Wybrane publikacje


2016

Jaśkiewicz, M., Francuz, P., Zabielska-Mendyk, E., Zapała, D., Augustynowicz, P. (2016). Effects of Harmonics on Aesthetic Judgments of Music: an ERP Study involving Laypersons and Experts. Acta Neurobiologiae Experimentalis, 76, 141–150.

 

Stróżak, P., Bird, C. W., Corby, K., Frishkoff, G., Curran, T. (2016). FN400 and LPC memory effects for concrete and abstract words. Psychophysiology, 53(11):1669-1678.

 

Stróżak, P., Francuz, P., Augustynowicz, P., Ratomska, M., Fudali-Czyż, A., Bałaj, B. (2016). ERPs in an oddball task under vection-inducing visual stimulation. Experimental Brain Research, 1-10.

 

Fudali-Czyż, A., Ratomska, M., Cudo. A., Francuz, P., Kopiś, N., Tużnik, P. (2016). Controlled categorisation processing in brand extension evaluation by Indo-European language speakers. An ERP study. Neuroscience Letters, 15;628:30-4.

Stróżak, P., & Francuz, P. (2016). Event-Related Potential Correlates of Attention to Mediated Message Processing. Media Psychology, 1-26.

Stróżak, P., Abedzadeh, D., & Curran, T. (2016). Separating the FN400 and N400 potentials across recognition memory experiments. Brain Research, 1635, 41-60.


2015

Zapała, D., Zabielska-Mendyk, E., Cudo, A., Krzysztofiak, A., Augustynowicz, P., Francuz, P. (2015). Short-Term Kinesthetic Training for Sensorimotor Rhythms: Effects in Experts and Amateurs. Journal of Motor Behavior, 47(4), 312.

Szubielska, M. (2015). Mental majorization of figures tactilely explored by sighted and congenitally blind individuals. Annals of Psychology, 18 (1), 109-132.

Szubielska, M., Marek, B. (2015). The role of visual experience in changing the size of objects in imagery processing. Journal of Visual Impairment & Blindness, 109, 43-53.

Szubielska, M., Nitkiewicz, H. (2015). Visual, haptic, auditory, and crossmodal recognition of semantic scenes. Psychological Studies, 53(1), 46-52.


2014

Fudali-Czyż, A., Francuz, P., Augustynowicz., A. (2014). Determinants of attentive blank stares. An EFRP study. Consciousness and Cognition, 29, 1-9. DOI 10.1016/J.Concog.2014.07.008

Szubielska, M. (2014). Strategies for constructing spatial representations used by blind and sighted subjects. Studia Psychologica, 56, 273-285.


2013

Francuz, P., Zabielska-Mendyk, E. (2013). Does the Brain Differentiate between Related and Unrelated Cuts when Processing Audiovisual Messages? An ERP Study, Media Psychology, 16(4), 1-15. DOI: 10.1080/15213269.2013.831394

Francuz, P. Zabielska, E. (2013). Neurofizjologiczne korelaty cięć montażowych w przekazie telewizyjnym. Badania wolnych potencjałów korowych (SCP). Przegląd Psychologiczny, 56(1), 59-73.

Kluska E., Stróżak P., Francuz, P. (2013). Alokacja zasobów uwagi podczas przetwarzania komunikatu medialnego. Badania mózgowych potencjałów wywołanych. Studia Psychologiczne, 51 (1), 19-32

Szubielska, M., Jaroszek, K., Kiljanek, B. (2013). Costs of changing modality in visuo-haptic recognition of scenes. Annals of Psychology, 16, 2, 343-365.

Francuz, P. Borkowska, A. R. (2013). Eye movement in isolated spelling disorder – an analysis using the dual route model of visual word recognition. Journal of Neurolinguistics, 26, 701-711. DOI: 10.1016/j.jneuroling.2013.06.002

Francuz, P., Borkowska, A. (2012). Oculomotor correlates of dysorthography. International Journal of Psychology, 47, 592. DOI: 10.1080/00207594.2012.709117.

Francuz, P., Borkowska, A. R., Soluch, P., Wolak, T. (2013). Analysis of brain activation in teenagers with isolated dysorthography (spelling disorder) and with good spelling skills during a spelling assessment task. Acta Neuropsychologica, 11(3), 257-268.

Borkowska, A. R., Francuz, P. (2013). Ruchy gałek ocznych podczas oceny poprawności zapisu wyrazów jako wskaźnik rozwoju świadomości ortograficznej młodzieży z dysortografią. Psychologia Rozwojowa, 18(3), 37-50. DOI: 10.4467/20843879PR.13.015.1469

Borkowska, A. R., Francuz, P., Soluch, P., Wolak, T. (2013). Brain activation in teenagers with isolated spelling disorder during tasks involving spelling assessment and comparison of pseudowords. fMRI study. Brain & Development, 36(9):786-93. DOI: 10.1016/j.braindev.2013.10.010


2012

Fudali-Czyż, A., Francuz, P. (2012). Poznawcze uwarunkowania zjawiska „pustego patrzenia”. Badania FRP. The Polish Journal of Aviation Medicine and Psychology, 4(18), 7 26. ISSN: 2083-2575.

Tużnik, P., Francuz, P. (2012). Wpływ złożoności i wymiarowości obiektów na efektywność wykonania rotacji umysłowej. Polski Przegląd Medycyny i Psychologii Lotniczej, 2, 87-108.

Bałaj, B., Francuz, P. (2012). Siła podobieństwa w ruchach oczu wykonywanych podczas oglądania i wyobrażania sobie obiektów – czynniki modyfikujące. Polski Przegląd Medycyny i Psychologii Lotniczej, 2, 63-76.

Francuz, P. (2012). W jakim zakresie normatywne podejście do metodologii badań naukowych w psychologii jest otwarte na eksplorację terra incognita? Roczniki Psychologiczne, 3, 41-47.

Szubielska, M. (2012). Funkcjonowanie teorii umysłu u dzieci niewidomych. Roczniki Psychologiczne, 15, 4, 183-203.

Szubielska, M., Bałaj, B., Fudali-Czyż, A. (2012). Estetyczny odbiór fotografii poprzez stereotyp umysłowej niepełnosprawności twórcy. Psychologia Społeczna, 4, 372-378.


2011

Francuz, P., Zapała, D. (2011). The suppression of the μ rhythm during the creation of imagery representation of movement. Neuroscience letters, 495(1), 39-43.

Torój, M., Szubielska, M. (2011). Prior visual experience, and perception and memory of shape in people with total blindness. British Journal of Visual Impairment, 29, 1, 60-81.

Francuz, P., Oleś, P. (2011). Do university students really have difficulty in duration judgments? Comment on Okazaki and Matsuda (2008, 2010). Perceptual and Motor Skills, 113(3), 724-726. DOI: 10.2466/22.PMS.113.6.724-726


2010

Stróżak, P. (2010). Wpływ skryptu i sugestii na powstawanie fałszywych wspomnień. Przegląd Psychologiczny, 53 (4), 463-478.

Francuz, P. (2010). The impact of audio information intonation on understanding television news contents. Psychology of Language and Communication, 14(1), 71-86. DOI: 10.2478/v10057-010-0005-6

Francuz, P. (2010). The influence of body position and spatial orientation of an object on mental rotation task's performance. Procedia – Social and Behavioral Sciences Journal, 5, 896-900. DOI: 10.1016/j.sbspro.2010.07.206

Francuz, P. (2010). Eye movements during mental rotation of 2D and full-3D objects of varying types and degrees of complexity. Perception, 39 (Supplement), 70.


2009

Stróżak, P. (2009). Can we predict the creation of false recognitions from event-related brain potentials recorded during encoding? Acta Neurobiologiae Experimentalis, 69 (3), 367.


2008

Stróżak, P. (2008). Mindfulness/mindlessness as a new factor influencing false memories: evidence from imagination inflation and modified premature cognitive commitment study, Polish Psychological Bulletin, 39 (4), 202-208.


Francuz, P., Oleś, M., Chumak, M. (2008). Umysłowa rotacja obiektów semantycznych i asemantycznych umieszczonych w naturalnym kontekście. Przegląd Psychologiczny, 51(2), 235-260.

Autor: Piotr Francuz
Ostatnia aktualizacja: 14.11.2016, godz. 11:19 - Emilia Zabielska-Mendyk