Sekcja Obsługi Zagranicznej
e-mail: dwm@kul.pl
Zadania Sekcji:
1. Organizacja wizyt Rektora i Prorektorów za granicą oraz koordynowanie pobytu oficjalnych delegacji i gości Uniwersytetu z zagranicy;
2. Obsługa korespondencji zagranicznej Uniwersytetu, w zakresie określonym przez Rektora i Prorektorów;
3. Obsługa administracyjna i organizacyjna spraw związanych ze współpracą międzynarodową Uniwersytetu w tym:
- Koordynacja zawierania umów bilateralnych i porozumień o współpracy z partnerami KUL.
- Współpraca z właściwymi jednostkami KUL w zakresie spraw związanych z organizacją pobytu zagranicznych nauczycieli akademickich i przedstawicieli instytucji (w tym visiting professors)
- koordynacja naboru i realizacja wakacyjnego kursu języka włoskiego w Sienie oraz stypendium Uniwersytetu Sacro Cuore w Mediolanie
4. Obsługa członkostwa Uniwersytetu w organizacjach międzynarodowych;
5. Udział w procesie pozyskiwania i obsługi donacji z zagranicy;
6. Realizacja zakupów biletów lotniczych
7. Upowszechnianie informacji na temat umiędzynarodowienia Uniwersytetu z wykorzystaniem różnych kanałów informacyjnych w celach promocyjnych
Sekcja Mobilności Akademickiej
e-mail: erasmus@kul.pl
Zadania Sekcji:
1. Obsługa programu Erasmus+ Szkolnictwo wyższe - akcja 1 „Mobilność” projekty KA131 i KA171 (umowy bilateralne, wyjazdy/przyjazdy studentów na część studiów, wyjazdy/przyjazdy na praktyki, wyjazdy/przyjazdy pracowników w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych, wyjazdy/przyjazdy pracowników w celach szkoleniowych, działania wspierające organizację wymiany studentów i pracowników, promocja i informacja programu);
2. Organizacja i obsługa administracyjna wyjazdów/przyjazdów studentów, doktorantów, pracowników w ramach innych programów wymian międzynarodowych (Środkowo Europejski Program Studiów Uniwersyteckich CEEPUS, Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej NAWA - Programy im. Iwanowskiej, im. Bekkera, im. Ulama, stypendia Funduszu Wyszechradzkiego, Adams Fellowship Program – Nanovic Institute, stypendium Fulbrighta, Niemieckiej Centrali Wymiany Akademickiej DAAD);
3. Przygotowywanie i realizacja własnych projektów dotyczących mobilności studentów i pracowników ("Mobilność Studentów i Pracowników" w ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego, "Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej” finansowany z budżetu Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER));
4. Opracowanie oraz rozpowszechnianie informacji o ofertach i możliwościach mobilnościach, wyjazdów, praktyk zagranicznych (m.in. własna strona internetowa, kontakty z pracownikami, organizacja spotkań informacyjnych, szkoleń, warsztatów dla pracowników i studentów KUL);
5. Obsługa projektów bilateralnych;
6. Opracowywanie danych statystycznych i sprawozdań dot. wymian międzynarodowych na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne np. Narodowa Agencja, MEiN, NAWA, rankingów, itp.;