KTO może ubiegać się o stypendium?
O stypendium mogą ubiegać się studenci, którzy:
- są zarejestrowani jako studenci KUL na kierunku studiów stacjonarnych/niestacjonarnych prowadzącym do uzyskania dyplomu studiów pierwszego/drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich (z wyjątkiem studiów podyplomowych)
- są studentami co najmniej drugiego roku studiów pierwszego stopnia.
- znają dobrze właściwy język obcy
- mają średnią ocen ze wszystkich zaliczonych semestrów aktualnego etapu studiów co najmniej 3,5
- ubiegają się o wyjazd do uczelni i na kierunek studiów, z którym istnieje podpisana umowa w ramach programu Erasmus+ Mobilność edukacyjna w sektorze szkolnictwa wyższego z krajami partnerskimi (lista umów jest zamieszczona poniżej)
- nie przebywają w momencie wyjazdu na urlopie dziekańskim, naukowym lub zdrowotnym
UWAGA! Studenci mają możliwość wyjazdu na studia lub praktykę za granicą na okres nieprzekraczający 12 miesięcy łącznie w każdym cyklu studiów (licencjackich, magisterskich* lub doktoranckich), niezależnie od rodzaju mobilności (studia czy praktyka zawodowa) i liczby okresów mobilności, dlatego też studenci, którzy już wyjeżdżali na praktykę czy studia w ramach programu Erasmus/Erasmus+ na wcześniejszym poziomie studiów są również uprawnieni do wyjazdu na studia w bieżącej rekrutacji. Osoby, które wyjeżdżały na studia i praktykę Erasmus na aktualnym etapie studiów mogą aplikować o ponowny wyjazd na tym samym etapie, pod warunkiem że ich pobyt za granicą łącznie nie przekroczy 12 miesięcy.
*Studenci jednolitych studiów magisterskich mają możliwość wyjazdu na praktykę i studia do 24 miesięcy łącznie w trakcie całych studiów.
DOKĄD i KIEDY można wyjechać?
Lista uczelni, na które można wyjechać w II semestrze 2020/2021 jest zamieszczona TUTAJ
Ile wynosi STYPENDIUM?
Wszyscy zakwalifikowani studenci otrzymają stypendium na wyjazd w wysokości 700 EUR na 1 miesiąc i ryczałt na podróż (275 EUR/Bośnia i Hercegowina, 360 EUR/Izrael, 820 EUR/USA).
UWAGA - stypendium programu Erasmus+ nie zakłada pokrycia pełnych kosztów związanych z pobytem za granicą. Część kosztów własnych ponosi student.
Jakie DOKUMENTY należy złożyć?
- Formularz zgłoszeniowy WYPEŁNIONY KOMPUTEROWO, dostępny TUTAJ. NA FORMULARZU NIE JEST WYMAGANY PODPIS KOORDYNATORA, ANI WPIS O ŚREDNIEJ OCEN Z DZIEKANATU (UWAGA! DALEJ OBOWIĄZUJE MINIMALNA ŚREDNIA UPRAWNIAJĄCA DO UDZIAŁU W PROGRAMIE 3,5)
- CV w języku polskim wraz z kserokopiami dokumentów, potwierdzającymi informacje zawarte w CV (prosimy nie kserować podstawowych dokumentów np. świadectwa maturalnego, legitymacji studenckiej, dowodu osobistego, paszportu czy prawa jazdy)
- Zaświadczenie o znajomości wymaganego języka obcego (może to być międzynarodowy certyfikat zdanego egzaminu językowego, zaświadczenie ukończonego kursu językowego, zaświadczenie ze SPNJO - konieczne jest wskazanie poziomu kursu oraz oceny końcowej z egzaminu) – nie dotyczy studentów neofilologii oraz studentów kierunków oferowanych w języku angielskim na KULu. UWAGA!!! Studenci nie posiadający ww. zaświadczeń o znajomości języka obcego mają również możliwość aplikowania i będą przechodzić test językowy z języka obcego w pierwszym tygodniu po zakończonej rekrutacji.
Termin składania aplikacji: od 01.10.2020 do 23.10.2020. Komplet dokumentów PRZESYŁAMY EMAILEM do Sekcji Obsługi Wymian Międzynarodowych Działu Współpracy z Zagranicą na adres glen@kul.pl.
Szczegółowe zasady rekrutacji i kryteria selekcji znajdują się TUTAJ
KONTAKT W KUL
Sekcja Obsługi Wymian Międzynarodowych
Dział Współpracy z Zagranicą
Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin
mgr Agnieszka Gleń, glen@kul.pl, tel. 81 445-41-81