Seminarium doktoranckie w Katedrze Psychologii Rehabilitacji działa od 2008 roku. Kieruje nim prof. Wojciech Otrębski. Obecnie nad rozprawami doktorskimi z psychologii rehabilitacji pracuje 8 doktorantów. 

lawka_uczen.gif

 

 

 

Terminy zjazdów doktoranckich w roku akademickim 2018/2019:

 

- 13.10.2018

- 17.11.2018

- 15.12.2018

- 19.01.2019

- 23.02.2019

- 16.03.2019

- 13.04.2019

- 18.05.2019

 

 

 

Uczestnicy seminarium doktoranckiego w KPReh

Klaudia Czapla

Agnieszka Sudoł

Karolina Krzysztofik

Katarzyna Urbaniak-Głąb

Katarzyna Bukowska

Magdalena Karpuk

Sylwia Sztobryn

Marzena Buniowska

 


 

 Doktoranci w Katedrze Psychologii Rehabilitacji

 


 

  Katarzyna Bukowska

 

psycholog, trener VCC, terapeuta TSR. Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II (2018). Pracuję jako psycholog szkolny w szkole podstawowej oraz w fundacji działającej przeciw wykluczeniu społecznemu. Moje główne zainteresowania naukowe obejmują tematykę psychologii pozytywnej, rozwoju osobistego i psychoonkologii. 

 


 

    Sylwia Sztobryn

 

Absolwentka psychologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II (2018). Psycholog wspierający rozwój młodzieży oraz wolontariuszka w lubelskiej jednostce Towarzystwa Pomocy Głuchoniewidomym. Główne zainteresowania naukowe obejmują tematykę uzależnień behawioralnych, dyskryminacji, konformizmu, altruizmu, samooceny, kontroli emocji oraz szeroko pojętą problematykę fobii.  

 


 

Klaudia Czapla

Psycholog, absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Katolickiego Jana Pawła II (specjalność: psychoprofilaktyka, psychoterapia i psychologia zdrowia). Absolwentka Podyplomowych Studiów Pedagogicznych w Politechnice Lubelskiej. Zawodowo zajmuje się pracą z dziećmi i dorosłymi z niepełnosprawnością.

Kontakt: klaudia.czaplaa@o2.pl

 

Publikacje:

Czapla K., Otrębski W. (2017) Differences in sexual behavior of teenangers and young adults withb cerebral palsy: the role of sexual needs and sexual esteem. Sexuality and Disability,  https://doi.org/10.1007/s111955-017-9512-x

Czapla, K., Otrębski W. (2015). Zróżnicowanie przejawów zachowań seksualnych u młodych osób z mózgowym porażeniem dziecięcym. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica V, 91-118.

Czapla, K., Otrębski, W. (2014). Sexual self-esteem and sexual needs of young adults with cerebral palsy. Health Psychology Report, 2(4), 1-9.

 


 

 

 

 

 

 

       Agnieszka Sudoł (Czusz)

 

 

 

 

 

 

Psycholog, absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II (2012), specjalność edukacji i komunikacji. Stypendystka programu Erasmus (Belgia, Katholieke Universiteit Leuven; 2011) oraz Intensive Programme (IP) Toward Policy Relevant Entrepreneurship Research From a Psychological Perspective (Holandia, Erasmus University Rotterdam; 2014). Ukończyła liczne kursy i szkolenia w zakresie pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, z zaburzeniami psychicznymi oraz z młodzieżą, m.in. z Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne I°, dramy stosowanej, mediacji rówieśniczej oraz metody pracy z przemocą w szkole „No Blame Approach”. Aktualnie jest w trakcie 4-letniego szkolenia z psychoterapii w Szkole Psychoterapii INTRA w Warszawie. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje pracę z osobami z zaburzeniami psychicznymi, niepełnosprawnością intelektualną, z młodzieżą, jako psycholog szkolny, a także jako wykładowca w Wyższej Szkole Inżynierii i Zdrowia w Warszawie. Jej zainteresowania naukowe to: problematyka niepełnosprawności intelektualnej, psychologia moralności, szeroko pojęte zdrowie psychiczne.

Kontakt: a.czusz@gmail.com


Publikacje:

Sudoł A., Krzysztofik K. (2016). Dylematy etyczne w refleksji nad sytuacją osób z niepełnosprawnością intelektualną. W: M. Z. Stepulak, J. Łukasiewicz, W. Kowalski (Red.). Ciało – Psychika – Duchowość: Integralna wizja człowieka, (169-201), Lublin: Unitas.

Witkowski T., Otrębski W., Wiącek G., Czusz A., Mariańczyk K. (2015). Narzędzia pomiaru w psychologii rehabilitacji. Część I. Gdańsk: PTPiP. 

Czusz A. (2014). Funkcjonowanie moralne osób niepełnosprawnych umysłowo w świetle wspólczesnych teorii moralności. W: W. Otrębski, G. Wiącek (red.). Przepis na rehabilitację. Metodologie oraz metody w badaniach i transdyscyplinarnej praktyce rehabilitacyjnej, 197-212, Lublin: Wyd. KUL.

Czusz, A., Otrębski, W. (2014). Seksualność osób niepełnosprawnych umysłowo - wyzwanie dla metodologii badań i praktyki psychologicznej. W: E. Zasępa, T. Gałkowski (red.), Oblicza psychologii klinicznej (s. 259-278). Sopot: GWP.
Otrębski W., Czusz A. (2013). Osoby z niepełnosprawnością intelektualną wobec własnej seksualności. W: R. J. Kijak (red.). Seksualność - niepełnosprawność - rzeczywistość. Współczesne konteksty badawcze w problematyce seksualności człowieka z niepełnosprawnością, 228-238, Warszawa: Instytut Rozwoju Służb Społecznych.
Czusz A., Otrębski W. (2013). Wrażliwość moralna wychowanka - możliwości pomiaru u osób z niepełnosprawnością umysłową. W: I. Jazukiewicz, E. Rojewska (red.). Sprawności moralne a rozwój moralny, 69-102, Szczecin: Uniwersytet Szczeciński.

 


                                   

 

 

 

 Karolina Krzysztofik

 

 

 

Psycholog, absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, terapeuta integracji sensorycznej (PSTIS), oligofrenopedagog (UMCS). Wieloletnia terapeutka dzieci, młodzieży i osób dorosłych z ASD, niepełnosprawnością intelektualną i innymi zaburzeniami w rozwoju. Uczestniczka kursów i szkoleń dotyczących diagnozy i terapii zaburzeń rozwojowych.

Kontakt: karokrzysztofik@gmail.com.

 

Publikacje:

Krzysztofik K., Mariańczyk K. (2018). Związek poziomu rozwoju zabawy w udawanie z nasileniem symptomów autyzmu u dzieci z ASD w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, Roczniki Pedagogiczne 10 (3), 141-151. 

Krzysztofik K., Otrębski W. (2018). Narzędzia pomiaru nasilenia syndromu autyzmu i wybranych procesów neuropoznawczych u osób z ASD, Psychiatria Polska, 52 (4), 641-650. DOI: https://doi.org/10.12740/PP/OnlineFirst/68856.

Krzysztofik K. (2016). Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami z autystycznego spektrum (ASD) – teoretyczne podstawy i praktyczne wskazania. W: W. Otrębski, K. Mariańczyk (Red.). Przepis na rehabilitację. Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością, (73-92), Gdańsk: Harmonia Universalis.

Sudoł A., Krzysztofik K. (2016). Dylematy etyczne w refleksji nad sytuacją osób z niepełnosprawnością intelektualną. W: M. Z. Stepulak, J. Łukasiewicz, W. Kowalski (Red.). Ciało – Psychika – Duchowość: Integralna wizja człowieka, (169-201), Lublin: Unitas.

Krzysztofik K. (2015). Udział teorii integracji sensorycznej w wyjaśnianiu przebiegu procesów neuropoznawczych u osób z autyzmem. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Psychologica, 8, 9-23.

Krzysztofik K. (2013). Co słyszy dziecko z autyzmem? Zaburzenia przetwarzania słuchowego u pięcioletniego chłopca z autyzmem. Integracja Sensoryczna, 3, 33-37.

 


    Katarzyna Urbaniak-Głąb          

 

Absolwentka psychologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II w Lublinie i logopedii z audiologią Uniwersytetu M. Curie – Skłodowskiej w Lublinie. Ukończyła 4-letnie Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie, które rekomendowane jest przez Sekcję Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz  posiada atest Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Pracuje w poradni psychologicznej oraz prywatnym gabinecie. Zaangażowana w działalność na rzecz osób niepełnosprawnych (szczególnie osób z zaburzeniami płynności mowy) oraz rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym. Zainteresowania naukowe: psychoterapia grupowa, problematyka stresu, rola wsparcia społecznego i psycholingwistyka.

Kontakt: katarzynaurbaniakk@wp.pl

 

Publikacje:

Urbaniak – Głąb K., Rodzeń – Krawiec J. (2017). Poczucie zdrowienia jako jeden z elementów kompleksowej diagnozy i terapii logopedycznej osób z zaburzeniami płynności mowy, W: D. Pluta- Wojciechowska, B. Sambor (Red.). Współczesne tendencje w diagnozie i terapii logopedycznej. (s.378-385). Gdańsk: Harmonia.

Urbaniak K. (2013). Nastrój rodziców dzieci jąkających się, Nowa Audiofonologia, 2, 30-36.

 


 

 

Autor: Grzegorz Wiącek
Ostatnia aktualizacja: 10.11.2018, godz. 19:16 - Karolina Krzysztofik