Tezy do dyplomowania na Filologii Germańskiej na rok akademicki 2019/20

 

 

Seminaria magisterskie

 

Język, w którym przygotowana zostaje praca magisterska: język niemiecki

Język, w którym składany jest egzamin magisterski: język niemiecki

 

Tezy do egzaminu magisterskiego 2019/2020

Seminarium Kulturoznawstwo/Medioznawstwo, dr hab. Marzena Górecka, prof KUL

 

  1. Integration behinderter Menschen in der heutigen Gesellschaft
  2. Die Lage von Behinderten in Europa
  3. Zum Problem der Umweltverschmutzung in deutschsprachigen und polnischen Medien
  4. Maβnahmen zum Umweltschutz im Licht der Presse in Deutschland und Polen
  5. Der Einfluss der Medien auf die moderne europäische Gesellschaft
  6. Die Bedeutung der Medien heute
  7. Deutsch-polnische Beziehungen heute
  8. Polnische Gedenkstätten und ihre Rezeption in den heutigen Medien
  9. Deutsche Sprache und Kultur in der Sicht von europäischen Bürgern
  10. Flüchtlingsproblematik im heutigen Europa
  11. Suchtproblematik im Licht der deutschen und polnischen Medien
  12. Die Stadt als Kulturraum in Geschichte und Gegenwart
  13. Abhängigkeitserkrankungen. Ihre Auswirkungen und Folgen für die Gesellschaft des 21. Jahrhunderts
  14. Kriminelle Gewaltaktionen in Europa und ihre Folgen für die heutige Kultur
  15. Maßnahmen zur Bekämpfung des Terrorismus in Europa heute
  16. Integration der Zuwanderer in der deutschsprachigen Gesellschaft
  17. Der Emanzipationsprozess in Deutschland
  18. Die Rolle der Frau in der Moderne
  19. Stereotype über Deutschland und Polen im europäischen Kontext
  20. Die Bedeutung christlicher Werte für die Zukunft Europas

 

Tezy do egzaminu magisterskiego 2019/2020

Seminarium magisterskie Językoznawstwo, dr hab. Magdalena Szulc-Brzozowska

 

  1. Anfӓnge der Sprachwissenschaft: Historisch-vergleichende Sprachwissenschaft, Junggrammatiker, Dialektologie, Kulturmorphologie u.a.
  2. Strukturalismus: Prager Schule, Kopenhagener Schule, Amerikanische Schule
  3. Strukturelle Semantik (u.a. Greimas) und Wortfeldtheorie
  4. Inhaltsbezogene Grammatik von L. Weisgerber
  5. Funktionale Grammatik
  6. Dependenzgrammatik vs. Generative Grammatik (N. Chomsky)
  7. Kognitive Linguistik
  8. Pragmalinguistik (u.a. Sprechakttheorie)
  9. Textlinguistik
  10. Diskurslinguistik
  11. Soziolinguistik
  12. Psycholinguistik
  13. Angewandte Sprachwissenschaft
  14. Ethnolinguistik (Lubliner Ethnolinguistische Schule)
  15. Metapherntheorien
  16. Űbersetzungstheorie; Äquivalenz
  17. Entlehnungen; Anglizismen
  18. Semantik; semantische Relationen
  19. Partikeln im Deutschen (insbesondrere Modalpartikeln)
  20. Prӓfixe im Deutschen; zu ihrer Semantik

 

Seminaria licencjackie

 

Tezy do egzaminu licencjackiego 2019/20

Seminarium Literaturoznawstwo/Kulturoznawstwo - dr hab. Ewa Grzesiuk, prof. KUL

 

Język, w którym przygotowana zostaje praca dyplomowa: język niemiecki

Język, w którym składany jest egzamin dyplomowy: język niemiecki

 

  1. Epik als literarische Gattung
  2. Drama als literarische Gattung
  3. Typologie des Dramas: Handlungstypen und Formtypen
  4. Die Zeitstruktur epischer Texte
  5. Die Gattung Novelle – ihre charakteristischen Merkmale
  6. Der Roman der zweiten Hälfte des 18. Jahrhunderts
  7. Der Roman des 19. Jahrhunderts
  8. Die Literatur der Jahrhundertwende vom 19. zum 20. Jahrhundert
  9. Der Roman der Weimarer Republik
  10. Tendenzen der Nachkriegsliteratur
  11. Deutsche Gegenwartsliteratur
  12. Das Schaffen Arthur Schnitzlers: Literatur und Psychoanalyse
  13. Novellistik der Gegenwart
  14. Das Œuvre Patrick Süskinds
  15. Das Œuvre Anna Seghers
  16. Das Œuvre Jurek Beckers
  17. Das Œuvre Hans-Ulrich Treichels
  18. Marksteine deutsch-polnischer Beziehungen nach 1970
  19. Deutsche Wiedervereinigung
  20. Rede als Mittel der politischen Kommunikation
  21. Deutsche Bundespräsidenten
  22. Deutsche Bundeskanzler 

 

 

Tezy do egzaminu licencjackiego 2019/20

Seminarium Językoznawstwo, dr Lucyna Krzysiak

 

Język, w którym przygotowana zostaje praca dyplomowa: język polski

Język, w którym składany jest egzamin dyplomowy: język polski

  1. Wybrane metody nauczania języków obcych
  2. Współczesne tendencje w dydaktyce języków obcych
  3. Podstawa programowa języka obcego nowożytnego, cele kształcenia i treści nauczania na lekcjach języka niemieckiego
  4. Planowanie lekcji. Typy i modele lekcji języka obcego
  5. Praca z tekstem na lekcji języka obcego
  6. Procesy rozumienia tekstu
  7. Rozwijanie sprawności receptywnych
  8. Wybrane modele produkcji językowej
  9. Rozwijanie sprawności produktywnych
  10. Rola leksyki w procesie uczenia się i nauczania języka obcego. Zasady pracy nad słownictwem. Mnemotechniki
  11. Miejsce gramatyki w procesie uczenia się i nauczania języka obcego. Modele nauczania gramatyki
  12. Kompetencja interkulturowa i jej rozwijanie w kształceniu językowym
  13. Wspieranie autonomii ucznia. Style i strategie uczenia się
  14. Ocena i samoocena ucznia w procesie uczenia się i nauczania języka obcego
  15. Zdolności i ich rozwijanie na lekcjach języka obcego. Teoria inteligencji wielorakich Gardnera
  16. Metody aktywizujące na lekcji języka obcego
  17. Środowisko sprzyjające uczeniu się języka obcego. Dobór i wykorzystanie środków dydaktycznych
  18. TIK w kształceniu językowym
  19. Czynniki warunkujące efektywność kształcenia językowego
  20. Ewaluacja pracy nauczyciela języka obcego

 

Autor: Sylwia Mitko
Ostatnia aktualizacja: 16.04.2020, godz. 15:38 - Sylwia Mitko