W Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzania prowadzone są studia stacjonarne licencjackie i magisterski na kierunkach:
- DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
- ZARZĄDZANIE
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNE
Studia I stopnia obejmują sześć semestrów i kończą się uzyskaniem dyplomu licencjata. Po ogólnym wprowadzeniu w problematykę komunikowania i mediów od piątego semestru rozpoczyna się kształcenie w wybranych przez studentów specjalnościach:
Dziennikarstwo audiowizualne
Przedmioty specjalizacyjne: serwisy informacyjne, gatunki i formaty telewizyjne, gatunki i formaty radiowe, scenariusz filmu i programu telewizyjnego, praca redakcji medialnej, krytyka i recenzja filmowa, warsztaty operatorskie, warsztaty - montaż filmowy.
PR – reklama - komunikacja marketingowa
Przedmioty specjalizacyjne: dyskurs publiczny, techniki wystąpień publicznych, pozycjonowanie marki, copywriting SEO, media relations i rzecznik prasowy, grafika reklamy: podstawy projektowania, copywriting - język, tworzenie komunikatu perswazyjnego, warsztaty kompetencji miękkich, warsztaty kreatywnego myślenia, strategie i narzędzia komunikacji w social i mobile mediach.
Uzupełnieniem studiów I stopnia są praktyki studenckie, które Studenci Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania odbywają w mediach lokalnych i ogólnopolskich.
Studia II stopnia obejmują cztery semestry i kończą się obroną pracy magisterskiej, a absolwent uzyskuje tytuł magistra dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Podczas studiów magisterskich zajęcia teoretyczne uzupełnia bogaty wachlarz warsztatów medialnych.
Studia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz prowadzone w Instytucie specjalności przygotowują do pracy w zawodach: dziennikarz prasowy, radiowy lub telewizyjny, redaktor portali internetowych, researcher dziennikarski, specjalista ds. promocji, specjalista ds. marketingu, rzecznik prasowy, organizator imprez – Event Manager, konferansjer, realizator i reżyser dźwięku, operator kamery, fotoreporter.
Obecnie na studiach I i II stopnia w Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzania kształci się 250 studentów z Polski, Ukrainy, Białorusi i Rosji oraz z wymian międzynarodowych (Hiszpania, Chiny). Zajęcia odbywają się w języku polskim i angielskim ze względu na specyfikę pracy dziennikarza.
ZARZĄDZANIE
Studia na kierunku Zarządzanie to nie tylko wiedza merytoryczna, ale także rozwój osobisty w duchu wartości chrześcijańskich. Kształtujemy odpowiedzialnych liderów, którzy podejmują decyzje zgodne z zasadami etyki i zrównoważonego rozwoju.
Zarówno w trakcie studiów I, jak i II stopnia studenci mają możliwość uczestnictwa w projektach, stażach i warsztatach, które umożliwiają im bezpośrednią współpracę z firmami i organizacjami. Zdobywają tym samym praktyczne umiejętności, które w przyszłości zostaną przez nich wykorzystane podczas pracy zawodowej.
Na studiach II stopnia poza uniwersalnymi kompetencjami właściwymi dla kierunku zarządzanie, absolwent uzyskuje także dodatkową wiedzę oraz umiejętności wynikające z programu wybranej specjalności.
SPECJALNOŚCI:
Zarządzanie Kapitałem Ludzkim
Kompetencje zawodowe na specjalności Zarządzanie Kapitałem Ludzkim dotyczą między innymi takich przedmiotów jak: budowanie marki osobistej i marki pracodawcy, nowoczesne metody rekrutacji i selekcji pracowników, projektowanie systemów motywacyjnych oraz ergonomii.
Marketing
Natomiast, kompetencje w ramach specjalności Marketing obejmują takie sfery jak: marketing internetowy, zarządzania marką, budowa strategii marketingowej, zarządzanie sprzedażą czy komunikacja w mediach społecznościowych.
Ostatnia aktualizacja: 15.09.2025, godz. 14:08 - Łukasz Sarowski