Czym jest Sigma Challenge?

To konkurs dla studentów studiów I i II stopnia, a także jednolitych studiów magisterskich, między 18 a 26 rokiem życia orgaznizowany przez XYZ i PWN.

Udział w konkursie jest bezpłatny.

 

Jakie są kategorie?
Kategorie tematyczne to (można wybrać jedną z nich): 

  • Ekonomia, gospodarka i finanse (opiekunką kategorii jest prof. Elżbieta Mączyńska)
  • Nowoczesne technologie (opiekunką kategorii jest dr hab. Aleksandra Przegalińska)
  • Energetyka i przemysł (opiekunem kategorii jest dr hab. Mariusz Ruszel)
  • Zdrowie i medycyna (opiekunem kategorii jest prof. Maciej Banach)
  • Sport i marketing sportowy (opiekunem kategorii jest prof. Andrzej Sznajder)

Kategoria specjalna (można się do niej zgłosić dodatkowo, niezależnie od kategorii tematycznej)

  • Omnibus (opiekunem kategorii jest prof. Michał Kleiber)

Co można wygrać?

W kategoriach tematycznych 7000 zł i laptopa Levono Yoga, a w Omnibusie 10000 z i laptopa Lenovo Yoga Pro

Gdzie i do kiedy można się zgłosić?

Wszystkie informacje o konkursie oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie https://xyz.pl/sigmachallenge/

 

Zgłosić trzeba się do 26 maja do godz. 14.00

 

Kiedy i w jakiej formie odbędzie się test?

 

W formule online 28 maja o 15.00 (w kategoriach tematycznych) i o 16.00 (w kategorii Omnibus).

 

Aby zagwarantować wysoką jakość i prestiż konkursu, do przygotowania pytań w poszczególnych kategoriach zaprosiliśmy doświadczonych akademików. Wśród nich są  prof. Elżbieta Mączyńska, dr hab. Aleksandra Przegalińska, prof. Michał Kleiber, prof. Andrzej Sznajder, prof. Maciej Banach i dr hab. Mariusz Ruszel.

 

- Od samego początku w XYZ koncentrujemy się na tym, by nasi czytelnicy mogli zrozumieć to, co ważne. Selekcjonujemy informacje, opisujemy zdarzenia, trendy, zjawiska w sposób zrozumiały i przystępny, odsiewając nieznośny informacyjny szum. I ten sposób pozyskiwania informacji chcemy zaszczepić tym, którzy dopiero wchodzą w zawodowe życie - studiują, dowiadują się nowych rzeczy i próbują zrozumieć świat. I robią to na tyle skutecznie, że mogą pochwalić się już bardzo rozległą wiedzą. To właśnie dla nich, młodych ludzi z ogromnym potencjałem organizujemy ten konkurs, bo chcemy docenić tych, którzy wkraczając w dorosłe życie nie zadowalają się byle czym - tłumaczy Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny XYZ.

 

– Wydawnictwo Naukowe PWN dostarcza treści, na których wychowały się pokolenia studentów. Kolejne roczniki korzystają z naszych publikacji, by osiągać coraz lepsze wyniki w swoich dyscyplinach, ale też po to, by poszerzać swoje horyzonty. Dzięki Sigma Challenge już na etapie studiów, chcemy dać młodym, ambitnym i zdolnym możliwość zaprezentowania ich wybitnych umiejętności. Wierzymy, że da im to jeszcze większą motywację do nauki. A za kilka lat usłyszymy o uczestnikach i uczestniczkach naszego konkursu, jako wybitnych profesjonalistach. Już dziś bardzo im dopingujemy!podkreśla Jarosław Szaliński, prezes zarządu Wydawnictwa Naukowego PWN

 

- Pasja, naukowa ciekawość, ciągłe poszerzanie wiedzy, szukanie mentorów to coś, co towarzyszyło mi w trakcie studiów. To też towarzyszy wszystkim studentom, którzy zdecydują się przystąpić do konkursu wiedzy XYZ oraz PWN - Sigma Challenge. Konkurs ten z pewnością pozwoli wyłonić wspaniałych ambitnych młodych naukowców i medyków, którzy już niedługo będą stanowić o sile nauki i medycyny w Polsce i Europie, czego im wszystkim życzymy - zaznacza opiekun kategorii "medycyna i zdrowie", prof. Maciej Banach

 

- Konkursy tego typu są ważne, bo sprzyjają poszerzaniu wiedzy ekonomicznej. Zaś wiedza na temat gospodarki, finansów i ekonomii jest potrzebna prawie każdemu, niemal jak powietrze. Codziennie bowiem nieustannie oddychamy, ale też niemal codziennie podejmujemy jakieś decyzje ekonomiczne - dodaje prof. Elżbieta Mączyńska, opiekunka kategorii "ekonomia, gospodarka i finanse".

 

W projekt zaangażowały się też marki, które doskonale rozumieją potrzebę budowania społeczeństwa opartego na wiedzy, edukacji i samorozwoju. Mecenasami Sigma Challenge są marki: Energa z Grupy Orlen, GSK, Medicover, Santander Bank Polska, Totalizator Sportowy oraz x-kom, partner Lenovo.

Autor: Marta Wziątek
Ostatnia aktualizacja: 21.05.2025, godz. 12:26 - Marta Wziątek