Od roku akademickiego 2018/2019 na KUL dla studentów I roku prowadzone są zajęcia z zakresu przedsiębiorczości. W programie tego przedmiotu przewidziane są panele dyskusyjne nt. przedsiębiorczości, do których zapraszamy ekspertów, przedsiębiorców i przedstawicieli otoczenia biznesu. Chcemy w ten sposób przybliżyć młodym ludziom rynek pracy, pokazać jak inwestować w siebie w czasie studiów i jak przekuć pasję w pracę zarobkową. Projektując panel dyskusyjny postanowiliśmy, że chcemy zmienić wyobrażenie o przedsiębiorczości. Z jednej strony chcemy pokazać osoby, które prowadzą działalność na własny rachunek, z drugiej strony pokazać przedsiębiorczość jako kompetencję, połączenie określonych cech i umiejętności, których można się nauczyć i wykorzystać w biznesie, ale również na etacie.

 

 

Harmonogram paneli dyskusyjnych i lista prelegentów


 

I panel dyskusyjny o przedsiębiorczości | 06 grudnia 2021 r. | 10:00-12:00

 

Prelegenci:

 

Aleksandra Manjak od 10 lat zajmuje się wsparciem administracyjnym, handlowym i marketingowym w roli Office i Project Managera. Obecnie wykorzystuje swoją wiedzę prowadząc projekt dedykowany przedsiębiorcom, freelancerom, managerom, w którym m.in. optymalizuje przekazane procesy i procedury, dzięki czemu mogą skupić się na tym, co jest dla nich najważniejsze.Od 5 lat jest związana z szeroko rozumianą rekrutacją. Doświadczenie zawodowe zdobyła podczas pracy jako rekruter, doradca zawodowy i biznesowy oraz Project Manager w agencjach pracy, firmach doradztwa personalnego i przy projektach z UE. Prywatnie miłośniczka literatury faktu i rozwoju osobistego. Żona, mama i towarzyszka kotów.

 

 

Zbigniew Michalak ukończył Politechnikę Lubelską z tytułem magistra inżyniera na Wydziale Elektrycznym. Temat pracy  dyplomowej to: „Światłowodowy system kontroli i sterowania kopalnią”.  Po studiach pracował w branży elektrycznej, był założycielem i dyrektorem Fundacji Rozwoju Telekomunikacji Lubelskiej. Ukończył również studia podyplomowe na SGH w Warszawie z Zarządzania Nieruchomościami. Obecnie prezesem Zarządu Lubelskiego Forum Pracodawców trzecią kadencję, . która jest najstarszą organizacją pracodawców w Lublinie zrzeszającą około 100 firm, które zatrudniają ponad 20 tysięcy osób. W 2018 roku Z. Michalak otrzymał nominację od prezydenta Peru na stanowisko Konsula Honorowego Republiki Peru w Lublinie. Jest również członkiem Rady Klastra Lubelska Medycyna, a w Radzie Uczelni Uniwersytetu Medycznego w Lublinie udzielał się od początku jej powołania. Jest członkiem Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego, zasiada w Komisji Zdrowia jak również w Prezydium Rady Dialogu Społecznego przy Business Centre Club w Warszawie. Zbigniew Michalak jest także przedsiębiorcą, właścicielem i współwłaścicielem firm z branży farmaceutycznej, medycznej i nieruchomości. Jest pełnomocnikiem firmy „EMBOMED” zajmującej się dystrybucją wysokospecjalistycznego sprzętu medycznego; jest także współwłaścicielem spółki „MS Przedsiębiorstwo Wielobranżowego” zajmującej się zakupem, budową i komercjalizacją nieruchomości oraz współwłaścicielem sieci aptek. 

 

Agnieszka Magdziarz-Orłowska jest absolwentką UMCS na wydziale politologii ,specjalizacja dziennikarstwo, dodatkowo posiada tytuł Master of Business Administration University of Central Lancashire w Preston. Ukończyła tez studia podyplomowe w Wyższej  Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie- Przygotowanie  projektów  i zarządzanie  funduszami  europejskimi.

Aktualnie kończy Studia doktoranckie –na kierunku Nauki o polityce na wydziale politologii UMCS w Lublinie, przygotowując dysertacje na temat: Europejski Fundusz Społeczny w rozwoju przedsiębiorczości w województwie lubelskim po 2004 roku. Pracuje w Stowarzyszeniu na rzecz Integracji Społecznej „Modrzew” jako doradca biznesowy pomagając w tworzeniu przedsiębiorstw z zakresu ekonomii społecznej. Chętnie doradza przy rozpoczynaniu działalności gospodarczej oraz w trakcie prowadzenia własnego biznesu. Swoja wiedzę i doświadczenie przekazuje w czasie prowadzenia licznych szkoleń oraz zajęć dydaktycznych na uczelniach wyższych.

 


 

II panel dyskusyjny o przedsiębiorczości | 07 grudnia 2021 r. | 10:00-12:00

 

 

Prelegent: Naczelnik Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej WUP

 


 

III panel dyskusyjny o przedsiębiorczości | 08 grudnia 2021 r. | 10:00-12:00

 

Prelegenci:

 

 

Piotr Krzesiński z wykształcenia jestem socjologiem i od lat zajmuję się realizacją badań rynku pracy. Ponadto ukończyłem studia podyplomowe z analizy danych oraz z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. W trakcie swojej kariery zawodowej pełniłem funkcje, które wymagały ścisłej współpracy z zespołem (w tym pełnienie roli kierownika projektu Lubelskiego Obserwatorium Rynku Pracy oraz obecnie Naczelnika Wydziału) oraz takie, gdzie indywidualnie koordynowałem i realizowałem postawione przede mną zadania (np. koordynacja wojewódzka badania Barometr zawodów). Różnorodność pracy projektowej pozwoliła na zdobycie wielu cennych doświadczeń, które obejmują wiele aspektów - od organizacji pracy (planowanie pracy własnej oraz zespołu, zakup odpowiednich środków itp.), przez pracę jako ankieter/moderator, aż po osobę, która przygotowuje publikacje i prezentuje uzyskane wyniki badań na konferencjach, szkoleniach czy programach telewizyjnych. Prywatne zainteresowanie piłką nożną wykorzystywałem jako szkoleniowiec Lubelskiego Związku Piłki Nożnej prowadząc zajęcia z socjologii sportu.

 

 

Ewelina Kalińska Absolwentka Psychologii oraz Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Od prawie 7 lat związana z Grupą Pracuj - liderem na rynku cyfrowej rekrutacji w Polsce oraz na Ukrainie. Właściciel marek takich jak Pracuj.pl, Rabota.ua oraz eRecruiter. Na co dzień w swojej pracy wspiera Pracodawców w procesach rekrutacji, utrzymania oraz rozwoju pracowników, wykorzystując do tego nowoczesne i najbardziej efektywne technologie.

 

 

Kinga Rogala-Gutowska  Absolwentka zarówno Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego jak i studiów podyplomowych na kierunku „trener biznesu” realizowanych przez Europejski Instytut Psychologii Biznesu we współpracy    z     Wyższą     Szkołą     Przedsiębiorczości  i Administracji. Od ponad 10 lat związana z branżą HR.  Na co dzień pracuje w międzynarodowej korporacji na stanowisku branch managera odpowiedzialnego za rozwój usług rekrutacji stałych na rynku woj. Lubelskiego oraz podkarpackiego. Zajmuję się również prowadzeniem projektów szkoleniowych, nastawionych na rozwój kompetencji miękkich, osiągnięcie wyników i budowanie zaangażowania wśród uczestników. Świetnie orientuje się w najnowszych trendach HR i sprzedaży, specjalizuje się także w szkoleniach sprzedażowych oraz warsztatach doskonalenia umiejętności rekruterskich.Pozytywne myślenie,  upór  oraz  nieustająca  chęć  rozwoju – m.in. dzięki takiej postawie  jest w miejscu w którym zawsze chciała być, realizując się na kilku płaszczyznach równocześnie.

 

 

Maria Sieńko specjalista w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i nauczania języka angielskiego. Dyrektorka metodyczna, która zdobyła swoje doświadczenie w szkołach językowych w Polsce i Wielkiej Brytanii, trener, wykładowca akademicki i lider zespołu. Jednocześnie autorka kursów typu blended-learning i e-learning z zakresu języka angielskiego oraz umiejętności miękkich, w tym kreatywności, komunikacji oraz świadomości i wrażliwości kulturowej. Od 2007 roku prowadzi i rozwija własną działalność gospodarczą w zakresie nauczania języków obcych oraz kompetencji miękkich.

 

 

Bartłomiej Gęca   współwłaściciel oraz wiceprezes firmy Chemnovatic Sp. z o.o. Sp. k . działającej w branży chemicznej, w tym nikotynowej. Szczęśliwy mąż i ojciec dwóch pięknych córek :) Były wykładowca na Politechnice Lubelskiej. Od małego byłem uczony przedsiębiorczości i kultu pracy. Dzięki ciężkiej pracy, szczęściu oraz bardzo dobrym współpracownikom obecnie dajemy pracę 130 osobom i w 2022 roku kończymy budowę nowej fabryki w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Lublinie.

 


 

IV panel dyskusyjny o przedsiębiorczości | 09 grudnia 2021 r. | 10:00-12:00

 

Prelegenci:

 

 

Piotr Krzesiński z wykształcenia jestem socjologiem i od lat zajmuję się realizacją badań rynku pracy. Ponadto ukończyłem studia podyplomowe z analizy danych oraz z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. W trakcie swojej kariery zawodowej pełniłem funkcje, które wymagały ścisłej współpracy z zespołem (w tym pełnienie roli kierownika projektu Lubelskiego Obserwatorium Rynku Pracy oraz obecnie Naczelnika Wydziału) oraz takie, gdzie indywidualnie koordynowałem i realizowałem postawione przede mną zadania (np. koordynacja wojewódzka badania Barometr zawodów). Różnorodność pracy projektowej pozwoliła na zdobycie wielu cennych doświadczeń, które obejmują wiele aspektów - od organizacji pracy (planowanie pracy własnej oraz zespołu, zakup odpowiednich środków itp.), przez pracę jako ankieter/moderator, aż po osobę, która przygotowuje publikacje i prezentuje uzyskane wyniki badań na konferencjach, szkoleniach czy programach telewizyjnych. Prywatne zainteresowanie piłką nożną wykorzystywałem jako szkoleniowiec Lubelskiego Związku Piłki Nożnej prowadząc zajęcia z socjologii sportu.

 

 

Martyn Madej absolwent ekonomii menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz przygotowywania projektów i zarządzanie funduszami unijnymi na Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Prezes Centrum Rozwiązań Biznesowych (CRB) - instytucji szkoleniowej i instytucji otoczenia biznesu, ukierunkowanej na promocję rozwiązań i postaw przedsiębiorczych, przedsiębiorczości społecznej oraz idei Life Long Learning.  Od 14 lat związany z wdrażaniem i zarządzaniem projektami EFS z obszaru przedsiębiorczości, kompetencji ICT czy podnoszenia kwalifikacji realizowanymi zarówno przez podmioty sektora prywatnego jak i pozarządowego. W latach 2007-2013 uczestniczył w pozyskiwaniu i wdrażaniu środków finansowych w ramach PO KL 2007-2013, a obecnie jako Prezes CRB nadzoruje wdrażane projekty w ramach PO WER, RPO na lata 2014-2020. Jako doradca udzielił ponad 1200 godzin porad z zakresu przygotowywania wniosków o dofinansowanie i realizacji projektów współfinansowanych ze środków publicznych w ramach PO KL, PO FIO, PO WER, RPO i innych źródeł zewnętrznych, a także z zakresu zarządzania, planowania i realizacji działalności gospodarczych itp. Konsultował i przygotowywał wnioski o dofinansowanie w ramach ww. programów na kwotę ponad 53 mln zł. Zarządzał pakietem projektów współfinansowanych z EFS w ramach PO KL, POWER, RPO WL, których łączna kwota przekracza 41 mln zł. Zasiadał jako członek w Komisji Oceny Wniosków (Biznes Planów) w ramach projektów zakładających przydzielanie dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Ekspert ds. rynku pracy w ramach projektu „Step by Step” realizowanego przez Fundację Polskiej Akademii Nauk. Ekspert panelu z tematyki rynku pracy w ramach programowania wsparcia w nadchodzącej perspektywie finansowej 2021-2027. Ukończył liczne kursy i szkolenia (razem ponad 812 godzin) m.in. w zakresie przygotowywania wniosków o dofinansowanie oraz zarządzania projektami. Posiadam międzynarodowy Certyfikat PRINCE2® wydany przez Association for Project Management Group z zakresu zarządzania projektami.

 

 

Beata Furdel Kierownik Referatu Wspierania Przedsiębiorczości w Miejskim Urzędzie Pracy w Lublinie – od lat zajmuje się problematyką dotyczącą wspierania przedsiębiorców i osób bezrobotnych, a także kwestiami podejmowania działalności gospodarczej i tworzenia nowych miejsc pracy.

 


 

V panel dyskusyjny o przedsiębiorczości w języku angielskim | 10 grudnia 2021 r. | 10:00-12:00

 

Prelegent:

 

Arkadiusz Gwarda jestem wykładowcą Informatyki, ale nie jest to moja jedyna praca. Na co dzień zajmuję się również prowadzeniem własnej działalności w segmencie edukacyjnym: Jestem korepetytorem oraz prowadzę szkolenia z informatyki. Zajmuję się tym wiele lat, szczególnie jeśli mowa o korepetycje. Moja firma się ciągle rozwija, a ja robię to co lubię. Chętnie opowiem o tym jak wygląda prowadzenie takiej działalności oraz dlaczego warto prowadzić własną działalność gospodarczą.

 

 

Organizatorzy

Biuro Karier KUL

Dział Kształcenia KUL

Autor: Barbara Szymczak
Ostatnia aktualizacja: 03.12.2021, godz. 14:09 - Barbara Szymczak