Prace magisterskie (pogrubiona czcionka - prace obronione; zaznaczone wyróżnienia i wskazania do nagrody im. Cz. Zgorzelskiego)
MAGISTERIA KUL
seminarium 2003/2005 - obrony: 2004
IMIĘ I NAZWISKO |
TYTUŁ |
Anna Pogoda |
Inspiracje Stefana Żeromskiego w dramaturgii Jerzego Zawieyskiego |
Dominika Kamocka |
Obraz ciała w poezji Janusza St. Pasierba |
- obrony: 2005
Agnieszka Kowalczyk |
„Cała moc jest w tobie, słabe ludzkie ciało". Ciało w poezji Aleksandra Wata |
Agnieszka Winkler |
Liryczne „ja" Anny Świrszczyńskiej |
Aleksandra Siołek |
„to miejsce jest w nas" - kategoria domu w powieści Widnokrąg Wiesława Myśliwskiego |
Daniel Sabat |
Obrazy śmierci w poezji Wisławy Szymborskiej |
Katarzyna Rosińska |
Portret pisarza w korespondencji Zbigniewa Herberta |
Katarzyna Zagraba |
Odsłony rzeczywistości w Szkicowniku poetyckim Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej |
Monika Saputa |
Poezja Rafała Wojaczka wobec tradycji literackiej |
Katarzyna Piotrowska |
„I tyle jeszcze zostało..." Funkcje przyrody w poezji księdza Jana Twardowskiego |
seminarium 2004/2006 - obrony: 2006
Anna Winnicka |
Ody Czesława Miłosza |
Jacek Hnidiuk |
Poeci Lubelszczyzny. Od Czechowicza do współczesności |
Anna Bondyra |
Melancholia w poezji Jerzego Lieberta |
Agnieszka Kolaszyńska |
„W moim domu spojrzenia do dziś nie wyjaśnione zostały jeszcze". Domy w poezji Ewy Lipskiej |
Małgorzata Mojek |
Święci, cierpiący, samotni. Bohaterowie opowiadań Gustawa Herlinga-Grudzińskiego |
Barbara Jańczuk |
Autoportret w korespondencji Brunona Schulza |
Urszula Janaczyk |
„Stary poeta" w poezji Czesława Miłosza |
Anna Kochan |
„[...] mówią do nas obłoki". Motyw chmur w powojennej poezji Jarosława Iwaszkiewicza |
Michał Oksiński |
„Ja" liryczne wobec przestrzeni w poezji Józefa Czechowicza |
Joanna Czerniakiewicz |
Fotografia a obrazowanie w twórczości Józefa Czechowicza |
Leszek Onak |
Dialogiczność w Dzienniku Witolda Gombrowicza |
Agata Pić |
Tradycja w Dzienniku pisanym nocą Gustawa Herlinga-Grudzińskiego |
Małgorzata Wróblewska |
Literatura polska w nauczaniu języka polskiego jako obcego (drugiego) na poziomie szkoły gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej |
seminarium 2005/2007 - obrony: 2007
Paweł Spyra |
„...bije zegar z kukułką trwogi." Złe kołysanki Krzysztofa Kamila Baczyńskiego |
|
Magdalena Kędzierska |
„- dziennika nigdy nie pisałem...'. Listy do matki Juliusza Słowackiego jako powieść autobiograficzna |
|
Małgorzata Peroń |
„Ślad dłoni szukający..." Posągi, kamienie, kształty w poezji Zbigniewa Herberta |
wyróżnienie; wytypowanie do nagrody im. Cz. Zgorzelskiego |
Agnieszka Koczułap |
„...bym senny sam snem był..." Motyw snu w poezji Aleksandra Wata |
|
Monika Książek-Murawska |
„o co walczymy spleceni". Motyw walki Jakuba z Aniołem w polskiej liryce dwudziestolecia międzywojennego, kontynuacje i konteksty współczesne |
|
Sylwia Domoradzka |
„nicość lub... nie ma trzeciego stanu". Krajobrazy cierpienia w poezji Zygmunta Krasińskiego i Aleksandra Wata |
|
Agnieszka Książek |
Barwy natury w poezji Bolesława Leśmiana |
|
Emilia Dzięgiel |
Ład liryczny w poezji Rafała Wojaczka |
|
seminarium 2006/2008 - obrony: 2008
Marcin Adamiuk |
Wiersze przedśmiertne Zbigniewa Herberta |
|
Katarzyna Drozd
|
„Jak cisza po krzyku, z której nowy krzyk się narodzi" - antynomie w poezji Anny Świrszczyńskiej |
wyróżnienie |
Paweł Kita |
„Bym i ja poznał sprawiedliwość dotyku". Poznawanie świata w poezji Edwarda Stachury |
|
Ilona Mortka
|
Ten i tamten brzeg - motyw podróży w poezji Janusza St. Pasierba |
|
Dominika Maciąg
|
„Czemu w zanadto jednej osobie" - podmiotowość w poezji Wisławy Szymborskiej |
|
Małgorzata Soszka |
Egzystencja i estetyka w poezji Artura Szlosarka |
wyróżnienie; wytypowanie do nagrody im. Cz. Zgorzelskiego |
seminarium 2008/2009 – obrony: 2009
1.
|
Agnieszka Ilczuk |
„Królestwa istnień”, czyli światy owadzie w poezji Bolesława Leśmiana |
Dr Monika Kulesza - Gierat |
5 |
2.
|
Edyta Chętnik |
Anioła „portret własny” w poezji Tadeusza Różewicza |
Dr Monika Kulesza-Gierat |
4 |
3.
|
Natalia Hulla |
Pejzaże romantyczne w poezji Jarosława Iwaszkiewicza
|
Dr Leszek Giemza |
4 |
4.
|
Tomasz Domański |
„to może mieć jakieś znaczenie.” Stanisława Barańczaka odczytywanie rzeczywistości |
Dr Leszek Giemza |
5 |
seminarium 2009/2010 – obrony: 2010
1.
|
Monika Mąkosa. |
Imperium zmysłów. Sensualizm i erotyka w poezji Haliny Poświatowskiej (The empire of senses. Sensualism and eroticism in the poetry Halina Poświatowska) |
Dr Agnieszka Czechowicz |
5 |
2.
|
Anna Bogusiewicz
|
„Nie widać nic, a – widać”- poznawcze funkcje nocy w poezji Bolesława Leśmiana („Nothing to see however can be see” – the cognitive functions of night in Bolesław Leśmian’s poetry) |
Ks. dr Wiesław Felski |
4+ |
3.
|
Joanna Ziomek |
Wyobraźnia poetycka w twórczości Tomasza Różyckiego (Poetica imaginary in the creations of Tomasz Różycki) |
Dr Adam Fistas |
5 |
4.
|
Agata Bednarczyk |
Eros i Tanatos w prozie Wojciecha Kuczoka |
Dr Ireneusz Piekarski |
5 |
5.
|
Agnieszka Kulbaka
|
Dziecięcość w poezji Stanisława Grochowiaka (Childishness in Stanisław Grochowiak’s poety) |
Dr Ireneusz Piekarski |
5 |
6.
|
Ewelina Gugała |
Motywy powracające w poezji Władysława Sebyły (Recurring motifs in Władyslaw Sebyla’s poety) |
Dr Monika Kulesza-Gierat |
4 |
7.
|
Marzena Anna Wydra |
“Jestże to jawa oczu czyli przywidzenie?” - elementy oniryczne w poezji Leopolda Staffa („Is this a true vision or a mirage only?” - the onirical elements in Leopold Staff”s poetry) |
Dr Monika Kulesza-Gierat |
5 |
8.
|
Weronika Rulis |
Pejzaż w prozie Tadeusza Konwickiego (Landscape in Tadeusz Konwicki’s writing) |
|
|
9.
|
Monika Kowalska |
“Anielskie, diabelskie” byty w poezji Czesława Miłosza. Próba monografii |
Dr Monika Kulesza-Gierat |
5 Wyr. |
10.
|
Dariusz Osiński |
Kategoria pamięci ocalającej w poezji oraz eseistyce Zagajewskiego |
Dr Leszek Giemza |
4 |
11.
|
Małgorzata Sienkiewicz |
Rekonstrukcja przeszłości w poezji Janusza Szubera
|
Prof. Andrzej Tyszczyk |
5 |
12.
|
Ilona Opolska |
Motyw macierzyństwa w powojennej poezji Anny Świrszczyńskiej |
Dr Monika Kulesza-Gierat |
3 |
MAGISTERIA UKSW
seminarium 2005/2006 - obrony: 2006
Zofia Angiel |
„Patrząc w lustro na twarz swą [...]". Człowiek, artysta, emigrant w Dzienniku Lechonia |
wyróżnienie |
Emilia Elert |
„...a każdy kolor ma własną czerń." Symbolika barw w poezji Aleksandra Wata |
wyróżnienie |
Marta Rajchert |
Gombrowicz - krytyk |
|
Edyta Pałyska |
„Myślę ręką trzymającą pióro". „Wiara literacka" w Notatniku Anny Kamieńskiej |
|
Aneta Podstawka |
Portret pisarki w Dziennikach Marii Dąbrowskiej |
|
Ewa Starnowska |
Motyw wędrówki w prozie Mirona Białoszewskiego |
|
Magdalena Frankiewicz |
Wyobraźnia poetycka Ryszarda Krynickiego |
|
seminarium 2007/2008 - obrony 2008
Marta Kucharska |
„Piekło humanisty". Twórczość Józefa Wittlina wobec historii i kultury XX wieku |
wyróżnienie |
Agata Sosnowska |
„Romantyczności" w biografii i pisarstwie Leopolda Tyrmanda |
|
Natalia Spychalska |
„Na papierze człowiek staje się". Oblicza pisarza w Dzienniku i korespondencji Witolda Gombrowicza |
wyróżnienie |
Urszula Krasnodębska |
„Słowa same poprowadzą [...]". Żywioł mowy w powieści Wiesława Myśliwskiego Kamień na kamieniu |
|
Małgorzata Paluch |
„Świat był tylko odbiciem czegoś nieskończenie niezwykłego". Metaforyka przestrzeni w prozie Jerzego Krzysztonia |
|
Agnieszka Bieńkowska |
„[...] okna otwarte [...]". Reportażowość w powojennej poezji Anny Świrszczyńskiej |
|
Jan Falkowski |
„Pan Mozart, pan Bach, pani Reginka, ja". Spotkania z ludźmi i kulturą w poezji Mirona Białoszewskiego |
wyróżnienie; wytypowanie do nagrody im. Cz. Zgorzelskiego |
Ostatnia aktualizacja: 15.10.2010, godz. 15:24 - Jacek Hnidiuk