Tezy - seminarium magisterskie

 

ROK II

 

Edycja

 

Seminarium magisterskie Edycja 2023/2024

– prowadząca dr hab. Małgorzata Król, prof. KUL

 

 

  1. Problemy edycji literackich ineditów
  2. Twórcy nieznani, zapomniani, przemilczani – wyzwanie czy problem edytorski
  3. Zagadnienie edycji tekstów nieliterackich
  4. Problemy edycji XIX-wiecznych tekstów literackich
  5. Zagadnienie modernizacji tekstów
  6. Etyczne aspekty wydawania tekstów autobiograficznych
  7. Prawne aspekty wydawania tekstów autobiograficznych
  8. Archiwa pisarzy – próba charakterystyki
  9. Tekst autorski czy edytorski – dylematy współczesnego edytora
  10. Kultura popularna – charakterystyka zjawiska.
  11. Blog w kulturze współczesnej.

 

 

Internet

 

Seminarium magisterskie Internet 2023/2024

– prowadzący dr hab. Lech Giemza, prof. KUL

 

  1. Wykorzystanie narzędzi internetowych w promocji turystycznej.
  2. Podcasty literackie jako zjawisko kulturowe: charakterystyka, geneza, perspektywy.
  3. Gry komputerowe jako kontekst w literaturze i filmie.
  4. Rozgłośnie radiowe w Polsce i na świecie wobec ekspansji „nowych mediów”: szanse i wyzwania.
  5. Toposy tradycyjnej kultury w grach fabularnych – przykłady intertekstualnych nawiązań.
  6. Videoblogi poświęcone kulturze i literaturze – strategie nadawcze.
  7. Promocja książki z wykorzystaniem mediów społecznościowych.
  8. Grywalizacja jako element edukacji.
  9. Funkcjonowanie Kościoła w sieci – przykłady wykorzystania Internetu jako narzędzia ewangelizacji.
  10. Podcasty i vlogi religijne, charakterystyka zjawiska.
  11. Popularność influencerów wśród dzieci i młodzieży jako wyzwanie wychowawcze.
  12. Poezja internetowa – strategie komunikacji, style odbioru.

 

 Kultura

 

Seminarium magisterskie Kultura 2023/2024

– prowadząca dr hab. Monika Kulesza

 

      

  1. Kultura jako dziedzictwo, uniwersum twórczych dokonań ludzkości w dziedzinie nauki i sztuki.
  2. Muzea poświęcone ważnym postaciom kultury i ich znaczenie w upowszechnianiu kultury.
  3. Kształtowanie poczucia tożsamości kulturowej w czasach globalizacji kultury (interakcja kultur, wzajemna wymiana treści kulturowych).
  4. Literackie i artystyczne funkcje portali społecznościowych.
  5. Instytucje kultury współczesnej i ich funkcjonowanie w sieci.
  6. Kanon wartości tradycyjnych w kulturze Zachodu.
  7. Popularne zjawiska kultury masowej.
  8. Kreowanie tożsamości kulturowej jako wyzwanie XXI wieku.
  9. Współczesny kryzys kultury a rozwój techniki.
  10. Życie kulturalne i literackie w sieci. Pisarze, instytucje i odbiorcy wobec przemian technologicznych.
  11. Komiks jako zjawisko kultury współczesnej.
  12. Kultura polska w XX wieku. Film, kinematografia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Monika Szabłowska-Zaremba
Ostatnia aktualizacja: 26.02.2024, godz. 20:46 - Monika Szabłowska-Zaremba