KUL CAN  ma szeroką ofertę szkoleń  w zakresie wspierania edukacji osób niewidomych i słabowidzących - nauczanie języków obcych, tworzenie adaptacji materiałów dydaktycznych w dostępnych formatach, projektowanie i tworzenie grafiki dotykowej, innowacyjne pomoce dydaktyczne i inne. Poniżej - przykłady szkoleń i warsztatów przeprowadzonych w kraju i za granicą.

 

 

Warsztaty dla nauczycieli języka angielskiego pracujących z osobami niewidomymi

2017

A blind child in an English language classroom: A problem or just a challenge”

British University in Dubai. UAE

 

2008

-"Teaching English to learners with a visual impairment. A training course for teachers"

- Cykl warsztatów dla Zayed Higher Oragnization for Humanaitarian Care. Abu Dhabi. UAE

 

2004

- "Teaching English to learners with a visual impairment. A training course for teachers"

Cykl warsztatów dla British Council, Dubai. UAE

 

Warsztaty z grafiki dotykowej

 

2019

- „The Hungry Fingers way to tactile graphics. Supporting students with congenital blindness or low vision”.

Warsztaty dla ONERVA, Jyvaskyla, Finlandia.

 

2019

- ”Introducing congenitally blind learners to tactile graphics. Challenges and solutions.”

Workshop for participants of the 1st rehabilitation ICEVI conference. Budapest, Hungary

 

2017

- „The Hungry Fingers way to Tactile Graphics. Innovative resources facilitating inclusion of learners with a visual impairment”.

Cykl warsztatów dla szkół i organizacji charytatywnych w Australii: Cairns, Brisbane, Taworth (St Nicholas Catholic School), Royal Institute for Deaf-Blind Children (Sydney), Adelaide, Perth.

 

2017

- Cykl powtórzony dla iC2 Singapur.

 

2018

- Cykl powtórzony dla Jyothi Seva Home for Blind Children, Bangalore, Indie.

Tactile Graphics and Innovative Resources for Inclusive Education of Learners with a Visual Impairment”

 

2018: Szkolenie powtórzone w Anchorage, Soldotna (Alaska USA)

 

2016

- From Objects to Drawings. Introducing blind learners to tactile graphics.

Jadavpur University, Kalkuta. Indie

 

2016

- Szkolenie powtórzone dla Tsukuba University (Tokyo) and Pedagogical University (Chiriyu) Japonia.

 

2014:

- Innovative resources for inclusive education of learners with a visual impairment”

Tribhuvan University, Kathamndu, Nepal

 

2014

Szkolenie powtórzone dla nauczycieli i niewidomych uczniów w

HEAD NEPAL. Simikot, Nepal

 

1997

Tactile Graphcs for Leisure and Education”

Cykl szkoleń dla Royal National Institute for the Blind, Londyn, Nottingham, Leeds – Wlk. Brytania

 

1998

Cykl powtórzony dla National Council for the Blind of Ireland. Dublin, Irlandia

 

Warsztaty z zakresu edukacji włączającej niewidomych uczniów i studentów

 

2017

„Specjalne potrzeby edukacyjne (SPE) uczniów niewidomych i niedowidzących w różnym wieku”

Szkolenie w ramach projektu: Kompetentne wsparcie . Kursy doskonalące dla pracowników oświaty:

Praca z uczniami z zaburzeniami wzroku. KUL, Lublin.

 

2012

„Wybrane metody i techniki terapeutyczne w rehabilitacji osób niewidomych i słabowidzących” (Szkolenie w ramach projektu „Kompetentne wsparcie”)

Miejsce: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

 

2010, 2011

„Wyzwania i rozwiązania w nauczaniu dzieci z dysfunkcją wzroku. Innowacyjne pomoce dydaktyczne”

Miejsce: OSW im Róży Czackiej, Laski (2010), OSW im Róży Czackiej, Sobieszewo (2011)

 

Warsztaty podnoszące świadomość i wiedzę na temat niepełnosprawności

2016

„Sztuka dla wszystkich? Dostępność grafiki i malarstwa dla osób niewidomych. Wyzwania i rozwiąnia. (Warsztaty dla studentów historii sztuki KUL.)

 

2016

Warsztaty powtórzone dla Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu.

 

2004 – 2014

„W klasie bez tablicy” – warsztaty dla widzących uczniów szkół lubelskich. ”

„W świecie wielu zmysłów” – warsztaty dla uczniów szkół lubelskich na temat różnych rodzajów niepełnosprawności. 

 

 

 

Autor: Andrzej Matys
Ostatnia aktualizacja: 13.06.2019, godz. 08:29 - Andrzej Matys