W Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzania prowadzone są studia stacjonarne licencjackie i magisterski na kierunkach: 

 

  • DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
  • ZARZĄDZANIE

 

 

DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNE

 

Studia I stopnia obejmują sześć semestrów i kończą się uzyskaniem dyplomu licencjata. Po ogólnym wprowadzeniu w problematykę komunikowania i mediów od piątego semestru rozpoczyna się kształcenie w wybranych przez studentów specjalnościach:

 

 

Dziennikarstwo audiowizualne

 

Przedmioty specjalizacyjne: serwisy informacyjne, gatunki i formaty telewizyjne, gatunki i formaty radiowe, scenariusz filmu i programu telewizyjnego, praca redakcji medialnej, krytyka i recenzja filmowa, warsztaty operatorskie, warsztaty - montaż filmowy.

 

specjalnosc_3

 

 

PR – reklama - komunikacja marketingowa

 

Przedmioty specjalizacyjne: dyskurs publiczny, techniki wystąpień publicznych, pozycjonowanie marki, copywriting SEO, media relations i rzecznik prasowy, grafika reklamy: podstawy projektowania, copywriting - język, tworzenie komunikatu perswazyjnego, warsztaty kompetencji miękkich, warsztaty kreatywnego myślenia, strategie i narzędzia komunikacji w social i mobile mediach. 

 

 

18814264_1364636820318017_6671464608741962786_n

 

 

Uzupełnieniem studiów I stopnia są praktyki studenckie, które Studenci Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania odbywają w mediach lokalnych i ogólnopolskich.

 

Studia II stopnia obejmują cztery semestry i kończą się obroną pracy magisterskiej, a absolwent uzyskuje tytuł magistra dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Podczas studiów magisterskich zajęcia teoretyczne uzupełnia bogaty wachlarz warsztatów medialnych

 

61814112_2278572055591151_8417414276934795264_o

 

Studia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz prowadzone w Instytucie specjalności przygotowują do pracy w zawodach: dziennikarz prasowy, radiowy lub telewizyjny, redaktor portali internetowych, researcher dziennikarski, specjalista ds. promocji, specjalista ds. marketingu, rzecznik prasowy, organizator imprez – Event Manager, konferansjer, realizator i reżyser dźwięku, operator kamery, fotoreporter.

 

Obecnie na studiach I  i II stopnia w Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzania kształci się 250 studentów z Polski, Ukrainy, Białorusi i Rosji oraz z wymian międzynarodowych (Hiszpania, Chiny). Zajęcia odbywają się w języku polskim i angielskim ze względu na specyfikę pracy dziennikarza.

 

 

 

 

 

ZARZĄDZANIE

 

 

Studia na kierunku Zarządzanie to nie tylko wiedza merytoryczna, ale także rozwój osobisty w duchu wartości chrześcijańskich. Kształtujemy odpowiedzialnych liderów, którzy podejmują decyzje zgodne z zasadami etyki i zrównoważonego rozwoju.


Zarówno w trakcie studiów I, jak i II stopnia studenci mają możliwość uczestnictwa w projektach, stażach i warsztatach, które umożliwiają im bezpośrednią współpracę z firmami i organizacjami. Zdobywają tym samym praktyczne umiejętności, które w przyszłości zostaną przez nich wykorzystane podczas pracy zawodowej.


Na studiach II stopnia poza uniwersalnymi kompetencjami właściwymi dla kierunku zarządzanie, absolwent uzyskuje także dodatkową wiedzę oraz umiejętności wynikające z programu wybranej specjalności.

 

SPECJALNOŚCI:

 

 

Zarządzanie Kapitałem Ludzkim


Kompetencje zawodowe na specjalności Zarządzanie Kapitałem Ludzkim dotyczą między innymi takich przedmiotów jak: budowanie marki osobistej i marki pracodawcy, nowoczesne metody rekrutacji i selekcji pracowników, projektowanie systemów motywacyjnych oraz ergonomii.

 

 

Marketing

 

Natomiast, kompetencje w  ramach specjalności Marketing obejmują takie sfery jak: marketing internetowy, zarządzania marką, budowa strategii marketingowej, zarządzanie sprzedażą czy komunikacja w mediach społecznościowych.

Autor: Alena Vilcheuskaya
Ostatnia aktualizacja: 15.09.2025, godz. 14:08 - Łukasz Sarowski