RAMOWY PROGRAM
STUDENCKICH PRAKTYK ZAWODOWYCH NA KIERUNKU ADMINISTRACJA
NA WYDZIALE PRAWA, PRAWA KANONICZNEGO I ADMINISTRACJI KUL
Czas trwania praktyk:
- Administracja (stacjonarne I stopnia) - 160 godzin
- Administracja (stacjonarne II stopnia) - 120 godzin
- Administracja (niestacjonarne II stopnia) - 80 godzin
Czas odbywania praktyk:
Wakacje lub w trakcie roku akademickiego za zgodą przełożonego, w dniach wolnych od zajęć.
Program praktyk:
I. Program praktyk zawodowych dla studentów kierunku Administracja obejmuje problematykę prawa administracyjnego materialnego i procesowego. Przedstawione zagadnienia powinny być zrealizowane w stopniu i zakresie według uznania i możliwości opiekuna praktyk, w świetle wewnętrznych przepisów danej instytucji.
II. Studenci powinni zapoznać się z praktycznym stosowaniem prawa i źródłami prawa administracyjnego, na podstawie których organizowana jest praca w instytucji, a w szczególności ze statutem oraz regulaminem organizacyjnym instytucji, z działaniami urzędników administracji rządowej i samorządowej, z pracą sekretariatów i biur obsługi administracyjnej.
III. Praktyka powinna zapewniać możliwość uzyskania przez studentów praktycznej wiedzy i umiejętności stanowiących uzupełnienie wiedzy uzyskanej w czasie studiów.
IV. Program praktyki obejmuje sferę techniczno-organizacyjną i sferę merytoryczną.
a) W ramach sfery techniczno-organizacyjnej student powinien:
- zapoznać się ze strukturą organizacyjną instytucji, w której odbywa praktykę oraz przepisami,
- zapoznać się z zakresem działania poszczególnych komórek organizacyjnych i stanowisk komórki, gdzie odbywana jest praktyka,
- zapoznać się zasadami obiegu dokumentacji,
- uczestniczyć w czynnościach techniczno-organizacyjnych komórki, gdzie odbywana jest praktyka,
- wykonywać inne zadania techniczno-organizacyjne, uznane przez osoby bezpośrednio
nadzorujące przebieg praktyki za istotne, z punktu widzenia specyfiki działalności instytucji, w której student odbywa praktykę oraz kierunku studiów.
b) W ramach sfery merytorycznej student powinien:
- zapoznać się z przedmiotem działania instytucji, w której odbywa praktykę,
- zapoznać się z poszczególnymi czynnościami podejmowanymi w związku z przedmiotem działania instytucji,
- poznać praktyczne zastosowanie przepisów stanowiących podstawę podejmowanych w instytucji działań,
- przygotowywać projekty pism i rozstrzygnięć w ramach postępowań prowadzonych w instytucji, w której odbywana jest praktyka,
- zapoznać się ze specyfiką czynności podejmowanych przez strony postępowania i organ,
- uczestniczyć w merytorycznych czynnościach podejmowanych w instytucji, w której odbywa praktykę,
- wykonywać inne zadania merytoryczne, uznane przez osoby bezpośrednio nadzorujące
przebieg praktyki za istotne, z punktu widzenia specyfiki działalności instytucji, w której student odbywa praktykę oraz kierunku studiów.
Miejsce praktyk:
• sądy, prokuratury, kancelarie prawne,
• ministerstwa po nawiązaniu porozumienia i uzyskaniu zgody Instytucji,
• Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Departament Spraw Zagranicznych,
• Kancelaria Prezydenta RP, Biuro Spraw Międzynarodowych,
• inne ministerstwa i państwowe urzędy centralne i ich jednostki organizacyjne ds. współpracy,
• polskie placówki dyplomatyczne i konsularne,
• jednostki organizacyjne ministerstw, jednostek samorządu terytorialnego i państwowych,
• wyspecjalizowane agencje, fundacje itp. zajmujące się wdrażaniem funduszy strukturalnych,
• instytucje i agendy Unii Europejskiej.
Zakres praktyk:
• zapoznanie się ze statutem i innymi przepisami normującymi działalność jednostki,
• zapoznanie się z metodyką pracy stanowisk bezpośrednio współpracujących z elementami,
• rozpoznanie czynności administracyjnych związanych z koordynacją stanowiska (uzgodnienia międzyresortowe administracji rządowej; współpraca jednostek samorządu terytorialnego),
• poznanie czynności w jednostkach prowadzących prace związane z administrowaniem
funduszy strukturalnych i projektów współfinansowanych ze środków unijnych,
• udział w posiedzeniach organów kolegialnych jednostki w sprawach dotyczących kontaktów z UE.
Do pobrania:
praktyki_admninistracja_2019 - prezentacja
zasady_organizacji_i_odbywania_praktyk_2018_calosc - zarządzenie Rektora
regulamin_praktyk_administracja_projekt_2019
dzienniczek_praktyk_administracja_2019
Ostatnia aktualizacja: 30.04.2019, godz. 16:31 - Wojciech Wytrążek