Do kompetencji Prorektora ds. nauki i kształcenia należy w szczególności:

  1. nadzór nad prawidłowym przebiegiem procesu naukowego i kształcenia;

  2. udział w przygotowaniu, wdrażaniu i modyfikacji strategii rozwoju KUL;

  3. koordynowanie polityki personalnej w odniesieniu do nauczycieli akademickich, w tym nadzór nad udzielaniem urlopów naukowych;

  4. nadzór nad procesem wymiany międzynarodowej i krajowej pracowników;

  5. nadzór nad okresową oceną nauczycieli akademickich;

  6. kształtowanie współpracy z ośrodkami naukowymi;

  7. nadzór nad pozyskiwaniem i realizacją międzynarodowych i krajowych projektów naukowych finansowanych ze środków zewnętrznych;

  8. nadzór nad komercjalizacją nauki, współpraca ze środowiskami gospodarczymi i otoczeniem biznesu;

  9. koordynowanie działań w zakresie ochrony patentowej i wspomaganie rozwoju wynalazczości;

  10. nadzór nad polityką wydawniczą Uniwersytetu;

  11. podejmowanie decyzji w sprawie podziału środków finansowych na badania naukowe oraz na działalność dydaktyczną i naukową;

  12. nadzór nad gromadzeniem i sprawozdawaniem danych dla celów ewaluacji jakości działalności naukowej;

  13. nadzór nad administracją ogólnouniwersytecką i wydziałową obsługującą proces naukowy i proces kształcenia;

  14. nadzór nad terminowym przekazywaniem przez wszystkie jednostki organizacyjne zaktualizowanych treści przeznaczonych do zamieszczenia na stronie internetowej Uniwersytetu dotyczącej działalności właściwej jednostki;

  15. nadzór nad tworzeniem planów i programów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w Uniwersytecie (I i II stopnia, jednolitych magisterskich, doktoranckich);

  16. nadzór nad akredytacją kierunków studiów w Uniwersytecie;

  17. nadzór nad funkcjonowaniem Biblioteki Uniwersyteckiej, w tym bibliotek specjalistycznych;

  18. nadzór nad procesem rekrutacji na studia I i II stopnia, studia jednolite magisterskie, studia podyplomowe oraz kursy dokształcające i szkolenia specjalistyczne;

  19. współuczestniczenie w procesie decyzyjnym w zakresie promocji rekrutacji;

  20. nadzór nad jakośc kształcenia w Uniwersytecie, w tym nad procesem wewnętrznej oceny jakości kształcenia;

  21. nadzór nad funkcjonowaniem procesu kształcenia przez całe życie w Uniwersytecie oraz współpraca z Uniwersytetem Trzeciego Wieku;

  22. nadzór nad pozyskiwaniem i realizacją międzynarodowych i krajowych projektów dydaktycznych finansowanych ze środków zewnętrznych;

  23. nadzór nad procesem kształcenia nauczycieli akademickich w zakresie doskonalenia metod nauczania.

 

 

 

Autor: Liliana Kycia
Ostatnia aktualizacja: 14.10.2019, godz. 14:16 - Anna Mitrut