ROK II

 

Edycja

 

Seminarium magisterskie Edycja 2024/2025

– prowadząca dr hab. Małgorzata Król, prof. KUL

 

 

  1. Problemy edycji literackich ineditów.
  2. Twórcy nieznani, zapomniani, przemilczani – wyzwanie czy problem edytorski.
  3. Edycje tekstów nieliterackich – wyzwania edytorskie
  4. Problemy edycji XIX-wiecznych tekstów literackich.
  5. Zagadnienie modernizacji tekstów.
  6. Etyczne aspekty wydawania tekstów autobiograficznych.
  7. Archiwa pisarzy – próba charakterystyki.
  8. Tekst autorski czy edytorski – dylematy współczesnego edytora.
  9. Etapy analizy tekstologicznej (krytyki) tekstu.
  10. Typy błędów i skażeń tekstu.
  11. Blog w kulturze współczesnej.
  12. Kultura popularna – charakterystyka zjawiska.

 

 

Internet

 

Seminarium magisterskie Internet 2024/2025

– prowadząca dr Monika Szabłowska-Zaremba

 

 

  1. Retellingi jako jedno z przejawów funkcjonowania tradycji we współczesnej kulturze.
  2. Podcasty literackie jako zjawisko kulturowe: charakterystyka, geneza, perspektywy.
  3. Gry komputerowe jako kontekst w literaturze i filmie.
  4. Rozgłośnie radiowe w Polsce i na świecie wobec ekspansji „nowych mediów”: szanse i wyzwania.
  5. Videoblogi poświęcone kulturze i literaturze – strategie nadawcze.
  6. Od komiksu do foniksu – różne formy narracji o pamięci kulturowej w Internecie.
  7. Promocja książki z wykorzystaniem mediów społecznościowych.
  8. Grywalizacja jako element edukacji.
  9. Fotografia w kulturze.
  10. Różne przejawy cyberagresji, ze szczególnym uwzględnieniem mowy nienawiści.
  11. Popularność influencerów wśród dzieci i młodzieży jako wyzwanie wychowawcze.
  12. Historia w wirtualnym muzeum.

 

 Kultura

 

Seminarium magisterskie Kultura 2024/2025

– prowadzący dr hab. Zdzisław Kudelski, prof. KUL

 

      

  1. Kultura jako dziedzictwo, uniwersum twórczych dokonań ludzkości w dziedzinie nauki i sztuki.
  2. Muzea poświęcone ważnym postaciom kultury i ich znaczenie w upowszechnianiu kultury.
  3. Kształtowanie poczucia tożsamości kulturowej w czasach globalizacji kultury (interakcja kultur, wzajemna wymiana treści kulturowych).
  4. Literackie i artystyczne funkcje portali społecznościowych.
  5. Instytucje kultury współczesnej i ich funkcjonowanie w sieci.
  6. Kanon wartości tradycyjnych w kulturze Zachodu.
  7. Popularne zjawiska kultury masowej.
  8. Kreowanie tożsamości kulturowej jako wyzwanie XXI wieku.
  9. Współczesny kryzys kultury a rozwój techniki.
  10. Kultura polska w XX wieku. Film, kinematografia.
  11. Programy "Historii mówionej" i ich rola w budzeniu zainteresowania historią i kulturą.
  12. Życie kulturalne i literackie w sieci. Pisarze, instytucje i odbiorcy wobec przemian technologicznych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Monika Szabłowska-Zaremba
Ostatnia aktualizacja: 18.10.2024, godz. 11:13 - Monika Szabłowska-Zaremba