Rektor KUL: współpraca z PAP to promocja nauki i kształcenie przyszłych dziennikarzy

Współpraca Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II i Polskiej Agencji Prasowej przyczyni się do jeszcze większej obecności w przestrzeni medialnej informacji o życiu naukowym i prowadzonych badaniach, ale także pomoże w kształceniu przyszłych dziennikarzy – podkreślił rektor KUL ks. prof. Mirosław Kalinowski.

 

Rektor KUL i prezes PAP Wojciech Surmacz podpisali w czwartek List intencyjny ws. współpracy pomiędzy uniwersytetem i agencją. Wspólne działania mają dotyczyć informacji z zakresu nauki i technologii, polskich osiągnięć badawczych oraz wszechstronnego teoretyczno-praktycznego przygotowania studentów dziennikarstwa do pracy w mediach.


"Bardzo się cieszę z zainteresowania współpracą ze strony tak prestiżowych uczelni. To dla PAP ogromne wyróżnienie. Z przyjemnością +uzbroimy+ przyszłych dziennikarzy z KUL w unikalne doświadczenie, które będą mogli zdobyć podczas praktyk w profesjonalnej agencji prasowej" – powiedział prezes PAP Wojciech Surmacz.

 

 

Ks. prof. Kalinowski zaznaczył, że uniwersytet dostrzega potrzebę coraz szerszego używania współczesnych narzędzi komunikacyjnych i nowych technologii, by docierać z wartościowym przekazem  do odbiorców tradycyjnych i nowych mediów. "PAP i KUL to instytucje z ponad stuletnią tradycją, dysponujące ogromnym potencjałem. Nasza współpraca może przyczynić się do zwiększania jakości i atrakcyjności dyskursu medialnego, który dziś stał się tak istotnym elementem budowania opinii publicznej” – powiedział. 


Dodał, że KUL prowadzi obecnie prace nad utworzeniem Akademii Nowoczesnych Mediów, która umożliwi nie tylko zdobywanie wiedzy praktycznej m.in. studentom dziennikarstwa, ale również będzie miejscem analizy i badania trendów medialnych oraz podnoszenia kwalifikacji zawodowych dziennikarzy, a także osób odpowiedzialnych za PR, reklamę, czy marketing polityczny.

 

„Internet i media społecznościowe stały się głównymi kanałami komunikacji, jako uniwersytet katolicki nie możemy nie zauważać tych zjawisk, które oprócz ogromnych możliwości, stwarzają też poważne zagrożenia, choćby w postaci hejtu czy fake newsów. Także PAP odpowiada na te wyzwania, m.in. poprzez serwis Fake Hunter” – podkreślił rektor KUL.

 

Ks. prof. Kalinowski poinformował też, że w ramach Akademii Nowoczesnych Mediów KUL  funkcjonowały będą m.in., profesjonalne studia radiowe i telewizyjne oraz sale do montażu wideo i audio. Całkowita wartość inwestycji to 3 mln zł.

 

Obecnie na KUL można studiować na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna. Studenci odbywają 240 godzin specjalistycznych praktyk zawodowych: w mediach tradycyjnych i internetowych, w agencjach i firmach public relations, w agencjach reklamowych, w biurach ds. promocji, w biurach rzeczników prasowych, w instytucjach samorządowych i administracji rządowej.   

 

PAP to największa agencja informacyjna w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. Przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, 250 dziennikarzy i 40 fotoreporterów przygotowuje serwisy informacyjne, z których korzystają media, instytucje, urzędy państwowe i przedsiębiorcy.

 

KUL współpracuje ściśle również z Katolicką Agencją Informacyjną (KAI). 


WSPÓŁPRACA

ikona
ikona
ikona
ikona
ikona