Publikacje naukowe- artykuły

  1. Sękowski, A. E., Gwiazdowska-Stańczak, S. (2018). Communication in the families of high-achieving students. Polish Psychological Bulletin. vol. 49 (4) 424-431.
  2. Sękowski, A., Gwiazdowska-Stańczak, S. (2017). Postrzeganie postaw rodzicielskich przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi. Czasopismo Psychologiczne T. 23 Nr. 1. s. 121-135.
  3. Gwiazdowska, S. (2014). Cooperation between school and family as a key to student success. Polish Journal of Social Science. Vol IX. No.1. 2014. 225-234.
  4.  Gwiazdowska, S., Klinkosz, W. (2012). Motywacja osiągnięć i osobowość mężczyzn uzyskujących stały i nieregularny dochód miesięczny. Studia z Psychologii w KUL nr 18. Lublin: TN KUL s.11-26.

Publikacje naukowe- monografie

  1. Gwiazdowska-Stańczak, S., Sękowski, A. E. (2018). Rodzina uczniów zdolnych. Warszawa: Difin.

Publikacje naukowe- rozdziały

  1. Gwiazdowska-Stańczak, S. (2018). Wywiad psychologiczny jako główne narzędzie diagnostyczne w badaniach kierowców. [W:] P. Mamcarz (red.). Psychologia transportu. Psychologiczne aspekty bezpieczeństwa w transporcie. Warszawa: Difin, s. 193-210.
  2. Gwiazdowska-Stańczak, S., Mamcarz, P., Adamski, B. (2018). Metody komputerowe w badaniach psychologicznych kierowców. [W:] P. Mamcarz (red.). Psychologia transportu. Psychologiczne aspekty bezpieczeństwa w transporcie. Warszawa: Difin, s. 210-222.
  3. Gwiazdowska-Stańczak, S., Mamcarz, P., Kotynia, M.  (2018). Wiedeński System Testów DRIVE-PL. [W:] P. Mamcarz (red.). Psychologia transportu. Psychologiczne aspekty bezpieczeństwa w transporcie. Warszawa: Difin, s. 222-230.
  4. Gwiazdowska-Stańczak, S., Mamcarz, P., Majchrzak, P.  (2018). System Komputerowych Testów Psychologicznych Sigma. [W:] P. Mamcarz (red.). Psychologia transportu. Psychologiczne aspekty bezpieczeństwa w transporcie. Warszawa: Difin, s. 230-240.
  5. Gwiazdowska-Stańczak, S. (2017). Profil rodziny uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi. [W:] M. Parzyszek, M. Samorańska (red.). Pedagogika rodziny w teorii i praktyce. Rodzina – wsparcie i pomoc. Lublin: Katedra Pedagogiki Rodziny Instytutu Pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, s. 57-69.
  6. Gwiazdowska-Stańczak, S. (2015). Komunikacja rodzinna w Internecie. [W:] B. Parysiewicz, M. Wyżlic, K. Komsta-Tokarzewska (red.). Dialog w rodzinie – dobre praktyki. Lublin: Wydawnictwo KUL, s. 25-32.
  7. Sękowski, A., Gwiazdowska, S. (2013). Rodzina jako środowisko wsparcia ucznia zdolnego. [w:] M. Jabłonowska (red.) Środowisko edukacyjne uczniów zdolnych. Warszawa: Wydawnictwo Universitas Rediviva s. 72-83.

Publikacje naukowe- inne

 

  1. Gwiazdowska-Stańczak, S. (2015) Recenzja: Iwona Janicka, Hanna Liberska (red.) , Psychologia rodziny. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014, s 682. Przegląd Psychologiczny, Tom 58, N.2 s. 263-264.

 

Autor: Sylwia Gwiazdowska-Stańczak
Ostatnia aktualizacja: 29.11.2018, godz. 12:35 - Sylwia Gwiazdowska-Stańczak