Tezy do dyplomowania na Filologii Germańskiej na rok akademicki 2019/20
Seminaria magisterskie
Język, w którym przygotowana zostaje praca magisterska: język niemiecki
Język, w którym składany jest egzamin magisterski: język niemiecki
Tezy do egzaminu magisterskiego 2019/2020
Seminarium Kulturoznawstwo/Medioznawstwo, dr hab. Marzena Górecka, prof KUL
- Integration behinderter Menschen in der heutigen Gesellschaft
- Die Lage von Behinderten in Europa
- Zum Problem der Umweltverschmutzung in deutschsprachigen und polnischen Medien
- Maβnahmen zum Umweltschutz im Licht der Presse in Deutschland und Polen
- Der Einfluss der Medien auf die moderne europäische Gesellschaft
- Die Bedeutung der Medien heute
- Deutsch-polnische Beziehungen heute
- Polnische Gedenkstätten und ihre Rezeption in den heutigen Medien
- Deutsche Sprache und Kultur in der Sicht von europäischen Bürgern
- Flüchtlingsproblematik im heutigen Europa
- Suchtproblematik im Licht der deutschen und polnischen Medien
- Die Stadt als Kulturraum in Geschichte und Gegenwart
- Abhängigkeitserkrankungen. Ihre Auswirkungen und Folgen für die Gesellschaft des 21. Jahrhunderts
- Kriminelle Gewaltaktionen in Europa und ihre Folgen für die heutige Kultur
- Maßnahmen zur Bekämpfung des Terrorismus in Europa heute
- Integration der Zuwanderer in der deutschsprachigen Gesellschaft
- Der Emanzipationsprozess in Deutschland
- Die Rolle der Frau in der Moderne
- Stereotype über Deutschland und Polen im europäischen Kontext
- Die Bedeutung christlicher Werte für die Zukunft Europas
Tezy do egzaminu magisterskiego 2019/2020
Seminarium magisterskie Językoznawstwo, dr hab. Magdalena Szulc-Brzozowska
- Anfӓnge der Sprachwissenschaft: Historisch-vergleichende Sprachwissenschaft, Junggrammatiker, Dialektologie, Kulturmorphologie u.a.
- Strukturalismus: Prager Schule, Kopenhagener Schule, Amerikanische Schule
- Strukturelle Semantik (u.a. Greimas) und Wortfeldtheorie
- Inhaltsbezogene Grammatik von L. Weisgerber
- Funktionale Grammatik
- Dependenzgrammatik vs. Generative Grammatik (N. Chomsky)
- Kognitive Linguistik
- Pragmalinguistik (u.a. Sprechakttheorie)
- Textlinguistik
- Diskurslinguistik
- Soziolinguistik
- Psycholinguistik
- Angewandte Sprachwissenschaft
- Ethnolinguistik (Lubliner Ethnolinguistische Schule)
- Metapherntheorien
- Űbersetzungstheorie; Äquivalenz
- Entlehnungen; Anglizismen
- Semantik; semantische Relationen
- Partikeln im Deutschen (insbesondrere Modalpartikeln)
- Prӓfixe im Deutschen; zu ihrer Semantik
Seminaria licencjackie
Tezy do egzaminu licencjackiego 2019/20
Seminarium Literaturoznawstwo/Kulturoznawstwo - dr hab. Ewa Grzesiuk, prof. KUL
Język, w którym przygotowana zostaje praca dyplomowa: język niemiecki
Język, w którym składany jest egzamin dyplomowy: język niemiecki
- Epik als literarische Gattung
- Drama als literarische Gattung
- Typologie des Dramas: Handlungstypen und Formtypen
- Die Zeitstruktur epischer Texte
- Die Gattung Novelle – ihre charakteristischen Merkmale
- Der Roman der zweiten Hälfte des 18. Jahrhunderts
- Der Roman des 19. Jahrhunderts
- Die Literatur der Jahrhundertwende vom 19. zum 20. Jahrhundert
- Der Roman der Weimarer Republik
- Tendenzen der Nachkriegsliteratur
- Deutsche Gegenwartsliteratur
- Das Schaffen Arthur Schnitzlers: Literatur und Psychoanalyse
- Novellistik der Gegenwart
- Das Œuvre Patrick Süskinds
- Das Œuvre Anna Seghers
- Das Œuvre Jurek Beckers
- Das Œuvre Hans-Ulrich Treichels
- Marksteine deutsch-polnischer Beziehungen nach 1970
- Deutsche Wiedervereinigung
- Rede als Mittel der politischen Kommunikation
- Deutsche Bundespräsidenten
- Deutsche Bundeskanzler
Tezy do egzaminu licencjackiego 2019/20
Seminarium Językoznawstwo, dr Lucyna Krzysiak
Język, w którym przygotowana zostaje praca dyplomowa: język polski
Język, w którym składany jest egzamin dyplomowy: język polski
- Wybrane metody nauczania języków obcych
- Współczesne tendencje w dydaktyce języków obcych
- Podstawa programowa języka obcego nowożytnego, cele kształcenia i treści nauczania na lekcjach języka niemieckiego
- Planowanie lekcji. Typy i modele lekcji języka obcego
- Praca z tekstem na lekcji języka obcego
- Procesy rozumienia tekstu
- Rozwijanie sprawności receptywnych
- Wybrane modele produkcji językowej
- Rozwijanie sprawności produktywnych
- Rola leksyki w procesie uczenia się i nauczania języka obcego. Zasady pracy nad słownictwem. Mnemotechniki
- Miejsce gramatyki w procesie uczenia się i nauczania języka obcego. Modele nauczania gramatyki
- Kompetencja interkulturowa i jej rozwijanie w kształceniu językowym
- Wspieranie autonomii ucznia. Style i strategie uczenia się
- Ocena i samoocena ucznia w procesie uczenia się i nauczania języka obcego
- Zdolności i ich rozwijanie na lekcjach języka obcego. Teoria inteligencji wielorakich Gardnera
- Metody aktywizujące na lekcji języka obcego
- Środowisko sprzyjające uczeniu się języka obcego. Dobór i wykorzystanie środków dydaktycznych
- TIK w kształceniu językowym
- Czynniki warunkujące efektywność kształcenia językowego
- Ewaluacja pracy nauczyciela języka obcego
Ostatnia aktualizacja: 16.04.2020, godz. 15:38 - Sylwia Mitko