Wymagania wstępne:
W1-Wiedza ogólna w zakresie szkoły średniej W2-Podstawy filozofii W3-Technologie informatyczne
|
||
Liczba godzin zajęć dydaktycznych 30
Nazwa kierunku teologia, nauki o rodzinie, praca socjalna
|
||
Cele przedmiotu:
C1-Zdobycie wiedzy na temat integralnej wizji człowieka w obszarze komunikacji interpersonalnej i medialnej C2-Opanowanie umiejętności związanych z projektowaniem i realizacją działań wychowawczych i socjalnych C3-Nabycie kompetencji medialnych, współdziałania i pracy w zespole, pełnienia różnych ról, podejmowania i realizowania zadań pomocowych w obszarze oddziaływania technologii komunikacyjnych na człowieka.
|
||
Efekty kształcenia dla przedmiotu
WIEDZA EK1 Zna wybrane koncepcje filozoficzne człowieka EK2 Zna modele komunikacji interpersonalnej i zasady funkcjonowania mass mediów UMIEJĘTNOŚCI EK3 Potrafi prezentować i zastosować zdobytą wiedzę w życiu osobistym, naukowym, zawodowym i społecznym EK4 Ma umiejetność krytycznego myślenia w stosunku do prezentowanych koncepcji człowieka we współczesnej przestrzeni medialnej KOMPETENCJE SPOŁECZNE EK5 Ma ukształtowaną postawę dialogu, szacunku dla prawdy o człowieku i jego godności we wszystkich wymiarach życia EK6 Jest aktywny w ocenie własnych kompetencji, w działaniach indywidualnych i zespołowych na rzecz funkcjonowania małżeństwa, rodziny i społecznosci lokalnych we współczesnej przestrzeni medialnej
|
||
Metody dydaktyczne M1 - wykład M2 – prezentacja multimedialna M3 - dyskusja M4 - konsultacje |
||
Treści programowe W1 Człowiek drogą mass mediów. Wstęp 1h W2 Antropologia i mass media. Anthro-Journalism 4h W3 Pytanie o człowieka w przestrzeni medialnej 4h W4 Wizja człowieka jako osoby w służbie poprawnej komunikacji międzyludzkiej i medialnej 4h W5 Człowiek jest osobą. Norma personalistyczna 4h W6 Osoba- czyn-komunikacja 4h W7 Człowiek i rodzina (communio personarum) w przestrzeni medialnej 4h W8 Komunikacja personalna 4h W9 Perspektywy antropologii mass mediów. Zakończenie 1h
Kryteria oceny i sposoby weryfikacji zakładanych efektów kształcenia
|
||
Literatura podstawowa i uzupełniająca
LITERATURA PODSTAWOWA
Bartnik Cz. S., Personalizm, Lublin 1995 Drożdż M., Osoba i media. Personalistyczny paradygmat etyki mediów, Wydawnictwo Biblos, Tarnów 2005 Jęczeń J., Antropologia mass mediów. Repetytorium dla studentów nauk o rodzinie i pracy socjalnej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jan Pawła II, Lublin 2012 Jęczeń J., I Communicate, Therefore I AM, Wydawnictwo KUL, Lublin 2014 Rothenbuhler Eric W., Mihai Coman (ed.), Media Anthropology, SAGE Publications, Thousand Oakes-London-New Delhi 2005 Wojtyła K., Osoba i czyn oraz inne studia antropologiczne, Wydawnictwo TN KUL, Lublin 1994
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA
Berti E., Il concetto di persona nella storia del pensiero filosofico, in: Persona e personalismo. Aspetti filosofici e teologici, a cura di Facoltà teologica dell’Italia settentrionale, Sezione di Padova, Padova 1992 Buttiglione R., Il pensiero di Karol Wojtyła, Milano 1982 Flew T., New media. An introduction, Oxford: Oxford University Press 2008 Jęczeń J., Antropologia indywidualna Karola Wojtyły, Lublin 1992 Jęczeń J., Persona e morale. Morale come il compimento della persona in Giovanni Paolo II, Rzym 2000 McLuhan M., Understanding me. Lectures and interviews, Anansi, Toronto 2003 Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa: WN PWN SA 2000 |
Ostatnia aktualizacja: 27.10.2015, godz. 11:33 - Jarosław Jęczeń