Przypominamy o zasadach i terminach składania wniosków na wyjazd w ramach sieci CEEPUS.
Sieci CEEPUS tworzą wyższe uczelnie z 15 krajów członkowskich CEEPUS, którymi są: Albania, Austria, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Węgry, Macedonia Północna, Mołdawia, Czarnogóra, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja i Słowenia, oraz wybrane uczelnie z Kosowa (m.in.: University of Pristina, University of Prizren, University of Peja).
Są dwie możliwości wyjazdu w ramach programu CEEPUS:
1. Wyjazd w ramach sieci, w których uczestniczy KUL na semestr zimowy roku akademickiego 2025/2026
Termin składania aplikacji upływa 1 czerwca br.
Pierwszą siecią jest sieć "Slavic Philology and Its Cultural Contexts". Więcej informacji można znaleźć pod linkiem: https://www.ceepus.info/nw/0037-2526
Drugą siecią jest sieć "Language and Literature in a Central European Context". Więcej informacji można znaleźć pod linkiem: https://www.ceepus.info/nw/0012-2526
2. Wyjazd jako CEEPUS Freemover, tj. w ramach sieci, w których KUL nie uczestniczy.
Termin składania aplikacji zostanie podany w późniejszym terminie.
Aplikację można złożyć w sytuacji, gdy KUL nie uczestniczy w danej sieci.
Aby znaleźć interesującą uczelnię w danym kraju, można wykorzystać wyszukiwarkę dostępną pod linkiem: https://www.ceepus.info/content/find. Wystarczy wpisać nazwę kraju i wybrać z listy nazwę uniwersytetu goszczącego.
Procedura aplikowania o stypendium w ramach CEEPUS:
1. Osoba wnioskująca musi najpierw założyć konto w systemie MY CEEPUS na stronie: https://www.ceepus.info/login/login.aspx. Aplikacja powinna zostać wprowadzona do systemu CEEPUS III po zalogowaniu się na swoje konto. Każdy status i etap aplikacyjny monitorować można poprzez indywidulane konto w systemie.
2.Koordynator-Partner (w przypadku Polski - Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej - NAWA) zatwierdza elektroniczną wersję aplikacji otrzymaną w systemie CEEPUS.
3. NAWA przesyła - w formie elektronicznej - potwierdzoną aplikację do odpowiedniego Narodowego Biura CEEPUS - NCO (wykaz Narodowych Biur: https://www.ceepus.info/content/contact).
4. Zagraniczne NCO przyznaje stypendium i wysyła wszelkie niezbędne informacje na wskazany w aplikacji adres:
- w przypadku odrzucenia aplikacji generowana jest informacja systemowa skierowana do zainteresowanego poprzez e-mail (jest także widoczna po zalogowaniu w systemie);
- w przypadku przyznania stypendium Kandydat powinien otrzymać „Letter of Award”, dokumentację dotyczącą zakwaterowania i inne informacje o pobycie w kraju goszczącym.
5. Po otrzymaniu informacji o nadaniu stypendium Kandydat jest zobowiązany do zaakceptowania przyznanego stypendium w formie elektronicznej logując się na swoim koncie i akceptując nadane stypendium i warunki stypendialne („Obligations”). W przypadku braku akceptacji w systemie, nie będzie możliwości zakończenia procedury aplikacyjnej.
6. Wybrany stypendysta realizuje staż.
7. Po odbytym stażu stypendysta przekazuje do kierującej go na stypendium jednostki (Koordynatora-Partnera – Działu Współpracy Międzynarodowej):
- podpisany przez Koordynatora-Partnera zagranicznego „Letter of Confirmation” (druk z systemu w ramach konkretnej aplikacji);
- kopię wypełnionego w systemie w ramach konkretnej aplikacji formularza „Mobility Report Student – Teacher” (w języku angielskim);
- inne dokumenty wymagane przez uczelnię w ramach jej wewnętrznych przepisów.
8. Stypendysta zobligowany jest do wprowadzenia skanów dokumentów „Letter of Confirmation” i „Mobility Report” w systemie do zrealizowanej aplikacji. NCO Polska przyjmuje jedynie kopie „Letter of Confirmation” i „Mobility Report” generowane z systemu z kodami QR.
9. Uczelnia obciąża NAWA kosztami przejazdu do i z miejsca odbywania stażu, według zasad finansowych obowiązujących w programie CEEPUS na podstawie umowy zawartej pomiędzy NAWA a Uczelnią.
Warunki finansowe
Więcej na temat warunków finansowych obowiązujących w poszczególnych krajach członkowskich CEEPUS można znaleźć pod linkiem: https://www.ceepus.info/content/contact
Informacje
Więcej informacji udziela dr Kamil Dębiński, Konwikt, pokój nr 78, e-mail: kamil.debinski@kul.pl, tel. 81 445 40 24.