Filologia polska I stopnia

 

1 rok (cykl od 2025/26)

analiza_i__interpretcja_utworow_literackich

biblia_w_tradycji_literackiej

cyfrowy_i_tradycyjny_warsztat_filologa

czytanie_dramatu__antyk__barok

dyskursy_medialne_w_spoleczenstwie_pluralistycznym

gramatyka_opisowa_fonetyka_i_fonologia

gramatyka_opisowa_jezyka_polskiego_-_slowotworstwo historia_literatury_polskiej_sredniowiecze__barok

leksykologia_i_leksykografia

literatura_powszechna_oswiecenie

literatura_powszechna_sredniowiecze_-_barok

podstawy_redakcji_i_korekty_tekstu

podstawy_wlasnosci_intelektualnej

poetyka_i

wiedza_o_kulturze_i_komunikacji

wstep_do_nauki_o_jezyku

 

2 rok (cykl od 2024/25)

adaptacje_teatralne_i_filmowe_literatury_polskiej_i_swiatowej

analiza_tekstu_naukowego

czytanie_dramatu__pozytywizm_i_modernizm

czytanie_dramatu_od_klasycyzmu_do_romantyzmu

dawni_i_wspolczesni_mistrzowie_sztuk

genologia_lingwistyczna

gramatyka_opisowa_-_fleksja

gramatyka_opisowa_-_skladnia

historia_literatury_-_analiza_i_interpretacja_dziel_nowozytnych_pozytywizm

historia_literatury_-_analiza_i_interpretacja_dziel_nowozytnych_romantyzm

jezyki_teatru

komunikacja_miedzykulturowa

korespondencja_muzyka

krytyka_literacka_i_artystyczna

kultura_jezyka

kulturowe_praktyki_czytania

literatura_i_kultura_w_mediach_i_sieci

literatura_powszechna_-_romantyzm

literatura_powszechna_pozytywizm

podstawy_redakcji_i_korekty_tekstu

poetyka_ii

poezja_i_jej_przemiany

prasa_od_jej_poczatkow__do_wspolczesnosci_-_wybor_zagadnien

problemy_estetyki_literackiej_i_aksjologii

proseminarium_szczegolowa_metodologia_pracy_naukowej-_jezykoznawstwo

proseminarium_szczegolowa_metodologia_pracy_naukowej-_literaturoznawstwo

stylistyka_praktyczna

wiedza_o_kulturze

wybranezagadnienia_zagadnienia_z_poetyki_praktycznej

zapomniani_-_emigranci_wygnancy_wykluczeni_-_peryferia_literackie

 

3 rok (cykl od 2023/24)

czytanie_dramatu_-_wiek_xx_i_xxi

dramat_i_i_jego_przemiany

gramatyka_historyczna_jezyka_polskiego_z_elementami_historii_jezyka

gramatyka_historyczna_jezyka_polskiego_z_elementami_scs_historii

historia_literatury_-_analiza_i_interpretacja_dziel_nowozytnych_literatura_ii_pol-_xx_w-

historia_literatury_-_analiza_i_interpretacja_dziel_nowozytnych_literatura_xx_miedzywojennego_czasu_wojny_i_okup

historia_literatury__-_analiza_i_interpretacja_dziel_nowozytnych_modernizm

idee_nurty_przelomy____mapa

jezyk_dziela_naukowego

jezyki_mediow_karta_przedmiotu

konteksty_interpretacyjne

literatura_drugiego_obiegu

literatura_i_muzyka

literatura_i_totalitaryzmy

literatura_jako_sztuka_uzytkowa

literatura_powszechna_-_modernizm

literatura_powszechna_od_1918_roku

plagiat_-_dawniej_i_dzis

polityka_i_etyka_w_literaturze_dawniej_i_wspolczesnie

popularny_obieg_literatury_i_kultury

proza_i_jej_przemiany

seminarium_jezykoznawcze_licencjackie

seminarium_literaturoznawcze_licencjackie

socjolingwistyka

teksty_kultury_w_edukacji

tworcy_w_makro-_i_mikroregionie

warsztat_dziennikarza_krytyka_historyka_literatury

wybrane_zagadnienia_z_teorii_literatury_i_kultury_ist

wystapienia_publiczne

małżeństwo i rodzina w antropologii chrześcijańskiej

 

Filologia polska II stopnia

 

1 rok (cykl od 2025/26)

antyk_w_tradycji_literackiej

doktryny_estetyczne-_tradycja

doktryny_estetyczne_i_literackie

etnolingwistyka

historia_jezyka_polskiego

jezykoznawstwo_ogolne

kierunki_w_badaniach_literackich

kultura_i_komunikacja_miedzykulturowa

lektura_dziela_filmowego

literatura_dla_dzieci_i_mlodziezy

media_i_poznanie

metodologia_badan_literackich

metodologia_badan_nad_jezykiem 

mlodopolscy_artysci-skandalisci

ogrody_oswieconych_i_romantycznych-_praktyka_estetyka_kontemplacja

seminarium_jezykoznawcze

seminarium_literaturoznawcze

sprawnosc_i_poprawnosc_jezykowa

teoria_literatury

zaawansowane_technologie_cyfrowe_w_pracy_filologa

 

specjalizacja glottodydaktyczna:

gram-_funkcjonalna_jezyka_polskiego_cz-1

gram-_funkcjonalna_jezyka_polskiego_cz-_2

gry_i_zabawy_w_nauczaniu_jpjo_karta_przedmiotu kultura_polska_w_nauczaniu_jezyka_polskiego_jako_obcego

metodyka_pjo__cz-_1_i_2_1

nowoczesne_technologie_w_nauczaniu_jezyka_polskiego_jako_obcego

praktyka_glottodydaktyczna rozwijanie_sprawnosci_jezykowych_u_uczacych_sie_jezyka_polskiego_jako_obcego

 

specjalizacja nauczycielska:

dydaktyka_szkola_podstawowa_

emisja_glosu_

podstawy_dydaktyki_

pedagogika_szkolna_z_elementami_prawa_oswiatowego_2025

podstawy_psychologii_dla_nauczycieli_2025

praktyka_psychologiczno-pedagogiczna_2025

psychologia_komunikacji_i_rozwoju_osobistego_2025

psychologia_rozwoju_wychowania_i_uczenia_sie_2025

psychologia_spoleczna_i_komunikacji_2025

rozwoj_zawodowy_i_warsztat_pracy_nauczyciela_-_wychowawcy_2025

wybrane_problemy_edukacyjne_dzieci_i_mlodziezy_2025

 

2 rok (cykl od 2024/25)

analiza_wspolczesnych_tekstow_kultury

dydaktyka_jezyka_polskiego_w_szkole_ponadpodstawowej

gramatyka_funkcjonalna_jezyka_polskiego_cz-_3

jezyk_isztuk_wizualnych

jezykoznawstwo_korpusowe

kradziez_literacka_i_kompilacja

kultura_popularna

metodyka_i_organizacja_nauczania__cz-3

multimedia_w_pracy_polonisty

najnowsze__zjawiska_w_literaturze_polskiej

praktyka_glottodydaktyczna

praktyki_w_sektorze

praktyki_zawodowe_-_karta_przedmiotu

przemiany_wspolczesnej_polszczyzny

rozwijanie_sprawnosci_jezykowych_u_uczacych_sie_jezyka_polskiego_jako_obcego

rynek_i_kultura

teatry_alternatywne_lubelszczyzny__wczoraj_i_dzis

zaawansowane_technologie_cyfrowe_w_pracy_filologa

Autor: Magdalena Grela-Tokarczyk
Ostatnia aktualizacja: 01.10.2025, godz. 11:55 - Magdalena Grela-Tokarczyk