Zgodnie z wytycznymi procesu Bolońskiego w Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzania  prowadzone są studia stacjonarne licencjackie i magisterskie.

Studia I stopnia obejmują sześć semestrów i kończą się uzyskaniem dyplomu licencjata. Po ogólnym wprowadzeniu w problematykę komunikowania i mediów od piątego semestru rozpoczyna się kształcenie w wybranych przez Studentów specjalnościach:

specjalnosc_3

 

Dziennikarstwo audiowizualne

Przedmioty: praca prezentera radiowego, radio internetowe – tworzenie podcastów, reżyseria filmowo-telewizyjna, praca prezentera telewizyjnego, warsztaty telewizyjno-filmowe montaż i nagrania; scenariusz filmowy i telewizyjny

 

 

 

61814112_2278572055591151_8417414276934795264_o PR – reklama - komunikacja marketingowa

Przedmioty: psychologia reklamy i public relations, copywritig SEO, warsztaty kreatywnego myślenia, warsztaty kompetencji miękkich, techniki wystąpień publicznych, Pozycjonowanie marki, grafika reklamy: podstawy projektowania, marketing internetowy, strona internetowa w zarządzaniu relacjami z klientami

 

18814264_1364636820318017_6671464608741962786_n Dziennikarstwo multimedialne i media cyfrowe

Przedmioty: redagowanie newsów do sieci, praktyczne zastosowanie narzędzi mobilnych w życiu społecznym, techniki badania sieci, produkcja medialna w mediach cyfrowych, podstawy projektowania internetowego i webmasteringu, dziennikarstwo mobilne i internetowe, podstawy grafiki i webdesignu

 

 

Uzupełnieniem studiów I stopnia są praktyki studenckie, które Studenci Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania odbywają w mediach lokalnych i ogólnopolskich.

Studia II stopnia obejmują cztery semestry i kończą się obroną pracy magisterskiej, a absolwent uzyskuje tytuł magistra dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Podczas studiów magisterskich zajęcia teoretyczne uzupełnia bogaty wachlarz warsztatów medialnych

 

Studia na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna oraz prowadzone w Instytucie specjalności przygotowują do pracy w zawodach: dziennikarz prasowy, radiowy lub telewizyjny, redaktor portali internetowych, researcher dziennikarski, specjalista ds. promocji, specjalista ds. marketingu, rzecznik prasowy, organizator imprez – Event Manager, konferansjer, realizator i reżyser dźwięku, operator kamery, fotoreporter.

Obecnie na studiach I  i II stopnia w Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzaniakształci się 250 studentów z Polski, Ukrainy, Białorusi i Rosji oraz z wymian międzynarodowych (Hiszpania, Chiny). Zajęcia odbywają się w języku polskim i angielskim ze względu na specyfikę pracy dziennikarza.

 

 

Autor: Alena Vilcheuskaya
Ostatnia aktualizacja: 14.05.2020, godz. 16:09 - Małgorzata Sławek-Czochra