PROM – krótkookresowa wymiana akademicka

logotyp

 

O PROJEKCIE

Program „PROM – krótkookresowa wymiana akademicka” jest finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu pn. „Krótkookresowa wymiana akademicka sposobem na podniesienie jakości kształcenia w instytucjach szkolnictwa wyższego i nauki” o numerze FERS.01.05-IP.08-0218/23.

Cel: podniesienie kompetencji niezbędnych w pracy na stanowiskach badawczych i badawczo-dydaktycznych przedstawicieli/ek kadry akademickiej i doktorantów/tek, zarówno z KUL, jak i z zagranicy, poprzez realizację krótkookresowych mobilności wyjazdowych i przyjazdowych.

Okres realizacji: 1 października 2024 r. - 30 września 2025 r.

Budżet projektu: 626 250,00 zł

 

REKRUTACJA

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych doktorantów/tki i reprezentantów kadry akademickiej z KUL i zagranicy, w tym pochodzących spoza UE, do składania wniosków na stypendia wyjazdowe/przyjazdowe.

Do 30 września br. trwa nabór otwarty dla doktorantów/ek z zagranicznych uczelni do wyczerpania puli dostępnych stypendiów

Termin składania wniosków to 10 marca 2025 r. (II tura, nabór zamknięty)

Termin składania wniosków to 12 stycznia 2025 r. (I tura, nabór zamknięty)

 

Cele krótkookresowych mobilności (do wyboru maks. 3 typy działań):

  1. aktywny udział w konferencji za granicą (wystąpienie, w tym udział w sesji posterowej)
  2. pozyskanie materiałów do pracy doktorskiej/artykułu naukowego
  3. udział w szkole letniej, szkole zimowej
  4. wykonanie pomiarów z wykorzystaniem unikatowej aparatury, testowanie aparatury badawczej, unikalnego instrumentarium artystycznego
  5. udział w krótkich formach kształcenia tj. kursach w tym intensywnych zaliczanych do procesu kształcenia, warsztatach, stażach zawodowych lub stażach przemysłowych, wizytach studyjnych, w tym również realizowanych u przedsiębiorców
  6. wykonanie kwerend archiwalnych lub bibliotecznych
  7. prowadzenie zajęć dydaktycznych
  8. udział w przygotowaniu międzynarodowego wniosku grantowego

Zapraszamy do zapoznania się z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie (do pobrania). UWAGA: kompletna dokumentacja rekrutacyjna składa się z następujących dokumentów:

  1. formularz uczestnictwa w projekcie (preferowana jest elektroniczna forma wypełnienia formularza), patrz: Załącznik nr 1
  2. zaświadczenie z sekretariatu Szkoły Doktorskiej KUL potwierdzające posiadanie statusu uczestnika/ki studiów doktoranckich na KUL lub w instytucji zagranicznej (zależnie od kierunku wyjazdu) - dot. doktorantów/tek; zaświadczenie o zatrudnieniu na KUL lub w instytucji zagranicznej (zależnie od kierunku wyjazdu) - dot. kadry akademickiej
  3. zaświadczenie o znajomości języka niezbędnego do zrealizowania programu wyjazdu w jednej z następujących form: międzynarodowy certyfikat; zaświadczenie z jednostki, w której kandydat/tka ukończył kurs na danym poziomie znajomości języka; kserokopia protokołu z egzaminu doktorskiego potwierdzona za zgodność z oryginałem; oświadczenie kandydata/tki (brak wzorca dokumentu)
  4. oryginał lub kopię potwierdzenia przyjęcia kandydata/tki z Instytucji przyjmującej, np. w formie: oryginalnego pisma, wydruku z poczty e-mail
  5. kwestionariusz autooceny poziomu kompetencji badawczo-dydaktycznych (PRZED korzystaniem z określonej formy (form) wsparcia w projekcie) - online (LINK)

Ww. dokumenty wypełnia się w języku polskim. W przypadku osoby z niepełnosprawnością, która uniemożliwia jej złożenie dokumentów w takiej formie, formę złożenia dokumentów – stosownie do rodzaju niepełnosprawności – określi każdorazowo Kierownik projektu.

W przypadku doktorantów/tek i kadry akademickiej KUL, komplet dokumentów rekrutacyjnych należy dostarczyć osobiście lub pocztą tradycyjną na adres biura projektu: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Dział Projektów Naukowych, Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin, Centrum Transferu Wiedzy (CTW), pokój 19.

Dokumenty niekompletne, nieczytelne i niespełniające warunków formalnych, w tym złożone po terminie, nie będą rozpatrywane. Przez datę złożenia dokumentów rozumie się dzień wpływu dokumentu do Biura projektu.

Załączniki:

  1. Formularz uczestnictwa w projekcie (do pobrania)
  2. Liczba stypendiów WYJAZDY (do pobrania)
  3. Liczba stypendiów PRZYJAZDY (do pobrania)

W związku z zaprzestaniem współpracy pomiędzy Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Federacji Rosyjskiej w ramach Umowy o współpracy w dziedzinie kultury, nauki i oświaty, zawartej w Warszawie dnia 25 sierpnia 1993 r., będącego skutkiem agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, wykluczone z udziału w Programie są osoby fizyczne, będące obywatelami Federacji Rosyjskiej oraz instytucie i inne podmioty mające siedzibę na terytorium Federacji Rosyjskiej.

Dodatkowe dokumenty niezbędne do przygotowania dokumentacji rekrutacyjnej:

  1. Regulamin walidacji (do pobrania)
  2. Strategia rozwoju KUL IDUB na lata 2024-2026 (LINK)

Po zakwalifikowaniu kandydata/tki do uczestnictwa w projekcie:

  1. Wzór Umowy Beneficjenta z Uczestnikiem/ką projektu wraz z załącznikami (do pobrania)
  2. Formularz wniosku: system NAWA (do wglądu) (do pobrania)

 

Harmonogram form wsparcia

24.01.2025 r. (do pobrania)

21.02.2025 r. (do pobrania)

21.03.2025 r. (do pobrania)

23.04.2025 r. (do pobrania)

23.05.2025 r. (do pobrania)

26.06.2025 r. (do pobrania)

 

Kontakt:

  • dr Urszula Czyżewska: (81) 445 41 75
  • adres e-mailowy: prom@kul.pl

WSPÓŁPRACA

ikona
ikona
ikona
ikona
ikona