PRESTIŻOWE WYRÓŻNIENIE DLA PRACOWNIKÓW IDiZ
 
Miło nam poinformować, że nagroda Akademicki Laur Dziennikarski AKLAUD 2025 trafiła do rąk dr Joanny Sosnowskiej! AKLAUD MLODYCH 2025 odebrała red. Anna Kovalova, absolwentka naszego kierunku z redakcji Radio Lublin. Dodajmy, że wśród nominowanych do nagrody był również red. Marcin Superczyński (Lubelski Podcast Naukowy), oraz nasz absolwent red. Mateusz Grzeszczuk (Podróż bez Paszportu)
 
Laureatkom i nominowanym serdecznie gratulujemy!
 
Akademicki Laur Dziennikarski - Nagroda AKLAUD (11 edycja) -  to wyjątkowa inicjatywa, która łączy środowiska akademickie i medialne Lubelszczyzny. Jej misją jest uhonorowanie osób, które z pasją i zaangażowaniem łączą działalność naukową z obecnością w mediach.
 

________________________________________________________________

 

 

Zachęcamy do udziału w warsztatach organizowanych

w ramach tegorocznych Studenckich Spotkań Komunikacji!

 

________________________________________________________________

 

Pracownikom, Studentom, Absolwentom i Przyjaciołom

Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania, 

życzymy Błogosławionych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego oraz wielu Łask Bożych.

Niech Zmartwychwstały Chrystus uświęca nasz każdy dzień!

 

________________________________________________________________

 

II wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych
(edycja w roku 2025)

w dyscyplinie Nauki o komunikacji społecznej i mediach

          Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie).

 

Kierownikiem projektu może być nauczyciel akademicki, który złożył na Uniwersytecie oświadczenie o przypisaniu do liczby N i wskazał co najmniej 50% swojego udziału w dyscyplinie naukowej, dla której organizowany jest konkurs.

 

Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do druku w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach ministra właściwego ds. nauki.

 

Rezultatami projektów mogą być:

  • wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy
  • monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie ministra
  • rozdział w monografii opublikowanej w wydawnictwie z poziomu II wykazu
  • redakcja monografii z poziomu II wykazu

 

Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 70 pkt dla minimum jednego rezultatu liczonych do ewaluacji dla dyscypliny

 

Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.

 

Dopuszcza się możliwość przyznania nowego grantu osobie (dotyczy zarówno Kierownika grantu, jak i Wykonawców w grancie zespołowym), która jest w trakcie realizacji grantu a do jego zakończenia zostało nie więcej niż 3 miesiące.

 

Wnioski w wersji papierowej na Formularzu wniosku grantowego (Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursów grantowych) wraz z wymaganymi załącznikami, należy złożyć w pokoju C-547.

 

Edytowalną wersję elektroniczną Formularza oraz pdf podpisanego wniosku należy przesłać na adres katarzyna.kujawska@kul.pl

 

Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 19 maja 2025 r.

 

Wnioski niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

 

Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.

 

 OGŁOSZENIE

________________________________________________________________

 

II wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych
(edycja w roku 2025)

w dyscyplinie Nauki o zarządzaniu i jakości

          Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie).

 

Kierownikiem projektu może być nauczyciel akademicki, który złożył na Uniwersytecie oświadczenie o przypisaniu do liczby N i wskazał co najmniej 50% swojego udziału w dyscyplinie naukowej, dla której organizowany jest konkurs.

 

Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do druku w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach ministra właściwego ds. nauki.

 

Rezultatami projektów mogą być:

  • wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy
  • monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie ministra
  • rozdział w monografii opublikowanej w wydawnictwie z poziomu II wykazu
  • redakcja monografii z poziomu II wykazu

 

Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 70 pkt dla minimum jednego rezultatu liczonych do ewaluacji dla dyscypliny

 

Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.

 

Dopuszcza się możliwość przyznania nowego grantu osobie (dotyczy zarówno Kierownika grantu, jak i Wykonawców w grancie zespołowym), która jest w trakcie realizacji grantu a do jego zakończenia zostało nie więcej niż 3 miesiące.

 

Wnioski w wersji papierowej na Formularzu wniosku grantowego (Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursów grantowych) wraz z wymaganymi załącznikami, należy złożyć w pokoju C-547.

 

Edytowalną wersję elektroniczną Formularza oraz pdf podpisanego wniosku należy przesłać na adres katarzyna.kujawska@kul.pl

 

Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 19 maja 2025 r.

 

Wnioski niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

 

Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.

 

________________________________________________________________

 
 

________________________________________________________________

 
Z ogromnym żalem przyjęliśmy wiadomość o śmierci prof. Leszka Mądzika – wybitnego artysty, wieloletniego pracownika IDiZ, wrażliwego człowieka i wspaniałego nauczyciela, który inspirował, zarażał swoją energią i pobudzał do działania.
 
Żegnamy Go z wdzięcznością za wszystko, czego nas nauczył, za Jego pasję, wrażliwość i niepowtarzalną wizję artystyczną.
 
Będzie nam brakowało Jego dyskretnego poczucia humoru i dżentelmeńskiej aury, którą wokół siebie roztaczał.
 
Składamy najszczersze kondolencje Rodzinie, Bliskim oraz Wszystkim, którzy mieli zaszczyt znać Profesora i z Nim pracować.
 

fot. Urszula Nawrot

________________________________________________________________

 
16 lutego przypada dziewiąta rocznica śmierci o. prof. dr hab. Leona Dyczewskiego, założyciela Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na KUL.
 
Ojciec Profesor był cenionym w Polsce i za granicą socjologiem kultury, socjologiem rodziny, socjologiem mediów, politykiem społecznym, gerontologiem. Był Mistrzem i Przyjacielem dla wielu pokoleń ludzi nauki, ludzi mediów, ludzi kultury i praktyków życia społecznego.
 
Wielu obecnych pracowników naukowych i dydaktycznych naszego Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania to Jego uczniowie, którzy starają się kontynuować Jego spojrzenie na rzeczywistość medialną i wykorzystywać je w kształceniu kolejnych roczników adeptów dziennikarstwa.
 
Zapraszamy wszystkich na wspólną modlitwę za śp. Ojca Profesora Leona Dyczewskiego do Kościoła Akademickiego KUL w dniu 17 lutego 2025 r. o godz. 19.00.
 
 
                       
                             fot. Wojciech Wądołowski

________________________________________________________________

 

Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową) w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości.

 

Kierownikiem projektu może być nauczyciel akademicki, który złożył na Uniwersytecie oświadczenie o przypisaniu do liczby N i wskazał co najmniej 50% swojego udziału w dyscyplinie naukowej, dla której organizowany jest konkurs.

 

Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do druku w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach ministra właściwego ds. nauki.

 

Rezultatami projektów mogą być:

  • wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy
  • monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie ministra
  • rozdział w monografii opublikowanej w wydawnictwie z poziomu II wykazu
  • redakcja monografii z poziomu II wykazu

 

Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 70 pkt dla minimum jednego rezultatu liczonych do ewaluacji dla dyscypliny.

 

Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.

Dopuszcza się możliwość przyznania nowego grantu osobie (dotyczy zarówno Kierownika grantu, jak i Wykonawców w grancie zespołowym), która jest w trakcie realizacji grantu                     a do jego zakończenia zostało nie więcej niż 3 miesiące.

 

Wnioski w wersji papierowej na Formularzu wniosku grantowego (Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursów grantowych) wraz z wymaganymi załącznikami, należy złożyć w pokoju C-547.

 

Edytowalną wersję elektroniczną Formularza oraz pdf podpisanego wniosku należy przesłać na adres agnieszka.pajdowska@kul.pl

 

Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 17 marca 2025 r.

 

Wnioski niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.


 

________________________________________________________________

 
Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową) w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach .
 
Kierownikiem projektu może być nauczyciel akademicki, który złożył na Uniwersytecie oświadczenie o przypisaniu do liczby N i wskazał co najmniej 50% swojego udziału w dyscyplinie naukowej, dla której organizowany jest konkurs
 
Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do wydania w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach ministra właściwego ds. nauki
 
Rezultatami projektów mogą być:
  • wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy
  • monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MEiN
  • rozdział w monografii opublikowanej w wydawnictwie z poziomu II wykazu
  • redakcja monografii z poziomu II wykazu
Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 70 pkt dla minimum jednego rezultatu liczonych do ewaluacji dla dyscypliny.
 
Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.
 
Dopuszcza się możliwość przyznania nowego grantu osobie (dotyczy zarówno Kierownika grantu, jak i Wykonawców w grancie zespołowym), która jest w trakcie realizacji grantu a do jego zakończenia zostało nie więcej niż 3 miesiące.
 
Wnioski w wersji papierowej na Formularzu wniosku grantowego (Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursów grantowych) wraz z wymaganymi załącznikami, należy złożyć w pokoju C-547.
 
Edytowalną wersję elektroniczną Formularza należy przesłać na adres katarzyna.kujawska@kul.pl
 
Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 17 marca 2025 r.
 
Wnioski niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.
 

 

________________________________________________________________

 
Miło nam poinformować, że ks. dr Rafał Pastwa, pracownik naszego Instytutu otrzymał stopień doktora habilitowanego!
 
Gratulujemy! I życzymy kolejnych sukcesów w karierze naukowej!
 
 

________________________________________________________________

 

Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania KUL zaprasza do udziału w Ogólnopolskiej Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowej pt.: „Nowe technologie w komunikacji społecznej”, współorganizowanej z Instytutem Nauk Prawnych KUL. Wydarzenie to odbędzie się w dniu. 15.01.2025 r. w formie on-line. Uroczyste rozpoczęcie obrad o godz. 08.50.

 

Wszystkich zainteresowanych udziałem w konferencji prosimy o kontakt z Panem dr Łukaszem Sarowskim, e-mail: lukasz.sarowski@kul.pl

 

Zachęcamy również do zapoznania się z programem konferencji.

 

PROGRAM KONFERENCJI

 
 

________________________________________________________________

 
 
W najnowszym numerze czasopisma "Polish Political Science Review" ( 100 pkt.) opublikowane zostały artykuły naukowe pracowników naszego Instytutu:
 
  • Justyna Szulich-Kałuża, Dariusz Wadowski, Representations of Personal Experience of the War Reality in Ukraine in Reports on the Onet.pl Website
  • Aneta Wójciszyn-Wasil, Olga Białek-Szwed, Perspectives of the Narration Concerning the War in Ukraine in Polish Press and Radio Reports (2022–2024)
  • Joanna Sosnowska, Polarisation or Dialogue? Media Image of Polish-Ukrainian Relations During the War in Ukraine in the Broadcast of the Polish Magazine on TVP Polonia
 
Gratulujemy autorom! i zachęcamy do zapoznania się z treścią artykułów.
 
Link do numeru czasopisma:
 

________________________________________________________________

 
Miło nam poinformować, że od 1 stycznia 2025 roku dyrektorem Centrum Polonijne KUL został dr Wojciech Wciseł z naszego instytutu! 
 
Serdecznie gratulujemy!

________________________________________________________________

 

 

 

________________________________________________________________

 
 

________________________________________________________________

 
Z okazji Światowego Dnia Telewizji, blisko 80 studentów Dziennikarstwa KUL obchodziło to święto, uczestnicząc w programie na żywo LepszaPolska w polsatnews.pl z red. Dorotą Gawryluk.
 
Zapraszamy do zapoznania się z relacją z tego wydarzenia w naszych mediach społecznościowych!
 
 
 

________________________________________________________________

 
Miło nam poinformować, że ukazał się nowy numer czasopisma naukowego „Kultura-Media-Teologia” Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, w którym artykuły publikują pracownicy naszego Instytutu:
 
  • Prof. Justyna Szulich-Kałuża o mediatyzacji duchowości
  • Dr Małgorzata Sławek-Czochra o symbolice w filmach
  • Dr Łukasz Sarowski o kulturze robotycznej
  • Dr Joanna Sosnowska i dr Aneta Wójciszyn-Wasil o bookfluencerach na TikToku.
 
Tom powstał we współpracy z badaczami mediów z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie.
 
Redakcja naukowa: prof. Justyna Szulich-Kałuża, dr Aneta Wójciszyn-Wasil
 
 
 

________________________________________________________________

 
Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania KUL zaprasza do udziału w II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt.: „Kultura ma znaczenie”, współorganizowanej z Instytutem Socjologii UMCS. Wydarzenie to odbędzie się w dn. 21-22.11.2024 r. w Auli WFiS UMCS, uroczyste rozpoczęcie obrad o godz. 09.30.
 
Podczas sesji plenarnej "Wartość kultury – wartości w kulturze" swoje wystąpienia zapowiedzieli: dr hab. Monika Banaś, prof. UJ; ks. prof. dr hab. Marek Lis, UO; dr hab. Magdalena Szpunar, prof. UŚ oraz prof. dr hab. Anna Śliz, SGGW.
 
Nasz Uniwersytet reprezentować będą : dr hab. Justyna Szulich-Kałuża, prof. KUL, dr hab. Małgorzata Gruchoła, prof. KUL, dr hab. Dariusz Wadowski, dr Joanna Sosnowska, dr Aneta Wójciszyn-Wasil, dr Małgorzata Sławek-Czochra oraz dr Agnieszka Marek.
 
Polecamy również panel studencki, na którym zaprezentują się studenci z Koło Naukowe Studentów Dziennikarstwa KUL.
 
Spotkanie otworzy m.in. Dziekan Wydziału Nauk Społecznych KUL dr hab. Arkadiusz Jabłoński, prof. KUL

____________________________________________________________

 
Z ogromną przyjemnością informujemy, iż decyzją JM Rektora KUL ks.prof. dr. hab. Mirosława KalinowskiegoPani dr hab. Justyna Szulich-Kałuża, prof. KUL została dyrektorem Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania na lata 2024-2028.
 
Pani Profesor jest medioznawcą, socjologiem, kierownikiem Katedry Komunikacji Wizualnej i Nowych Mediów, autorką wielu książek i artykułów z zakresu mediów i kompetencji medialnych, popularyzatorem nauki, członkiem wielu towarzystw naukowych, prezesem Lubelskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami.
 
Gratulujemy Pani Profesor!
 

 

________________________________________________________________

 

Miło nam poinformować, że dr Joanna Sobiechowska Sosnowska i KwadransAkademicki Laureatami Nagrody AKLAUD Młodych. Nominację w tej kategorii odebrała red. Anna Kovalova, absolwentka Dziennikarstwa KUL, związana zawodowo z Radiem Lublin. Serdecznie gratulujemy!

 

________________________________________________________________

Zapraszamy na spotkanie otwarte

z red. Dorotą Gawryluk

 

Czy media nas tylko informują, czy czasem mogą też dezinformować? Czy dziennikarz musi mówić wyłącznie prawdę, czy może pokusić się o kłamstwo? Gdzie dziś jest polskie dziennikarstwo i co przed nim? O tym wszystkim i jeszcze wielu innych tematach porozmawiamy w najbliższy piątek z red. Dorotą Gawryluk.

Przed nami XII Studenckie Spotkania Komunikacji KUL i jak zwykle ciekawe tematy i ciekawi goście. A gościem specjalnym w tym roku jest ikona polskiego dziennikarstwa, kobieta która tworzyła czołową stację informacyjną w Polsce i jeden z najlepszych programów informacyjnych – red. Dorota Gawryluk

Już w piątek 17 maja każdy chętny będzie mógł zadać redaktor Gawryluk dowolne pytanie, o jej pracę, doświadczenie, o to jak ocenia dzisiejsze media i dzisiejszych dziennikarzy oraz o to jak widzi naszych polityków. Spotkanie odbędzie się o godzinie 11.00 w sali CTW-113.

Współorganizatorami spotkania z red. Dorotą Gawryluk są Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania KUL oraz Koło Naukowe Studentów Dziennikarstwa KUL.

 

 

_________________________________________________________________

 

Miło nam poinformować, że Pani dr hab. Justyna Szulich-Kałuża, prof. KUL, dyrektor naszego Instytutu była członkiem Komitetu Naukowego „Leksykonu terminów medialnych” pod red. naukową Kazimierza Wolnego-Zmorzyńskiego, Krystyny Doktorowicz, Pawła Płanety oraz Ryszarda Filasa.

 

To największa tego typu publikacja na polskim rynku medioznawczym, liczy 3 tys. haseł, zarówno definicyjnych jak i problemowych oraz powstała przy współpracy 200 badaczy mediów wywodzących się z najważniejszych polskich ośrodków naukowych, w których prowadzone są studia medioznawcze, a także badania nad mediami i komunikacją społeczną.

 

Pani Profesor przygotowywała również hasło: mediatyzacja religii. W projekt zaangażowani byli także pozostali pracownicy naszego Instytutu, którzy opracowywali hasła. Zapraszamy do lektury!

 

_________________________________________________________________

Autor: Łukasz Sarowski
Ostatnia aktualizacja: 28.05.2025, godz. 16:23 - Łukasz Sarowski