Podczas studiów studenci wykształcą umiejętności badania, analizowania, gromadzenia i przetwarzania zasobów wirtualnej rzeczywistości. Na program studiów składają się przedmioty stricte humanistyczne, kształtujące komunikacyjne, społeczne, psychologiczne predyspozycje kandydatów oraz techniczne, dające wiele nowych możliwości. Studenci poznają tajniki pozycjonowania treści pod wyszukiwarki internetowe. Wiedzą jak sprzedawać i promować zasoby internetowe. Studenci znają też podstawowe różnice pomiędzy standardowymi, klasycznymi tekstami literackimi i publicystycznymi a ich internetowymi odpowiednikami. Duża część zajęć prowadzona jest w pracowniach komputerowych.
Studia przygotowują do:
- potrzeb nowoczesnego rynku pracy, kształcąc zarówno w zakresie kompetencji humanistycznych jak i zaawansowanej znajomości technologii cyfrowych,
- funkcjonowania w świecie cyfrowym, w którym Absolwent, profesjonalnie wprowadza i rozpoznaje zasady komunikacji społecznej, potrafi pracować w zespole, zna prawo autorskie, pracę z różnymi typami mediów, a także warunki gwarantujące bezpieczeństwo w sieci i reguły (info)etyki;
- wykonywania zawodów:
- redaktor portali internetowych,
- redaktor czasopism,
- redaktor wydawnictw naukowych i komercyjnych,
- adiustator,
- copywriter,
- twórca stron internetowych,
- grafik,
- animator kultury,
- pracownik agencji reklamowych.
- Praktyki obowiązkowe
Z uwagi na praktyczny charakter studiów humanistyka cyfrowa nie ma wydzielonych dodatkowych praktyk zawodowych. Znacząca część programu stanowią zajęcia warsztatowe i projektowe m.in.:
- projekt dyplomowy,
- warsztaty z projektowania stron www,
- warsztaty z InDesign,
- grafika komputerowa,
- sztuka pisania,
- sztuka autoprezentacji,
- praca z dźwiękiem.
- Praktyki nadobowiązkowe
Oferta praktyki i staży dostępna w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami i potrzebą rynku pracy.
Ostatnia aktualizacja: 28.12.2020, godz. 15:33 - Monika Szabłowska-Zaremba