Oferta dotyczy semestralnych studiów w formie zdalnej w Xi’an International Studies University (Xi’an, Chiny) w ramach umowy bilateralnej pomiędzy KUL i XISU.
Xi’an International Studies University zapewnia bezpłatne uczestnictwo w zajęciach.
Aplikować mogą studenci KUL kierunku sinologia.

 

Aplikujący student musi uzyskać zaliczenie semestru poprzedzającego termin aplikacji oraz:

- wykazywać się dobrymi wynikami w nauce (średnia ocen nie niższa niż 4,0),

- dobrą znajomością języka angielskiego (poziom B2, ocena co najmniej 4,0)

- wysoką średnią ocen z przedmiotów praktycznej nauki języka chińskiego (co najmniej 4,0).

 

Nabór na semestr letni trwa od 19 listopada do 6 grudnia 2021r.

 

Zasady rekrutacji i wymogi ogólne:

  1. Studia w formie zdalnej w ramach współpracy z Xi’an International Studies University trwają 1 semestr. Student po ich zakończeniu ma prawo w przyszłości wnioskować ponownie o stypendium w XISU lub w innej wybranej z oferty KUL jednostce.
  2. Maksymalna liczba miejsc wynosi 10 w cyklu semestralnym.
  3. Warunkiem ubiegania się o uczestnictwo jest status studenta KUL kierunku sinologia (I lub II stopnia). Ubiegać się osoby będące w momencie wyjazdu studentami co najmniej II roku I stopnia.
  4. W momencie rozpoczęcia studiów zdalnych w XISU student musi mieć zaliczony poprzedzający semestr studiów.
  5. W momencie rozpoczęcia studiów zdalnych w XISU student nie może przebywać na urlopie dziekańskim.
  6. Udział w zajęciach w Xi’an International Studies University jest bezpłatny,

 

Warunki finansowe stypendium

  1. Nauka w XISU jest bezpłatna.
  2. Student we własnym zakresie pokrywa koszty materiałów dydaktycznych.

 

Dokumentacja wyjazdu:

  1. Student, który zostanie zakwalifikowany na studia zdalne w XISU, jest zobowiązany do podpisania przed wyjazdem niniejszego Regulaminu i Porozumienia o Programie Zajęć (PPZ) (vide pkt. 3).
  2. KUL deklaruje pełne uznanie okresu studiów za granicą, pod warunkiem pozytywnego zaliczenia wszystkich egzaminów w XISU i spełnienia wszystkich określonych w Regulaminie warunków.
  3. Porozumienie o Programie Zajęć – PPZ – jest to lista przedmiotów, które student powinien zaliczyć (zgodnie z programem studiów) w semestrze, w którym uczestniczy w studiach w formie zdalnej wraz z wykazem ekwiwalentów z uczelni zagranicznej. PPZ podpisuje koordynator naukowy kierunku sinologii oraz prodziekan ds. studenckich z wydziału, z którego pochodzi student ubiegający się o aplikacje.  
  4. Do PPZ sporządzana jest Karta Zaliczeń (KZ), czyli wykaz przedmiotów do zaliczenia w KUL zakończeniu wymiany, które są obowiązkowe bądź podstawowe, a dla których student nie znalazł ekwiwalentów na uczelni przyjmującej. Przedmioty te należy zaliczyć w semestrze, w którym student przebywa na wymianie, zaraz po powrocie. KZ stanowi integralną część PPZ.
  5. Po zakończeniu studiów w formie zdalnej student zobowiązany jest przedłożyć niezwłocznie (w terminie do 2 tygodni) w Dziale Współpracy z Zagranicą wykaz zaliczeń WZ (Transcript of Records), potwierdzający zrealizowane na uczelni zagranicznej przedmioty, stopnie uzyskane podczas końcowych zaliczeń i egzaminów oraz potwierdzenie pobytu podające datę rozpoczęcia i zakończenia semestru.
  6. Oceny uzyskane przez studenta podczas studiów na uczelni przyjmującej przeliczane są na oceny stosowane w KUL przez Dział Współpracy z Zagranicą KUL na podstawie tabeli przeliczeniowej.
  7. Wszystkie przedmioty i oceny/zaliczenia są wpisywane do indeksu elektronicznego przez pracowników sekretariatu w języku polskim. Do suplementu do dyplomu w języku angielskim nazwy przedmiotów wpisywane są w języku angielskim w brzmieniu zapisanym w WZ. Wpisane do indeksu elektronicznego przedmioty i zaliczenia zostają zatwierdzone podpisem dziekana.
  8. Warunkiem zaliczenia semestru w XISU jest uzyskanie co najmniej 26 pkt. ECTS. Zaliczenie całego  semestru odbywa się po zdaniu w KUL pozostałych przedmiotów na warunkach określonych w PPZ i KZ.
  9. Po zakończeniu semestralnych studiów zdalnych na uczelni zagranicznej student przedkłada sprawozdanie z efektów nauczania oraz wywiązywania się strony chińskiej z umowy – w Dziale Współpracy z Zagranicą.

 

Wymagane dokumenty:

UWAGA! Dokumenty należy składać osobiście w DWZ lub przesłać drogą mailową w formie skanu lub czytelnego zdjęcia

  1. Wypełniony formularz zgłoszeniowy.
  2. Zaświadczenie o znajomości jęz. angielskiego ze SPNJO lub odnośny certyfikat międzynarodowy.
  3. Regulamin wydrukowany i podpisany przez kandydata.
  4. Podpisaną przez kandydata klauzulę informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych.

 

Kompletne dokumenty należy składać osobiście w DWZ lub przesłać drogą mailową do Działu Współpracy z Zagranicą (anna.sobieraj@kul.pl) do 6 grudnia 2021r.

Wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane.