życzymy Prawdziwie Błogosławionych Świąt Zmartwychwstania Naszego Pana, Jezusa Chrystusa.

Niech pusty grób będzie dla wszystkich razem i każdego z osobna, źródłem nadziei i sił, do zmagania się z trudami codzienności.

Zwycięski Chrystus niech czuwa nad Państwem i wspiera w realizacji Waszego powołania, które ostatecznie prowadzi do Niego.

 

Chrystus Zmartwychwstał! Prawdziwie Zmartwychwstał!

 


Konkurs dla studentów na najlepszy esej

Centrum Analiz i Badań nad Gospodarką i Finansami im. Zyty Gilowskiej działające przy Instytucie Ekonomii i Finansów KUL i Oddział Narodowego Banku Polskiego w Lublinie ogłasza konkurs dla Studentów na najlepszy esej.

Temat – „Polska gospodarka na początku 2022 roku – problemy natury fiskalnej i monetarnej”

Termin nadsyłania prac – 8 maja 2022 r.

Objętość opracowania – maksymalnie do 30 tys. znaków (ze spacjami).

Prosimy o przesyłanie prac drogą mailową, na adres: janina.kotlinska@kul.pl

Postać załączników: pliki w formacie PDF.

 

Laureaci otrzymają nagrody ufundowane przez Oddział NBP w Lublinie, a nagrodzone i wyróżnione prace mają szansę na publikację w formie elektronicznej lub książkowej.

Czytaj więcej...


Msza Święta za Śp. prof. dr hab. Marka Prymona

W czwartek 24 marca 2022 r. o godz. 12.30 w Kościele Akademickim KUL zostanie odprawiona Msza Święta

w intencji Śp. prof. dr. hab. Marka Prymona

zmarłego 28 stycznia 2022 r. wieloletniego pracownika KUL, związanego kolejno z Instytutem Ekonomii, Instytutem Zarządzania i Marketingu oraz Instytutem Ekonomii i Zarządzania.

 


Wewnętrzny konkurs grantowy w dyscyplinie ekonomia i finanse

Dyrektor Instytutu Ekonomii i Finansów ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie ekonomia i finanse - co najmniej 50% udziału). Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów w wyniku których powstaną publikacje naukowe w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się na wykazach MEiN.

 

Rezultatami projektów mogą być:

- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy w czasopiśmie z wykazu czasopism MEiN,
- monografia opublikowana w wydawnictwie z wykazu MEiN,
- rozdział lub redakcja monografii z II poziomu wydawnictw MEiN.

 

Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 70 punktów dla minimum 1 rezultatu, liczonych do ewaluacji dla dyscypliny. Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.

 

Nie będą rozpatrywane wnioski grantowe złożone na ogłoszony konkurs, jeśli wnioskodawca w roku, w którym rozstrzygany jest konkurs (2022) nie przewidział żadnych wydatków, które musi ponieść jako niezbędne dla wykonania prac zaplanowanych w ramach grantu.

 

Podpisane wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w Sekretariacie Wydziału Nauk Społecznych KUL, Lublin, al. Racławickie 14, Budynek Collegium Jana Pawła II, pok. C-546 (osobiście/pocztą) na Formularzu wniosku grantowego (Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursów grantowych) oraz w formie elektronicznej (edytowalnej) na adres: pajdowska@kul.pl

 

Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 25.02.2022 r.

 

Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.

 


Zmarła Śp. Marianna Michałowska – Mama P. dr. Jerzego Michałowskiego

Panu dr. Jerzemu Michałowskiemu

Wyrazy szczerego współczucia i słowa wsparcia w trudnych chwilach po śmierci Mamy

przekazuje
Dyrektor i Pracownicy Instytutu Ekonomii i Finansów.

 

Pogrzeb odbędzie się w dniu 14 lutego (poniedziałek) o godz. 13.00 na Cmentarzu przy ul. Lipowej.

 


Życzenia świąteczne

A Słowo stało się ciałem
i zamieszkało wśród nas.
I oglądaliśmy Jego chwałę,
chwałę, jaką Jednorodzony otrzymuje od Ojca,
pełen łaski i prawdy.
(J 1,14)

Odnalezienia osobistej drogi do Boga, który rodzi się niezależnie od skali otaczającego ludzkość mroku, dla całej Wspólnoty Instytutu Ekonomii i Finansów - wszystkich Studentów, Pracowników, Absolwentów i Przyjaciół!


Niech Boże Dziecię wskazuje nam drogę, pomaga rozwiązywać dylematy, prostować ścieżki zagubionych relacji...

 

Zdrowia dla wszystkich Państwa i Waszych najbliższych, Bożego Pokoju w sercu, Miłości i wzajemnego szacunku, a także niesłabnącej Nadziei, której źródłem jest Rodzący się Bóg.


Radosnych Świąt Bożego Narodzenia!

 


Sukces absolwentów ekonomii I st. w konkursie SKwP na najlepsze prace w dziedzinie rachunkowości

Uprzejmie informujemy, że prace licencjackie trójki studentów ekonomii KUL, obronione w 2020 roku, zostały nagrodzone w corocznym konkursie organizowanym przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce. Pani Patrycja Hanc zdobyła nagrodę II stopnia, zaś Pani Karolina Grygiel i Pan Damian Piróg - nagrody III stopnia w kategorii prac licencjackich. Zwycięskie prace zostały przygotowane pod kierunkiem Pani dr hab. Heleny Żukowskiej, prof. KUL.

 

Serdecznie gratulujemy!


HUB Biura Informacji Kredytowej na HackYeah

Biuro Informacji Kredytowej i Program BIK HUB będą obecne na HackYeah – największym hackathonie w Europie! To wydarzenie jedyne w swoim rodzaju! W tym roku odbywa się w formie hybrydowej w dniach 10-12 grudnia, dzięki czemu jest dostępne dla programistów z dowolnego miejsca na świecie.

W tegorocznej edycji, BIK zgłosił do konkursu swoje zadanie pt. NAJLEPSZE MIEJSCE NA… WSZYSTKO? To okazja, by „przekopać” piaskownicę technologiczną BIK HUB i podjąć wyzwanie. Wyróżnione rozwiązania będą nagrodzonepula nagród to 30 000 zł

 

Opis zadania: Korzystając z danych dostępnych w BIK Open API dla miasta Łodzi, stwórz rozwiązanie (działający prototyp, makieta lub definicja scoringu), dzięki któremu będzie można zweryfikować (lub np. porównać z inną lokalizacją) potencjał lokalizacji do zamieszkania jako przyszły mieszkaniec lub zlokalizowania firmy - jako właściciel sklepu, punktu odbioru paczek... A może masz lepszy pomysł, co „wydobyć” z danych, które udostępniamy?

Jeśli brakuje Ci jakiegoś wymiaru, zasugeruj, jakie dane i w jaki sposób można dodać z ogólnodostępnych źródeł i dodaj je do naszego katalogu, aby ulepszyć swoje rozwiązanie.

 

Zachęcamy do udziału!

 


Międzynarodowa Studencka Konferencja Naukowa Uniwersytetu Wrocławskiego

Naukowe Koło Ekonomistów (NKE) zaprasza do czynnego i biernego udziału w XIX Międzynarodowej Studenckiej Konferencji Naukowej pt. „Nauki społeczne i współczesna ekonomia - szanse, zagrożenia, wyzwania".

Wydarzenie jest w pełni darmowe (zarówno dla słuchaczy, jak i prelegentów) i odbędzie się w formie zdalnej za pośrednictwem platformy MS Teams w dniach 10-11 grudnia 2021 r. Prelegenci mogą rejestrować się do dnia 14 listopada 2021 r. (za pośrednictwem formularza).

Organizatorem wydarzenia jest NKE, Instytut Nauk Ekonomicznych Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Nowoczesne Zarządzanie Biznesem.

Głównymi atutami XIX MSKN-u jest jego międzynarodowy i interdyscyplinarny charakter oraz fakt, że prelegenci będą mieć możliwość wygłoszenia swoich referatów w języku polskim lub angielskim. Organizowane cyklicznie Międzynarodowe Studenckie Konferencje Naukowe rokrocznie cieszą się niemalejącym zainteresowaniem wśród studentów zarówno z polskich, jak i zagranicznych uczelni, w tym m.in. z Indii czy z Indonezji. Link do rejestracji dla słuchaczy: tutaj

 

Zapraszamy do udziału!

 


Konkurs na najlepszą pracę magisterską z zakresu uwarunkowań rozwoju przedsiębiorczości w Polsce

Uprzejmie informujemy, że Rada do spraw Przedsiębiorczości przy Prezydencie RP ogłosiła kolejną edycję Konkursu o Nagrodę Rady na najlepszą pracę magisterską. Celem Konkursu jest uhonorowanie absolwentów szkół wyższych, którzy z sukcesem obronili swoje prace magisterskie dotyczące uwarunkowań przedsiębiorczości w Polsce. Inicjatywa ta ma również na celu docenienie roli promotorów tych prac, którzy efektywnie opiekując się magistrantami, przyczynili się do ich sukcesu.

 

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 30 czerwca 2021 roku.

Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem i wnioskiem zgłoszeniowym.

Zachęcamy do udziału!

 


Nabór na wyjazdy na studia w ramach Erasmus+

Uprzejmie informujemy, że rozpoczął się nabór na wyjazdy studentów na studia do krajów spoza UE w ramach programu Erasmus+. Wyjazdy będą możliwe w I semestrze roku akademickiego 2021/22. Szczegółowe informacje, w tym formularz zgłoszeniowy, dostępne są na tej stronie. Nabór potrwa do 15 czerwca 2021 roku.

 


Szanowni Państwo

– Wspólnoto Instytutu Ekonomii i Finansów, drodzy Pracownicy i Studenci!

Przy świątecznej okazji, proszę przyjąć życzenia – dla Państwa i Waszych Bliskich - zdrowia, wszelkiej pomyślności i prawdziwej radości, których źródłem jest Zmartwychwstały Chrystus. Radujmy się! Chrystus Zmartwychwstał – Prawdziwie Zmartwychwstał!

 

 

 

 

Dyrektor Instytutu Ekonomii i Finansów, dr hab. Paweł Marzec, prof. KUL


Nowy konkurs Ministerstwa Finansów dla studentów

Ministerstwo Finansów zaprasza do udziału w pierwszej edycji konkursu – „Analityczni Liderzy”. Jest on skierowany przede wszystkim do osób zainteresowanych takimi obszarami jak: ekonomia, ekonometria, analiza danych (Big Data) czy finanse publiczne. Do wygrania w konkursie jest 8 płatnych staży w Ministerstwie Finansów w powyższych obszarach tematycznych. 

 

Zgłoszeń należy dokonywać poprzez formularz online przesyłając:
1. zadanie konkursowe (max. 3 strony A4, treść zadań do pobrania na stronie Konkursu)
2. CV (według wzoru)
3. Kopię (skan) dokumentu potwierdzającego status studenta lub absolwenta (zaświadczenie lub dyplom)

Termin przesyłania zgłoszeń: 9 kwietnia 2021

Więcej informacji o konkursie, w tym: regulamin, treść zadań konkursowych i wzory dokumentów do przesłania: tutaj

Zapraszamy do udziału w Konkursie i życzymy powodzenia!


"Podatkowi Liderzy" - konkurs dla studentów i absolwentów

Ministerstwo Finansów serdecznie zaprasza Studentów i Absolwentów do udziału w 9. edycji konkursu „Podatkowi Liderzy". Nagrodą w Konkursie jest płatny staż (wynagrodzenie 3.000 zł) w Ministerstwie Finansów. Zadaniem stażystów będzie wspieranie zespołu pracującego nad ustawami uszczelniającymi polskie prawo podatkowe.

 

Zgłoszeń należy dokonywać poprzez formularz online przesyłając:
1. Pracę konkursową pt. „Innowacje w podatkach" (max. 2 strony, czcionka 12)
2. CV, z wyszczególnieniem:
- realizowanych przedmiotów podatkowych i ekonomicznych
- umiejętności językowych, szkół prawa obcego, lektoratów języka zawodowego
3. Kopię (skan) dokumentu potwierdzającego status studenta lub absolwenta (zaświadczenie lub dyplom)

Termin przesyłania zgłoszeń: niedziela, 18 kwietnia 2021

Więcej informacji o konkursie: tutaj

Gorąco zachęcamy do udziału w Konkursie i życzymy powodzenia!

 


Odszedł do Pana ś.p. prof. Jan Szynal

Z głębokim żalem i smutkiem informujemy,
że 1 marca 2021 roku, w wieku 74 lat, odszedł do Pana
 
prof. dr hab. Jan Szynal
 

matematyk, były pracownik Instytutu Ekonomii i Finansów KUL,
Profesor UMCS, WSEI, UTH w Radomiu,
wykładowca zagranicznych uniwersytetów w Montrealu, Monastirze, Provo Utah, Laval.

 

Msza św. pogrzebowa odbędzie się 5 marca br. o godzinie 13:00

w Kościele p.w. Św. Stanisława Biskupa i Męczennika przy ul. Zbożowej 75

w Lublinie, a po niej uroczystości pogrzebowe na cmentarzu przy ul. Lipowej w Lublinie.

Rodzina Zmarłego prosi, aby zamiast kwiatów składać datki na rzecz Hospicjum Dobrego Samarytanina,
zbiórka odbędzie się podczas pogrzebu.

 

Łączymy się w żałobie z rodziną Zmarłego.

 

                      Wieczny odpoczynek racz mu dać Panie...


Wewnętrzny konkurs grantowy w dyscyplinie ekonomia i finanse

Dyrektor Instytutu Ekonomii i Finansów ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie). Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów w wyniku których powstaną publikacje naukowe w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się na wykazach MNiSW.

 

Rezultatami projektów mogą być:

- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy w czasopiśmie z wykazu czasopism MNiSW,
- monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MNiSW lub
- rozdział w monografii opublikowany w wydawnictwie z poziomu II wykazu wydawnictw MNiSW lub
- redakcja takiej monografii.

 

Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 40 punktów dla minimum 1 rezultatu, liczonych do ewaluacji dla dyscypliny. Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.

 

Podpisane wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w Sekretariacie Wydziału Nauk Społecznych KUL, Lublin, al. Racławickie 14, Budynek Collegium Jana Pawła II, pok. C-546 (osobiście - C-546 lub C-547 / pocztą / za pośrednictwem Kancelarii KUL) na Formularzu wniosku grantowego (Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursów grantowych) lub przesłać we wskazanym terminie skany wniosków za pomocą poczty elektronicznej na adres pajdowska@kul.pl, a oryginały dostarczyć w dogodnym terminie.

 

Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 23.02.2021 r. Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.

 


Zajęcia dydaktyczne w semestrze letnim 2020/2021

Zgodnie z Decyzją Dziekana WNS oraz koordynatora kierunku ekonomia wszystkie zajęcia na kierunku ekonomia (studia I i II stopnia) w semestrze letnim 2020/21 będą odbywały się zdalnie (on-line).

 

Zarządzenie Dziekana WNS nr 2/2021 z dnia 5 lutego 2021 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu nauczania w trybie zdalnym na Wydziale Nauk Społecznych w semestrze letnim roku akademickiego 2020/2021

 


Bezpłatne szkolenia dla studentów ostatnich 4 semestrów

Celem przedsięwzięcia jest podniesienie kompetencji kluczowych na rynku pracy, a w rezultacie zdobycie wymarzonej pracy przez Uczestnika/czkę projektu w ramach oferowanych form wsparcia (certyfikowanych szkoleń, warsztatów, zespołów projektowych, zajęć z pracodawcami i wizyt studyjnych).

 

Nabór do projektów rozpoczyna się z dniem 1 października 2020 r.

Szczegóły i dokumenty rekrutacyjne dostępne są tutaj

 

Liczba miejsc ograniczona!! Zapraszamy do udziału!

 


Konkurs SKwP na najlepsze prace z dziedziny rachunkowości

Rada Naukowa Stowarzyszenia Księgowych w Polsce uprzejmie informuje o 52. edycji konkursu na najlepsze prace dyplomowe, magisterskie, doktorskie i habilitacyjne z dziedziny rachunkowości i przetwarzania danych w dziedzinie rachunkowości. Szczegółowe informacje: tutaj oraz na stronie www.

 

Zachęcamy do udziału!

 


Konkurs "Etyka w Finansach"

Zapraszamy do udziału w VIII edycji konkursu, organizowanego przez Związek Banków Polskich. Misją Konkursu jest zachęcenie młodych osób do refleksji nad kwestią etyki w finansach. Konkurs jest adresowany do wszystkich, którzy zajmują się zagadnieniem etyki w finansach, interesują się finansami lub mają własne obserwacje wynikające z wykonywanej pracy czy z korzystania z usług instytucji finansowych.

 

Termin rejestracji upływa 11 stycznia 2021 r., zaś termin nadsyłania esejów - 1 marca 2021 r. Szczegółowe informacje dotyczące konkursu można znaleźć tutaj.

 

Pula nagród pieniężnych wynosi 30 000 zł. Zachęcamy do udziału!

 


Tutoring z zakresu ekonomii międzynarodowej i handlu zagranicznego

Zapraszamy do udziału w programie "Mistrzowie Dydaktyki" w zakresie wdrożenia modelu tutoringu. Program rozwoju wiedzy i kompetencji indywidualnych z dziedziny ekonomii międzynarodowej i handlu zagranicznego dedykowany jest dla studiujących na I roku osób aktywnych, uzdolnionych i zainteresowanych międzynarodową tematyką gospodarczą. Prowadzony metodą tutoringu (pracy indywidualnej) daje uczestnikom możliwość rozwoju pasji i zainteresowań we wspomnianej dziedzinie.

 

Celem programu jest opracowanie indywidualnej ścieżki kariery naukowej i zawodowej, podniesie poziomu własnych kompetencji i umiejętności oraz przygotowanie do podejmowania wyzwań w przyszłości.

 

Osoby zainteresowane udziałem w programie proszę o kontakt mailowy pod adresem piotr.rubaj@kul.pl w terminie do 21 stycznia 2021 r.

 

Zachęcamy do udziału!

 


Wykaz zajęć prowadzonych w formie stacjonarnej

UWAGA: W związku z nowymi obostrzeniami sanitarnymi, związanymi z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, wszystkie zajęcia do odwołania będą prowadzone w trybie online.

 

Poniżej dostępny jest wykaz zajęć na kierunku ekonomia, które będą realizowane w semestrze zimowym 2020/2021 w formie stacjonarnej.

 

I rok (studia stacjonarne I stopnia):

 

 

Nazwa przedmiotu

Punkty ECTS

1

Analiza matematyczna (ćwiczenia)

0

2

Analiza matematyczna (wykład)

6

3

Logika (ćwiczenia)

0

4

Mikroekonomia (ćwiczenia)

0

5

Technologie analityczne w pracy ekonomisty (laboratorium)

2

 

Pozostałe zajęcia na studiach I stopnia będą realizowane w formie zdalnej.

 

Studia stacjonarne II stopnia: Wszystkie zajęcia będą realizowane w formie zdalnej.

 


Konkurs BFG na najlepszą pracę licencjacką i magisterską

Bankowy Fundusz Gwarancyjny ogłasza konkurs na najlepszą pracę licencjacką, magisterską lub najlepszą rozprawę doktorską z zakresu problematyki stabilności systemu finansowego obronioną w 2020 roku. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 31 stycznia 2021 roku.

 

Autorom najlepszych prac w każdej kategorii zostaną przyznane następujące nagrody:

  • Za pracę licencjacką:
    Nagroda Prezesa Zarządu BFG: 5.000 zł 
    II Nagroda: 2.500 zł
  • Za pracę magisterską:
    Nagroda Prezesa Zarządu BFG: 10.000 zł
    II Nagroda: 6.000 zł

 

Ponadto Jury Konkursu może przyznać nagrody dodatkowe: odpłatną praktykę w BFG lub możliwość publikacji artykułu naukowego w czasopiśmie “Bezpieczny Bank”.

 

Szczegóły na stronie Konkursu. Zachęcamy do udziału!

 


Ruszyła kolejna edycja konkursu Score Hunter

1 października 2020 r. ruszyła kolejna edycja konkursu na platformie Score Hunter (zarejestruj się). W poprzednich sześciu edycjach skorzystało z niej ponad 30 000 studentów. Daje ona możliwość zdobycia w atrakcyjny sposób wiedzy z zakresu m.in. budowania wiarygodności finansowej, zarządzana ryzykiem i zapobiegania wyłudzeniom na skradzioną tożsamość.

Korzystanie z niej możliwe jest zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych.

 

Zbieraj punkty i wygrywaj nagrody! Szczegóły w Regulaminie.

 


Konkurs PWE na najlepszą pracę magisterską

Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A. ogłasza konkurs na najlepszą pracę magisterską lub najlepszą rozprawę doktorską z zakresu prawa pracy i zabezpieczenia społecznego obronioną w latach 2019-2020. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 31 stycznia 2021 roku. Dla laureatów przewidziano nagrody pieniężne, możliwość publikacji artykułu na podstawie fragmentu pracy oraz roczną prenumeratę czasopisma "Praca i Zabezpieczenie Społeczne". Szczegóły - w załączonych poniżej dokumentach.

 

List przewodni -- Regulamin konkursu i formularz zgłoszeniowy

 

Zachęcamy do udziału!

 


Przydatne informacje organizacyjne dla osób rozpoczynających studia

  1. Sekretariat ds. studenckich (dziekanat)

Sekretariat ds. studenckich (dziekanat) kierunku ekonomia I i II stopnia na Wydziale Nauk Społecznych znajduje się na V piętrze w budynku Collegium Jana Pawła II, w pokoju C-542.

 

Przyjęcia interesantów odbywają się codziennie w godz. 9.00-13.00 oraz 13.30-15.00 (rekomenduje się wcześniejsze umówienie wizyty telefonicznie lub drogą elektroniczną (kontakt) gdyż na czas stanu pandemii wprowadzone zostały zmiany funkcjonowania Uniwersytetu i poszczególnych jednostek zgodnie zarządzeniami Rektora KUL. Prosimy o zapoznanie się z zarządzeniami Władz Uczelni na stronie głównej Uniwersytetu).

 

  1. PLAN STUDIÓW, ROZKŁAD ZAJĘĆ, GRUPY

Plan studiów i rozkład zajęć, podział na grupy ćwiczeniowe na rok 2020/2021 znajduje się na platformie e-KUL., zaś regulamin studiów - w BIP.

Zajęcia i szczegółowe informacje z wychowania fizycznego zostaną Państwu przekazane na pierwszych zajęciach, które odbędą się zgodnie z planem (obecność obowiązkowa). Studium Wychowania Fizycznego i Sportu oraz obiekty sportowe zlokalizowane są w Kampusie Poczekajka przy ul. Konstantynów 1.

Informacje odnośnie lektoratów zostaną Państwu przekazane na stronach Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych.

 

  1. LEGITYMACJE

Legitymacja przysługuje na I-kierunku studiów oraz na II-kierunku dla osób, które realizują II kierunek poza KUL. Opłata za legitymację wynosi 22 zł. Wstawiona zostanie na indywidualne konto studenta e-KUL (w zakładce Płatności). Płatność przelewem do dnia 25.10.2020 r.

 

Każdy student pierwszych lat studiów zgłosi się indywidualnie do Sekretariatu Wydziału według ustalonych harmonogramów po odbiór legitymacji i złoży na piśmie ślubowanie oraz dopełni pozostałych niezbędnych formalności administracyjnych m. in. okazanie oryginału świadectwa dojrzałości (rekrutacja I stopień) czy odpisu dyplomu i suplementu z I stopnia (rekrutacja na II stopień). Prosimy o zachowanie i przestrzeganie rygorów sanitarnych: obowiązku zasłonięcia ust i nosa oraz zachowania półtorametrowego dystansu pomiędzy osobami oczekującymi przed sekretariatem.

W Sekretariacie można także uzyskać m.in. zaświadczenie o studiowaniu.

 

  1. KONTO STUDENT

Każdy student powinien założyć indywidualne konto na platformie e-KUL (nie mylić z kontem założonym w procesie rekrutacyjnym). Do założenia konta potrzebny będzie nr albumu, który widoczny jest na legitymacji. Na koncie e-KUL Studenta można:

- pobrać druki opłat za zobowiązania m. in. opłatę za legitymację i ubezpieczenie od NNW - w zakładce Płatności

- poprzez platformę e-KUL uzyskacie Państwo dostęp do wszystkich bieżących informacji zamieszczonych na e-kul, np. plan studiów, rozkład zajęć, podział na grupy ćwiczeniowe, odwołanie zajęć.

- w najbliższym czasie odbędzie się poprzez platformę e-KUL kodowanie zajęć, czyli student podaje informacje o zajęciach: z zakresu do wyboru oraz o przynależności do grup. Trzeba będzie zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na e-kul i zakodować zajęcia, ale o tym zostaną Państwo poinformowani w odpowiednim czasie.

 

Na platformie e-KUL można będzie uzyskać dostęp do indeksu elektronicznego i sprawdzić przed sesją czy wszystkie zajęcia są umieszczone zgodnie z kodowaniem zajęć, nr grup ćwiczeniowych itp. a także będzie znajdował się tam harmonogram sesji egzaminacyjnej.

 

  1. UBEZPIECZENIE

Studenci mogą (opłata nieobowiązkowa) ubezpieczyć się od NNW (następstw nieszczęśliwych wypadków) na KUL-u. Osoby zainteresowane powinny zgłosić chęć ubezpieczenia w Sekretariacie przy odbiorze legitymacji. Składka na ubezpieczenie NNW obowiązujące w roku akademickim 2020/2021, tj. od 01.10.2020 r. do 30.09.2021 r. - wynosi 50 zł i jest płatna do 25.10.2020 r.

 

  1. STAROSTA

Do kontaktu z Sekretariatem, jako przedstawiciel grupy studentów potrzebny jest starosta roku dla każdej specjalności. Starostowie zostaną wybrani na spotkaniach z Opiekunami Roku. Po wyborze prosimy starostę roku o zgłoszenie się do Sekretariatu.

 

  1. SZKOLENIA

W dniach 1-7 października 2020 trwa Tydzień adaptacyjny. Studenci realizują zajęcia zgodnie z planem od 1 października. Zajęcia w ramach Tygodnia adaptacyjnego odbywać się będą on-line. Materiały dla studentów pierwszych lat studiów dostępne będą na platformie internetowej KUL w dowolnym czasie. W związku z tym nie będzie w tym roku dni wolnych od zajęć obligatoryjnych, które w poprzednich latach były przeznaczone na tydzień adaptacyjny.

Celem Tygodnia adaptacyjnego jest zapoznanie studentów z Wydziałem i Uniwersytetem, odbycie zajęć obowiązkowych z praw i obowiązków studenta, z BHP, z tzw. przysposobienia bibliotecznego, możliwość poznania Uniwersytetu, a także zapoznania się z ofertą kół i organizacji studenckich.

 

  1. INFORMACJA O SALACH

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II posiada w Lublinie dwa kampusy: Główny i Poczekajka.

 

Kampus Główny znajduje się przy Al. Racławickich 14, w jego skład wchodzi:

  • Gmach Główny (GG) - tam znajduje się m.in. Studium Praktycznej Języków Obcych,
  • Collegium Norwidianum (CN) - tam znajduje się m.in. Dział Studenckich Spraw Socjalnych,
  • Centrum Transferu Wiedzy (CTW) – tu znajdują się m.in. duże sale wykładowe.
  • Collegium Jana Pawła II (C) - wysoki gmach, tam znajduje się Sekretariat Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Ekonomii i Finansów C-542, sale ćwiczeniowe.

Kampus Poczekajka zlokalizowany przy ul. Konstantynów 1. Na terenie kampusu znajduje się Studium Wychowania Fizycznego i Sportu, obiekty sportowe oraz akademiki.

 

Mogą Państwo korzystać z Poradni Zdrowia KUL, która znajduje się na parterze w Collegium Jana Pawła II.

 


Obsługa studentów I roku na początku roku akademickiego 2020/2021

Osoby, które podczas procesu rekrutacji nie przedstawiły do wglądu oryginału świadectwa dojrzałości (I stopień) lub odpisu dyplomu i suplementu (II stopień), proszone są o zabranie ze sobą dokumentów i dopełnienie tego obowiązku podczas odbioru legitymacji w dziekanacie (C-542 w Gmachu Collegium Jana Pawła II) w poniższych terminach:

- czwartek, 1 października 2020 r.

      - godz. 11.00-14.00

- piątek, 2 października 2020 r.:

      - godz. 9.00-12.30 - I rok I stopnia, gr. 3 (MAD-SAG)

      - godz. 15.00-17.00 - I rok I stopnia, gr. 4 (SAŁA-Ż)

- środa, 7 października 2020 r.,

      - godz. 9.00-12.00 - I rok II stopnia

- piątek, 9 października 2020 r.:

      - godz. 9.00-12.30 - I rok I stopnia, gr. 1 (AB-GN)

      - godz. 13.30-15.00 - I rok I stopnia, gr. 2 (GR-MACH)

 


Inauguracja roku akademickiego 2020/2021

Zapraszamy do zapoznania się z planem spotkań Władz Wydziału Nauk Społecznych oraz Instytutu Ekonomii i Finansów dla studentów I roku I i II stopnia na kierunku ekonomia.

 

Studenci I roku ekonomii I stopnia
piątek, 2 października 2020 r. - sala CTW 203 (w budynku Centrum Transferu Wiedzy):
- gr. 3 (nazwiska od MAD do SAG) - godz. 9.10 - 12.30
- gr. 4 (nazwiska od SAŁA do Ż) - godz. 13.20 - 16.40

 

piątek, 9 października 2020 r. - sala CTW 203 (w budynku Centrum Transferu Wiedzy):

- gr. 1 (nazwiska od AB do GN) - godz. 9.10 - 12.30

- gr. 2 (nazwiska od GR do MACH) - godz. 13.20 - 16.40

 

Studenci I roku ekonomii II stopnia

środa, 7 października 2020 r. - godz. 9.10 - 11.00 - aula CTW 114 (w budynku Centrum Transferu Wiedzy)

 

Opiekunowie lat:

I rok I stopnia: dr Jarosław Kuśpit, mgr Anna Krawczyk-Sawicka

I rok II stopnia: dr Maria Paździor, dr Maria Zuba-Ciszewska

 

Podział na grupy dla studentów I roku studiów I i II stopnia dostępny jest tutaj


Wewnętrzny konkurs grantowy w dyscyplinie ekonomia i finanse

Koordynator dyscypliny ekonomia i finanse ogłasza kolejną edycję wewnętrznego konkursu na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie). Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się na wykazach MNiSW.

 

Rezultatami projektów mogą być:

- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy w czasopiśmie z wykazu czasopism MNiSW, monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MNiSW lub rozdział w monografii opublikowany w wydawnictwie z poziomu II wykazu wydawnictw MNiSW, lub redakcja monografii z poziomu II.

 

Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 40 pkt liczonych do ewaluacji dla dyscypliny dla minimum 1 rezultatu.

 

Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.

 

Formularz wniosku grantowego (pobierz wersję edytowalną wniosku oraz harmonogramu kosztów) wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w Sekretariacie WNS C-546 lub przesłać w wersji elektronicznej (skan z podpisem) na adres agnieszka.pajdowska@kul.pl

 

Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 14.10.2020 r. Kwota pozostała do dyspozycji dyscypliny na rok 2020 to 6 820,50 zł. Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.

 



Wewnętrzny konkurs grantowy w dyscyplinie ekonomia i finanse

Koordynator dyscypliny ekonomia i finanse ogłasza kolejną edycję wewnętrznego konkursu na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie). Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się na wykazach MNiSW.

 

Rezultatami projektów mogą być:

- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy w czasopiśmie z wykazu czasopism MNiSW, monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MNiSW lub rozdział w monografii opublikowany w wydawnictwie z poziomu II wykazu wydawnictw MNiSW, lub redakcja monografii z poziomu II.

Dodatkowymi rezultatami mogą być:

- złożony wniosek na konkurs grantowy do zewnętrznych instytucji grantodawczych,

- opracowanie założeń pod ofertę usług komercyjnych skierowaną dla odbiorców zewnętrznych.

 

Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.

W trakcie realizacji grantu, kierownik może złożyć maksymalnie jeden kolejny projekt na ogłaszany konkurs grantowy. Przy czym rozpoczęcie realizacji nowego grantu może nastąpić nie wcześniej niż na 3 miesiące od planowanej daty zakończenia realizowanego grantu.

 

Formularz wniosku grantowego (pobierz wersję edytowalną wniosku oraz harmonogramu kosztów) wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w Sekretariacie WNS C-546 lub przesłać w wersji elektronicznej (skan z podpisem) na adres agnieszka.pajdowska@kul.pl

 

Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 25.09.2020 r. Kwota pozostała do dyspozycji dyscypliny na rok 2020 to 6 820,50 zł. Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.

 


Konkursy do Katedr w Instytucie Ekonomii i Finansów KUL

Uprzejmie informujemy, iż trwa obecnie nabór na stanowisko asystenta badawczo-dydaktycznego do dwóch Katedr wchodzących w skład Instytutu Ekonomii i Finansów:

- do Katedry Ekonomii Międzynarodowej (ogłoszenie o konkursie w BIP), przy czym termin składania dokumentów upływa 28 sierpnia 2020 roku;

- do Katedry Ekonometrii i Statystyki (ogłoszenie o konkursie w BIP), przy czym termin składania dokumentów upływa 10 września 2020 roku.

 

Zachęcamy do aplikowania wszystkie zainteresowane osoby!

 


Wewnętrzny konkurs grantowy w dyscyplinie ekonomia i finanse

Koordynator dyscypliny ekonomia i finanse ogłasza szóstą edycję wewnętrznego konkursu na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie). Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się na wykazach MNiSW.

 

Rezultatami projektów mogą być:

- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy w czasopiśmie z wykazu czasopism MNiSW, monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MNiSW lub rozdział w monografii opublikowany w wydawnictwie z poziomu II wykazu wydawnictw MNiSW, lub redakcja monografii z poziomu II.

Dodatkowymi rezultatami mogą być:

- złożony wniosek na konkurs grantowy do zewnętrznych instytucji grantodawczych,

- opracowanie założeń pod ofertę usług komercyjnych skierowaną dla odbiorców zewnętrznych.

 

Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.

W trakcie realizacji grantu, kierownik może złożyć maksymalnie jeden kolejny projekt na ogłaszany konkurs grantowy. Przy czym rozpoczęcie realizacji nowego grantu może nastąpić nie wcześniej niż na 3 miesiące od planowanej daty zakończenia realizowanego grantu.

 

Formularz wniosku grantowego (pobierz wersję edytowalną wniosku oraz harmonogramu kosztów) wraz z wymaganymi załącznikami należy przesłać w wersji elektronicznej na adres agnieszka.pajdowska@kul.pl

 

Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 10.09.2020 r. Kwota pozostała do dyspozycji dyscypliny na rok 2020 to 6 820,50 zł. Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.

 


Wyniki wyborów przedstawicieli Instytutu Ekonomii i Finansów
na kadencję 2020-2024

W wyniku wyborów przeprowadzonych w dniu 1 lipca 2020 r. wybrano przedstawicieli Instytutu Ekonomii i Finansów na kadencję 2020-2024:


1. przedstawiciel dyscypliny ekonomia i finanse do Senatu KUL:

- dr hab. Paweł Marzec, prof. KUL


2. członek Komisji dyscyplinarnej do spraw pracowników:

- dr Jarosław Kuśpit.

 


Konkurs NBP na najlepszą pracę magisterską

Narodowy Bank Polski zaprasza absolwentów polskich uczelni do udziału w XIII Konkursie o Nagrodę Prezesa NBP za najlepszą pracę magisterską z zakresu nauk ekonomicznych. W konkursie mogą wziąć udział autorzy prac magisterskich, które zostały obronione na uczelniach w Polsce od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 r. Prace na konkurs mogą zgłaszać autorzy, a także – za ich zgodą – promotorzy oraz uczelnie. Pracę konkursową wraz z formularzem zgłoszeniowym należy przesłać do 17 lipca 2020 r. Dla laureatów i osób wyróżnionych przewidziano nagrody pieniężne. Szczegóły można znaleźć na tej stronie.

 

Zachęcamy do udziału!

 


Wewnętrzny konkurs grantowy w dyscyplinie ekonomia i finanse

Koordynator dyscypliny ekonomia i finanse ogłasza piątą edycję wewnętrznego konkursu na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie). Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się na wykazach MNiSW.

 

Rezultatami projektów mogą być:

- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy w czasopiśmie z wykazu czasopism MNiSW, monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MNiSW lub rozdział w monografii opublikowany w wydawnictwie z poziomu II wykazu wydawnictw MNiSW, lub redakcja monografii z poziomu II.

Dodatkowymi rezultatami mogą być:

- złożony wniosek na konkurs grantowy do zewnętrznych instytucji grantodawczych,

- opracowanie założeń pod ofertę usług komercyjnych skierowaną dla odbiorców zewnętrznych.

 

Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.

W trakcie realizacji grantu, kierownik może złożyć maksymalnie jeden kolejny projekt na ogłaszany konkurs grantowy. Przy czym rozpoczęcie realizacji nowego grantu może nastąpić nie wcześniej niż na 3 miesiące od planowanej daty zakończenia realizowanego grantu.

 

Formularz wniosku grantowego (pobierz wersję edytowalną wniosku oraz harmonogramu kosztów) wraz z wymaganymi załącznikami należy przesłać w wersji elektronicznej na adres agnieszka.pajdowska@kul.pl

 

Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 2.07.2020 r. Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.

 


Wybory przedstawiciela dyscypliny do Senatu KUL
oraz przedstawiciela Instytutu do Komisji dyscyplinarnej ds. pracowników

Dyrektor Instytutu Ekonomii i Finansów zwołuje w dniu 1 lipca 2020 r. o godz. 8.00 zdalną Radę Instytutu Ekonomii i Finansów, na której przeprowadzone zostaną wybory przedstawiciela dyscypliny ekonomia i finanse do Senatu KUL oraz przedstawiciela Instytutu do Komisji dyscyplinarnej do spraw pracowników.

 

Ogłoszenie wyborcze -- Regulamin wyborczy KUL -- Statut KUL (§31 ust. 2 i §65 ust. 2)

 


Wewnętrzny konkurs grantowy w dyscyplinie ekonomia i finanse

Koordynator dyscypliny ekonomia i finanse ogłasza czwartą edycję wewnętrznego konkursu na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie). Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się na wykazach MNiSW.

 

Rezultatami projektów mogą być:

- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy w czasopiśmie z wykazu czasopism MNiSW, monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MNiSW lub rozdział w monografii opublikowany w wydawnictwie z poziomu II wykazu wydawnictw MNiSW, lub redakcja monografii z poziomu II.

Dodatkowymi rezultatami mogą być:

- złożony wniosek na konkurs grantowy do zewnętrznych instytucji grantodawczych,

- opracowanie założeń pod ofertę usług komercyjnych skierowaną dla odbiorców zewnętrznych.

 

Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.

W trakcie realizacji grantu, kierownik może złożyć maksymalnie jeden kolejny projekt na ogłaszany konkurs grantowy. Przy czym rozpoczęcie realizacji nowego grantu może nastąpić nie wcześniej niż na 3 miesiące od planowanej daty zakończenia realizowanego grantu.

 

Formularz wniosku grantowego (pobierz wersję edytowalną wniosku oraz harmonogramu kosztów) wraz z wymaganymi załącznikami należy przesłać w wersji elektronicznej na adres pajdowska@kul.pl

 

Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 4.06.2020 r. Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.

 


Konkurs Ministerstwa Finansów "Podatkowi Liderzy"

Ministerstwo Finansów serdecznie zaprasza Studentów i Absolwentów ekonomii KUL do udziału w siódmej edycji konkursu „Podatkowi Liderzy". Nagrodą w Konkursie jest płatny staż (wynagrodzenie 3 000 zł) w Ministerstwie Finansów. Zadaniem stażystów będzie wspieranie zespołu pracującego nad ustawami uszczelniającymi polskie prawo podatkowe.

Zgłoszeń należy dokonywać mailowo do niedzieli, 24 maja 2020 r., na adres praktyki@mf.gov.pl, w załączniku przesyłając:

1. Pracę konkursową pt. „Partnerstwo biznesu z fiskusem" (nie więcej niż 2 strony, czcionka 12 pkt)

2. Wypełnioną kartę zgłoszenia do udziału w konkursie
3. CV, z wyszczególnieniem:
·  realizowanych przedmiotów podatkowych i ekonomicznych
·  umiejętności językowych, szkół prawa obcego, lektoratów języka zawodowego
4. Kopię (skan) dokumentu potwierdzającego status studenta lub absolwenta (zaświadczenie lub dyplom)

Więcej informacji o konkursie znajdziecie Państwo w ogłoszeniu Ministerstwa i na stronie.

Zachęcamy do udziału w Konkursie i życzymy powodzenia!

 


List Kolegium Dziekańskiego WNS do Studentów

Zachęcamy do zapoznania się z listem, skierowanym w dniu 17 marca 2020 r. do studentów wszystkich kierunków prowadzonych na Wydziale Nauk Społecznych KUL (dostępny tutaj).

 


Odwołanie zajęć dydaktycznych i spotkań na terenie KUL

Zgodnie z zarządzeniem Rektora KUL z dnia 11 marca 2020 r. ze skutkiem natychmiastowym aż do odwołania odwołuje się:

  • wszystkie zajęcia dydaktyczne na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych dla studentów i słuchaczy studiów podyplomowych oraz szkolenia i inne spotkania na terenie KUL, prowadzący zajęcia dydaktyczne udostępnią ich treść w formie elektronicznej lub będą prowadzić zajęcia w trybie e-learningowym
  • wszystkie konferencje, imprezy i wydarzenia organizowane przez Uniwersytet i w budynkach KUL
  • zagraniczne i krajowe wyjazdy służbowe pracowników, studentów i doktorantów

a także:

  • wstrzymuje się kwaterowanie nowych osób w domach studenckich, jak również wprowadza się zakaz odwiedzin w domach studenckich.
  • zamyka się czytelnie Biblioteki Uniwersyteckiej KUL, Archiwum KUL oraz Muzeum KUL

 

Szczegóły: tekst Zarządzenia


Wielkanoc 2020

Szanowni Państwo, Drodzy Studenci,

Koledzy i Koleżanki,

 

zbliżamy się do Świąt Wielkanocnych, które w tym roku będziemy obchodzić w wyjątkowych okolicznościach.

 

Pamiętajmy, że Wielkanoc niesie z sobą orędzie życia wyzwolonego i ocalonego od śmierci. Dla Chrześcijan jest to oczywiste zwycięstwo nad każdą obawą przed śmiercią.

 

W tym wyjątkowym czasie życzę Wszystkim Państwu i Państwa Bliskim, by Chrystus Zmartwychwstały dodawał nam nadziei i siły, by pomagał odkrywać to, co w życiu najważniejsze.

 

Życzę, aby w naszych domach zapanowała atmosfera pogodnych, dobrych świątecznych dni, a w sercach Wielkanocna radość.

 

Do zobaczenia, Bartosz Jóźwik

 


Wewnętrzny konkurs grantowy w dyscyplinie ekonomia i finanse

Koordynator dyscypliny ekonomia i finanse ogłasza drugą edycję wewnętrznego konkursu na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie). Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się na wykazach MNiSW.

 

Rezultatami projektów mogą być:

- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy w czasopiśmie z wykazu czasopism MNiSW, monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MNiSW lub rozdział w monografii opublikowany w wydawnictwie z poziomu II wykazu wydawnictw MNiSW, lub redakcja monografii z poziomu II.

Dodatkowymi rezultatami mogą być:

- złożony wniosek na konkurs grantowy do zewnętrznych instytucji grantodawczych,

- opracowanie założeń pod ofertę usług komercyjnych skierowaną dla odbiorców zewnętrznych.

 

Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.

W trakcie realizacji grantu, kierownik może złożyć maksymalnie jeden kolejny projekt na ogłaszany konkurs grantowy. Przy czym rozpoczęcie realizacji nowego grantu może nastąpić nie wcześniej niż na 3 miesiące od planowanej daty zakończenia realizowanego grantu.

 

Formularz wniosku grantowego (pobierz wersję edytowalną wniosku oraz harmonogramu kosztów) wraz z wymaganymi załącznikami należy przesłać w wersji elektronicznej na adres pajdowska@kul.pl

 

Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 21.04.2020 r. Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.

 


Wewnętrzny konkurs grantowy - dyscyplina ekonomia i finanse

Koordynator dyscypliny ekonomia i finanse ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (prowadzących działalność naukową w dyscyplinie).

 

Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się na wykazach MNiSWRezultatami projektów mogą być:

- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy w czasopiśmie z wykazu czasopism MNiSW,
- monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MNiSW lub rozdział w monografii opublikowany w wydawnictwie z poziomu II wykazu wydawnictw MNiSW, lub redakcja monografii z poziomu II.

Dodatkowymi rezultatami mogą być:

- złożony wniosek na konkurs grantowy do zewnętrznych instytucji grantodawczych,

- opracowanie założeń pod ofertę usług komercyjnych skierowaną dla odbiorców zewnętrznych.

 

Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.

 

W trakcie realizacji grantu, kierownik może złożyć max. jeden kolejny projekt na ogłaszany konkurs grantowy, przy czym rozpoczęcie realizacji nowego grantu może nastąpić nie wcześniej niż na 3 miesiące od planowanej daty zakończenia grantu już realizowanego.

 

Formularz wniosku grantowego (pobierz wersję edytowalną wniosku oraz harmonogramu kosztów) wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć:
- w wersji papierowej w Sekretariacie Wydziału Nauk Społecznych KUL, Lublin, al. Racławickie 14, Budynek Collegium Jana Pawła II, pok. C-546 i
- w wersji elektronicznej na adres pajdowska@kul.pl

 

Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 19.02.2020 r. Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.

 


51. edycja konkursu SKwP na najlepsze prace z rachunkowości

Rada Naukowa SKwP ogłasza kolejną edycję konkursu na najlepsze prace z dziedziny rachunkowości i przetwarzania danych z zakresu rachunkowości obronione w 2019 r.

Prace należy zgłaszać do 15 lutego 2020 r.
Tutaj znajdziesz: szczegóły konkursu oraz formularze do pobrania.

 

Zachęcamy do udziału!

 


Konkurs BFG na najlepsze prace licencjackie i magisterskie

Bankowy Fundusz Gwarancyjny ogłasza konkurs na najlepsze prace z zakresu systemów gwarantowania depozytów, restrukturyzacji lub uporządkowanej likwidacji instytucji finansowych, infrastruktury regulacyjnej systemu finansowego, problematyki bezpieczeństwa finansowego banków oraz stabilności finansowej - napisane w języku polskim i obronione w 2019 r. W konkursie przewidziano nagrody pieniężne dla autorów zwycięskich prac w poszczególnych kategoriach. Prace należy zgłaszać do 31 stycznia 2020 r.
Tutaj znajdziesz: szczegóły konkursu i formularze do pobrania.

 

Zachęcamy do udziału!

 


 

Score Hunter – platforma edukacyjna dla Studentów i Wykładowców

 

Czy bycie rzetelnym i godnym zaufania nie jest przypadkiem przereklamowane? Czy wiarygodność finansowa może się do czegoś przydać? Czy to jak zachowujemy się dziś ma jakikolwiek wpływ na nasze finanse w przyszłości? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się na platformie Score Hunter.

 

Zachęcamy do zapoznania się platformą i wzięcia udziału w Konkursie.

 

Score Hunter przenosi użytkownika w świat tematów niełatwych, lecz opowiedzianych w przystępny sposób, z lekkim przymrużeniem oka. Wystarczy zarejestrować się na platformie i włączyć do gry. Całość podzielona jest na kilka sekcji tematycznych: wiarygodność kredytowa, scoring, kradzież tożsamości. Wszystkim tematom towarzyszy sekcja video. Za wykonanie prostych zadań i quizów oraz prawidłowe odpowiedzi, przyznawane są punkty, które można wymienić na nagrody, o ile jest się szybszym niż inni gracze. Dla kreatywnych i spragnionych rywalizacji użytkowników opracowano tzw. wyzwania, czyli specjalny typ zadań, dzięki którym zdobywa się dodatkowe punkty. W każdej chwili, na własnym koncie, można sprawdzić statystyki, liczbę zdobytych punktów oraz swoją pozycję na tle innych graczy.

 

Score Hunter - kolejna edycja rywalizacji i konkursu na platformie edukacyjnej Biura Informacji Kredytowej Score Hunter.

Konkurs trwa od 16.09.2019 r. do 31.01.2020r. do godz. 12.00. Poprzez rozgrywkę, w przystępny sposób, można pokazywać jak kształtować swoją wiarygodność finansową i chronić tożsamość.
Score Hunter jest grą online, w której można rywalizować indywidualnie bądź grupowo. Każdy ma szansę na wygraną, a do wygrania są karty prezentowe Allegro i Empik, Pakiety i Alerty BIK oraz dla najwytrwalszych i najbardziej aktywnych smartwatch-e.

Szczegółowy opis zasad konkursu i nagród znajduje się w
Regulaminie.

 


Zaproszenie do udziału studentów w projekcie FERIE Z EKONOMIĄ 3

Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej zaprasza do współprowadzenia zajęć w projekcie edukacji ekonomicznej „Ferie z ekonomią 3”, którego głównym celem jest poszerzenie wiedzy ekonomicznej i finansowej, rozbudzenie aspiracji edukacyjnych i zmotywowanie młodego człowieka do rozwoju osobistego i zawodowego.

Projekt adresowany jest do uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych z gmin wiejskich i terenów wiejskich gmin miejsko-wiejskich z całej Polski, a zajęcia prowadzi nauczyciel wspólnie ze studentem. Do prowadzenia zajęć w ramach projektu zapraszamy studentów kierunku ekonomicznych lub pokrewnych, studiujących na II i III roku studiów licencjackich oraz I i II roku studiów magisterskich, studiów doktoranckich, a w sytuacjach szczególnych również absolwentów uczelni, którzy prowadzili zajęcia w ramach projektu „Ferie z ekonomią” w I lub/i w II edycji.

W ramach współpracy Fundacja zapewnia:
- szkolenie merytoryczne (obowiązkowe!), które odbędzie się w Warszawie w dniach 3-5 stycznia 2020 roku w Warszawie wraz z pokryciem kosztów dojazdu (dla studentów studiujących poza Warszawą), zakwaterowania i wyżywienia;
- koszty dojazdu i zakwaterowania na zajęcia w danej szkole;
- wynagrodzenie za przeprowadzone zajęcia w wysokości 1200,00 zł brutto (za 5 dni pracy w okresie ferii zimowych).

Warunkiem udziału w rekrutacji jest przesłanie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie www oraz w wersji podpisanej i zeskanowanej (wymóg konieczny) na adres mailowy Fundacji: fze@efrwp.com.pl.

Rekrutacja do projektu trwa od 27 listopada do 9 grudnia 2019 roku.

 

Zachęcamy do udziału!

 


Certyfikaty SPSS dla studentów ekonomii II stopnia

Z radością informujemy, iż w roku akademickim 2019/2020 zajęcia Wnioskowanie statystyczne, prowadzone przez dr Mirosława Urbanka na kierunku ekonomia (studia II stopnia) uzyskały akredytację firmy Predictive Solutions (nr certyfikatu: AKRo86/W1/11_2019).

 

Wszyscy studenci uczestniczący w akredytowanych zajęciach, po ich zaliczeniu na ocenę co najmniej dobrą (4,0), uzyskają certyfikat SPSS Technology Junior Expert w zakresie:
1. Podstawowe konwencje pracy z programem PS IMAGO PRO/IBM SPSS Statistics.
2. Operacje na plikach danych, zarządzanie zbiorami danych, operacje na zmiennych.
3. Elementy analizy statystycznej:
- opis statystyczny (częstości, statystyki opisowe, eksploracja, tabele krzyżowe, statystyki ilorazowe, wykresy P-P, wykresy K-K),
- porównywanie średnich (testy t: dla jednej próby, dla prób niezależnych, dla prób zależnych; jednoczynnikowa ANOVA),
- korelacje parami, regresja liniowa, regresja nieliniowa,
- testy nieparametryczne (Chi-kwadrat, dwumianowy, serii, K-S dla jednej próby, dwie próby niezależne).

Ponadto 3-4 studentów będzie miało możliwość zdania egzaminu zewnętrznego zorganizowanego przez firmę Predictive Solutions. Uzyskanie 80% maksymalnej liczby punktów pozwoli im uzyskać certyfikat SPSS Technology Expert.

 


INAUGURACJA ROKU AKADEMICKIEGO 2019/2020
dla studentów I roku studiów I i II stopnia

Rozpoczęcie roku akademickiego 2019/2020 w dniu 1 października 2019 r. zostanie zainaugurowane uroczystą Eucharystią w Kościele Akademickim KUL o godz. 9.00.

Po Mszy św. odbędą się spotkania Dziekanów Wydziału Nauk Społecznych, Dyrektorów Instytutów i Opiekunów ze studentami I roku według harmonogramu:

  • Instytut Ekonomii i Finansów
    Ekonomia I i II stopnia (studia stacjonarne)
    godz. 10.30, sala CTW–302 w budynku Centrum Transferu Wiedzy
  • Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania
    Zarządzanie I i II stopnia (studia stacjonarne)
    godz. 10.30, sala CTW–304 w budynku Centrum Transferu Wiedzy

 

Serdecznie zapraszamy!

 


Nagrody Studentów Instytutu Ekonomii i Zarządzania w Konkursie na najlepszą pracę badawczą z zakresu spółdzielczości

Miło nam poinformować, że wśród prac zgłoszonych na XV Konkurs na najlepszą pracę badawczą z zakresu spółdzielczości organizowany przez Krajową Radę Spółdzielczą zostały nagrodzone prace:

  • Pani Mileny Chebdowskiej (absolwentki kierunku ekonomia I stopnia) - praca licencjacka pt.: Analiza płynności finansowej i rentowności Spółdzielni Mleczarskiej Bieluch w Chełmie w latach 2013 - 2016
  • Pana Mateusza Gesek (absolwentka kierunku ekonomia I stopnia) - praca licencjacka pt.: Analiza płynności finansowej i rentowności Spółdzielni Mleczarskiej Ryki w latach 2013- - 2016
  • Pani Partycji Harasim (absolwentki kierunku ekonomia I stopnia) - praca licencjacka pt.: Analiza płynności finansowej i rentowności Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita w latach 2013 - 2016.

Wszystkie powyższe prace napisane zostały pod kierunkiem dr Marii Zuby - Ciszewskiej (Katedra Bankowości i Finansów).

 

Serdecznie gratulujemy!

 


Pracownik Instytutu wyróżniony w konkursie o Nagrodę Rzecznika Finansowego

Miło nam poinformować, że pracownik Instytutu Ekonomii i Zarządzania (Katedra Zarządzania Pracownikami w Organizacji) Pan dr Grzegorz Wesołowski otrzymał wyróżnienie Jury Konkursu oraz specjalne wyróżnienie Związku Banków Polskich w II edycji Konkursu o Nagrodę Rzecznika Finansowego na najlepszą pracę doktorską, magisterską, licencjacką i podyplomową z zakresu ochrony klienta na rynku finansowym za pracę doktorską pt. "Zewnętrzny wizerunek banku jako pracodawcy a lojalność klientów".

 

Serdecznie gratulujemy!

 


Nagrody Pracowników i Absolwentów Instytutu Ekonomii i Zarządzania w Konkursie na najlepszą pracę badawczą z zakresu spółdzielczości

Miło nam poinformować, że wśród prac zgłoszonych na XIV Konkurs na najlepszą pracę badawczą z zakresu spółdzielczości organizowany przez Krajową Radę Spółdzielczą zostały nagrodzone prace:

  • Pani Marty Cichockiej (absolwentki kierunku ekonomia) - praca magisterska pt.: Ocena relacji między płynnością finansową i rentownością na podstawie sprawozdań finansowych Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej Łowicz napisana pod kierunkiem dr Marii Zuby-Ciszewskiej (Katedra Bankowości i Finansów KUL), otrzymała nagrodę II stopnia w kategorii prac magisterskich, licencjackich, inżynierskich i dyplomowych.
  • Pani dr Marii Zuby-Ciszewskiej (Katedra Bankowości i Finansów KUL) - prace naukowe: The role of dairy cooperatives in reducing waste of dairy products in the Lubelskie voivodeship oraz The role of cooperative movement in development of rural areas: a case study of Poland otrzymały wyróżnienie w kategorii prac badawczych.

Serdecznie gratulujemy!

Autor: Monika Wójcik
Ostatnia aktualizacja: 18.05.2022, godz. 11:32 - Joanna Nucińska