Na półki księgarskie trafił właśnie tom studiów pt. „Dzieje Lubelszczyzny 1918–1939. Aspekty społeczne, gospodarcze, oświatowe i kulturalne” [red. nauk. Marcin Kruszyński, Tomasz Osiński, Robert Litwiński, Waldemar Kozyra, Dariusz Magier, Lublin–Warszawa 2023, 800 ss.], wydany przez Instytut Pamięci Narodowej. Stanowi on kontynuację rozważań nad historią polityczną Lubelszczyzny w latach 1918–1939, bogatą materiałowo propozycję badawczą pokazującą problematykę społeczną, gospodarczą, oświatową i kulturalną regionu.
A w nim znalazły się dwa rozdziały poświęcone życiu artystycznemu Lublina i Lubelszczyzny w okresie międzywojennym, których autorką jest dr Elżbieta Błotnicka-Mazur:
- „Sztuki plastyczne. Instytucje – twórcy – dzieła”, s. 622-634, oraz
- „Sztuki plastyczne. Wystawy i krytyka”, s. 635-644.
Autorka, której od lat jednym z obszarów zainteresowań badawczych jest architektura i sztuka Lubelszczyzny w XX wieku, w obu artykułach w układzie chronologicznym analizuje działalność artystyczną, pedagogiczną, wystawienniczą i krytyczną środowiska artystycznego Lublina i najważniejszych ośrodków w regionie. To syntetyczne zestawienie pokazuje, że pomimo tego, iż w przededniu odzyskania przez Polskę niepodległości Lublin był zaledwie średniej wielkości prowincjonalnym ośrodkiem, miasto miało wyjątkowe szczęście do ludzi, których intensywna aktywność na polu sztuki wpłynęła znacząco na jego rozwój kulturalny.
Spis treści publikacji dostępny tutaj: https://ipn.gov.pl/.../195546,Dzieje-Lubelszczyzny...
Wykład dr Anny Dzierżyc-Horniak dla Słuchaczy Lubelskiego Uniwersytetu III Wieku - 24 stycznia 2024
24 stycznia 2024 r. w ramach stałej współpracy naszego kierunku z LUTW dr Anna Dzierżyc-Horniak wygłosiła wykład pt. „Rysujące maszyny i nowy Rembrandt. Wybrane przykłady zastosowania sztucznej inteligencji w sztuce”. Pani Doktor starała się przybliżyć – w kontekście długiej historii związków między sztukami plastycznymi a najbardziej zaawansowaną technologią – co łączyć może tak pozornie odległe dziedziny, jak programowanie i uczenie maszynowe oraz wytwarzanie (generowanie) dzieła sztuki. Przedstawiony wykład przywołujący różne przykłady sztuki zafascynowanej maszynami kończył się pytaniami o naturę procesu twórczego i ludzkiej kreatywności.
W najnowszym numerze łódzkiego rocznika „Art Inquiry” (vol. 25 (2023): How do artists think?, s. 115-125) ukazał się artykuł dr Agnieszki Kuczyńskiej pt.: „Paranoja krytyczna” jako surrealistyczny wariant myślenia artystycznego. Tekst dotyczy pojęcia „paranoi krytycznej”, które w latach trzydziestych stało się ważnym impulsem dla eksperymentów surrealistycznych. Wprowadzone przez Salvadora Dali było narzędziem, które służyło do podważenia normatywnego rozumienia percepcji, nieadekwatnego wobec doświadczenia. W "Anthologie de l’humour noir" Breton definiował ją jako „détournement funkcji logicznej w jej zwykłych sposobach działania”.
Artykuł Pani Doktor można przeczytać w otwartym dostępie na stronie czasopisma: https://czasopisma.ltn.lodz.pl/Art-Inquiry/issue/view/422?fbclid=IwAR2cFzYoVToOH_uGVw2MmBN9YBq8XGk83bMrpe12F8Hw_uV0Sp1r_HGIAIEWykład dr Anny Głowy dla uczniów Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. C.K. Norwida w Lublinie - 15.12.2023
W ramach współpracy naszego kierunku z Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych im. C.K. Norwida w Lublinie 15. grudnia 2023 r. dr Anna Głowa spotkała się z uczniami klas o specjalizacji "Tkanina artystyczna", którym opowiedziała o znanych już w starożytności technikach tkackich i różnych kontekstach ich zastosowania. Dzięki uprzejmości Pań Marty Wasilczyk i Anny Łoś dr Głowa miała też okazję podziwiać powstające pod ich kierunkiem dzieła młodych adeptek sztuki tkackiej.
Wykład dr Anny Głowy dla Słuchaczy Lubelskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku - 13.12.2023
13 grudnia dr Anna Głowa wygłosiła wykład dla Słuchaczy Lubelskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Pani Doktor opowiedziała o tym jak ubierano się w starożytnej Grecji i jak artyści radzili sobie z oddawaniem różnego rodzaju ubiorów. Słuchacze mogli również prześledzić powroty greckich strojów w modzie późniejszych epok – od sukien „à la grecque” z przełomu XVIII/XIX wieku aż po kolekcję Diora z 2022 r.
Sukcesy naszych Pracowników!
W grudniu 2023 r. został rozstrzygnięty konkurs Rektora KUL na najlepiej punktowaną publikację w roku 2023 (monografie wydane w wydawnictwie z II poziomu wykazu wydawnictw MEiN lub artykuły opublikowane w czasopiśmie indeksowanym w bazie SCOPUS, w I lub II kwartylu tej bazy, w okresie od 1.12.2022 do 30.11.2023).
Z przyjemnością chwalimy się, iż tegoroczne dwie nagrody w dyscyplinie nauki o sztuce zostały przyznane dr Elżbiecie Błotnickiej-Mazur oraz dr Annie Głowie z naszej Katedry.
Dr Elżbieta Błotnicka-Mazur otrzymała nagrodę za autorski artykuł pt. "Edward Krasiński’s ‘Overhead Sculptures’. A Manifestation of Modernity", który ukazał się na łamach amerykańskiego czasopisma „Modernism/Modernity” (t. 29 (2022), nr 3 September, s. 653-671, DOI: 10.1353/mod.2022.0025), wydawanego przez prestiżowy Johns Hopkins University Press. Autorka analizuje w nim prace przestrzenne z lat 60. XX wieku z cyklu "Rzeźba napowietrzna" polskiego malarza i rzeźbiarza Edwarda Krasińskiego (1925-2004), jednego z najciekawszych protagonistów polskiej neoawangardy lat 70. Ideowy kontekst dla prowadzonych analiz stanowił dla Autorki krytyczno-poetycki esej Juliana Przybosia Rzeźba napowietrzna („Poezja” 1966, nr 1, s. 75-81).
Dr Anna Głowa została nagrodzona za artykuł „Historie w skrawkach tkanin. O proweniencji kilkunastu fragmentów późnoantycznych tkanin w muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego”, opublikowany na łamach czasopisma „Muzealnictwo” (t. 64 (2023), s. 59-66, DOI: 10.5604/01.3001.0053.5980, dostępny pod linkiem https://muzealnictworocznik.com/.../html/article/details...), wydawanego przez Narodowy Instytut Muzeów. Artykuł porusza kwestię znaczenia badań proweniencyjnych dla usytuowania obiektów o pierwotnie nieznanym pochodzeniu w szerszym kontekście historycznym, na przykładzie mało znanej grupy tkanin ze zbiorów Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Wernisaż wystawy Andrzeja Nowackiego - 2023.12.02
2 grudnia 2023 r. w warszawskiej Galerii Beta 16 została otwarta wystawa „Na krawędzi symetrii. Reliefy Andrzeja Nowackiego”, prezentująca najnowsze prace polskiego artysty tworzącego w nurcie abstrakcji geometrycznej, który na stałe rezyduje w Berlinie.
Kuratorką wystawy i autorką tekstu w katalogu jest dr Darya Pyshynskaya – absolwentka historii sztuki KUL, która w KUL obroniła rozprawę doktorską poświęconą twórczości Nowackiego, napisaną pod kierunkiem emerytowanego profesora naszej Katedry, prof. dr hab. Lechosława Lameńskiego i dr Elżbiety Błotnickiej-Mazur.
Twórczość Nowackiego, jak pisze dr Pyshynskaya, „wywodzi się z kluczowych poszukiwań XX-wiecznej awangardy, stawiających wciąż aktualne pytania o istotę malarstwa i formułę nowoczesnego obrazu. Artysta jest konsekwentnym kontynuatorem tradycji reliefu, rozumianego jako obraz poszerzający swe pole i sposób oddziaływania w przestrzeni”.
Wystawa jest czynna w Galerii Beta 16 (ul. Wilcza 18) do 16 lutego 2024.
W najnowszym roczniku „Studia i Materiały Lubelskie”, t. 25 (2023), wydawanym przez Muzeum Narodowe w Lublinie ukazał się artykuł dr Elżbiety Błotnickiej-Mazur.
Autorka w tekście „Zabawy w przestrzeni. „Rzeźba napowietrzna” Edwarda Krasińskiego” (w dziale głównym: "Tematy i problemy", s. 59-68) proponuje odczytanie kompozycji przestrzennych artysty z lat 60. XX wieku w oparciu o komentarze prasowe Juliana Przybosia – autora określenia „rzeźba napowietrzna”. Najważniejszymi aspektami, które zostały wzięte pod uwagę, są: dynamika kompozycji, kształt, kolor, interakcja z otaczającą przestrzenią, a także powiązanie z Teorią Miejsca, która określa relacje między dziełem sztuki, zajmowaną przez nie przestrzenią a odbiorcą, i charakterystyczne dla tego okresu zainteresowanie artystów zdobyczami nauki i techniki.
Jest to nieco zmieniona wersja artykułu, który ukazał się na łamach amerykańskiego "Modernism/Modernity" w grudniu 2022 roku [Edward Krasiński’s ‘Overhead Sculptures’. A Manifestation of Modernity, „Modernism/Modernity”, vol. 29 (2022), nr. 3 September, pp. 653-671 [USA, Johns Hopkins University Press], DOI: 10.1353/mod.2022.0025].
Tekst w całości dostępny jest tutaj :
W dniach 25-28 września br. p. dr Elżbieta Błotnicka-Mazur z naszej Katedry uczestniczyła w trzeciej, ostatniej szkole programu Ministerstwa Edukacji i Nauki „Masters of Didactics. Advanced Module”, której realizatorem jest Uniwersytet w Groningen (Holandia). Szkolenie odbyło się w ścieżce Advanced Qualifications in Teaching.
Była to kontynuacja ministerialnego programu Masters of Didactics, w ramach którego Pani Doktor odbyła tygodniowe szkolenie na Uniwersytecie Gandawskim (Belgia) w 2019 roku.
Efekty kształcenia programu Advanced już są wdrażane na KUL podczas zajęć ze studentami historii sztuki.
W czwartek 30.03.2023 o godz. 17:00 w Galerii 1 odbył się wernisaż wystawy fotografii naszej absolwentki Yaryny Posuniak pt. „Na żółto i na niebiesko”. Jej motywem przewodnim jest żuraw - posiadający wiele symbolicznych znaczeń w kulturze ludowej Ukrainy. Pojawia się on na filmie Yaryny Posuniak „Milczenie Mojry” wyświetlanym w trakcie wystawy, a także jako origami stanowiące dekorację galerii.
Opiekę merytoryczną nad studentami historii sztuki - kuratorami ekspozycji - sprawowały dr Anna Dzierżyc-Horniak z naszej Katedry (kuratorka Galerii 1) oraz dr Małgorzata Żak-Kulesza z naszego Kolegium. Praca nad wystawą była elementem praktycznych zajęć dydaktycznych studentów I roku studiów magisterskich historii sztuki zgodnie ze znowelizowanym programem studiów. Dzięki współpracy z KUL CAN zespół kuratorski stworzył tyflografiki, dzięki którym wystawa stała się przyjazna osóbom niewidomym i słabowidzącym.
Wystawa czynna do 19 maja 2023 r.
Origami i pocztówki z wybranymi fotografiami Yaryny Posuniak, fot. Leta Khviatskovich
Wystawa „Domownicy” w Galerii 1 im. B. Słomki oraz akcja "surreaLEGO"
10 stycznia – 3 lutego 2023
10 stycznia 2023 o godz. 17.00 w studenckiej Galerii 1 im. B. Słomki odbędzie się wernisaż wystawy fotografii absolwenta historii sztuki KUL, p. Marka Czeżyka pt. „Domownicy”.
Domownicy to mieszkańcy domu w Kamionce, jednej z filii Fundacji Joanny Radziwiłł Opiekuńcze Skrzydła. Autor zdjęć, historyk sztuki i fotografik p. Marek Czeżyk jest także na co dzień wychowawcą towarzyszącym dzieciom i młodzieży w fundacyjnym domu. Na ekspozycji zostaną zaprezentowane wielkoformatowe fotografie portretowe, zdjęcia reportażowe z Domu Kamionki oraz rekwizyty kostiumów wykonanych wspólnie przez dzieci i wychowawców.
Podczas wernisażu promowana będzie działalność Fundacji Joanny Radziwiłł Opiekuńcze Skrzydła zajmującej się dziećmi, zagrożonymi wykluczeniem z powodów społecznych i finansowych. Wszyscy zainteresowani wsparciem dzieci objętych opieką Fundacji będą mogli zakupić u jej przedstawicieli pocztówkę-“cegiełkę”.
Wystawie towarzyszy także akcja charytatywna "surreaLEGO", podczas której zbierane będą klocki LEGO dla dzieci. Każdy będzie mógł przynieść nowe lub używane klocki i zdeponować je w specjalnie oznaczonych pudełkach (lista punktów na stronie wydarzenia na fb).
Akcja "surreaLEGO" trwa do 28 lutego 2023 r.
Wystawa i projekt "surreaLEGO" są owocem pracy studentów historii sztuki KUL, działających w Galerii 1 im. B. Słomki w składzie: Aleksandra Granatowska, Monika Guzek, Dorota Rodzik, Izabela Sulczyńska, Wiktoria Serafin, Mateusz Wszelaki, pod opieką merytoryczną dr Anny Dzierżyc-Horniak z naszej Katedry i oczywiście ścisłej współpracy tego grona z p. Markiem Czeżykiem, bez którego wystawa i akcja nie mogłyby się odbyć.
Wystawa będzie czynna od 10 stycznia do 3 lutego 2023.
Więcej o autorze zdjęć, wystawie, Fundacji i projekcie studentów na stronach wydarzeń:
https://www.facebook.com/events/881869209724774/?ref=newsfeed
https://www.facebook.com/events/902760227405824
oraz na stronie Galerii 1 im. B. Słomki
https://www.facebook.com/Galeria1imBSlomki.
Serdecznie zapraszamy w imieniu organizatorów!
Wystawa "Sztuka Lublina. Poznaj. Dotknij. Doświadcz" 13 września 2022 - 18 października 2022
W Galerii 1 im. Bogusława Słomki, której kuratorem jest dr Anna Dzierżyc-Horniak z naszej Katedry, trwa wystawa przygotowana przez studentów i absolwentów Kolegium Historii Sztuki przy współpracy KUL CAN.
Wystawa jest częścią projektu "Sztuka Lublina. Poznaj. Dotknij. Doświadcz", finansowanego ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, w ramach Rządowego Programu Funduszu Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030.
Na ekspozycji udostępniono tyflografiki dzieł sztuki znajdujących się w Lublinie. Zwiedzający mogą dotknąć wszystkich eksponatów i wysłuchać ich audiodeskrypcji.
Kuratorkami wystawy są Klaudia Brzuch i Wiktoria Serafin.
Zapraszamy!
Pani Profesor Bożena Kuklińska z początkiem roku akademickiego 2022/2023 odeszła na emeryturę. Przez czterdzieści jeden lat współtworzyła historię sztuki KUL jako pracownik, a następnie Kierownik Katedry Historii Sztuki Kościelnej. Była wychowawcą i opiekunem wielu pokoleń studentów, wypromowała kilkudziesięciu magistrów i sześciu doktorów. Przez kilkanaście lat opiekowała się studenckimi praktykami.
Zainteresowania badawcze Pani Profesor koncentrowały się wokół sztuki rodzinnego Gdańska i Pomorza Gdańskiego, sztuki sakralnej, ikonografii chrześcijańskiej, pozostała im wierna do dzisiaj.
Pracownicy, studenci i absolwenci dawnego Instytutu Historii Sztuki (obecnego Kolegium Historii Sztuki) wyrażają wdzięczność za trud i zaangażowanie Pani Profesor. Dziękujemy za uśmiech, wsparcie, dobroć i okazywane nam zrozumienie. Życzymy wszystkiego dobrego i liczymy na dalszą współpracę!
W dniach 26-30 września p. dr Elżbieta Błotnicka-Mazur z naszej Katedry uczestniczyła w drugiej już edycji programu Ministerstwa Edukacji i Nauki „Masters of Didactics. Advanced Module”, której realizatorem jest Uniwersytet w Groningen (Holandia).
Szkolenia odbywają się w ścieżkach:
- Educational leadership,
- Train the Trainer,
- Advanced Qualifications in Teaching.
Jest to kontynuacja ministerialnego programu Masters of Didactics, w ramach którego Pani Doktor odbyła tygodniowe szkolenie na Uniwersytecie Gandawskim (Belgia) w 2019 roku.
A już od nowego roku akademickiego efekty kształcenia programu Advanced będą wdrażane na KUL.
Udział Pracowników Katedry w 15 Światowym Kongresie Semiotycznym „Semiotics in the Lifeworld”
Uniwersytet Macedoński, Saloniki, 30 sierpnia – 3 września 2022
Silna reprezentacja Pracowników naukowych, Doktorantów i Studentów z Instytutu Nauk o Sztuce wzięła czynny udział w 15 Światowym Kongresie Semiotycznym Semiotics in the Lifeworld”, Saloniki, 30 sierpnia – 3 września 2022, Uniwersytet Macedoński pod auspicjami International Association for Semiotic Studies, zorganizowanym przez: Hellenic Semiotic Society, University of Macedonia, Culture Borders Gender Lab.
Jeden z 60 paneli tematycznych pt. „Translating sentiments: music, literature, and visual arts en face the signs in human culture from Antiquity to the 21st century” zorganizowała dr hab. Małgorzata Gamrat z Katedry Badań nad Monodią i Polifonią Religijną (Kolegium Muzykologii), a referaty w nim przedstawili m.in. Pracownicy naszej Katedry:
Dr Elżbieta Błotnicka-Mazur, „Between an emotion and a rational sign. Selected ideas of geometric art”
Dr Agnieszka Kuczyńska, „Ruins, signs, and colours: the intensity of life and memory in the art of Zbigniew Makowski”.
Gratulujemy!
W wielką przyjemnością informujemy, że nasza tegoroczna absolwentka, Pani mgr Martyna Kopczak - także magister sinologii KUL - otrzymała nagrodę im. dr Marianny Sadlak przyznawaną w naszym Uniwersytecie autorom najlepszym prac magisterskich, za obronione w czerwcu magisterium pt. „Wizerunek kobiety w chińskim plakacie propagandowym ery maoizmu 1949-1976 – wybrane aspekty”, przygotowane pod kierunkiem dr Elżbiety Błotnickiej-Mazur z naszej Katedry.
Promotorka rozprawy podkreśliła w swojej rekomendacji „nowatorstwo podjętej przez Panią Magister problematyki, szczególnie na gruncie polskiego piśmiennictwa. Temat chińskich plakatów nie występuje w polskiej literaturze przedmiotu, także przez zagranicznych badaczy nie jest poruszany zbyt często, a zwłaszcza podjęty przez Autorkę wątek wizerunku kobiety i pełnionych przez nią ról społecznych w plakacie propagandowym.”
Pani Magister – nasze gratulacje i życzymy dalszych sukcesów!
Gratulujemy także Pani Promotor!
Dzięki uprzejmości Laureatki przypominamy dzień jej obrony magisterskiej (24.06.2021)
Pani mgr Martyna Kopczak
Od lewej: prof. Lechosław Lameński (recenzent), mgr Martyna Kopczak,
dr Elżbieta Błotnicka-Mazur (promotor), dr hab. Aneta Kramiszewska (przewodnicząca komisji)
Profesor Lechosław Lameński laureatem nagrody Miasta Lublin
w dziedzinie kultury za Całokształt Działalności - 2.09.2021
Fot. Andrzej Rożek
Z ogromną radością informujemy, że Pan Profesor Lameński został laureatem nagrody Miasta Lublin w dziedzinie kultury za Całokształt Działalności.
Nasz wieloletni Profesor, nie tylko wykładowca akademicki, krytyk i znawca polskiej sztuki nowoczesnej i współczesnej, ale także redaktor działu plastyki i historii sztuki kwartalnika „Akcent”, został doceniony za wybitne dokonania w dziedzinie kultury, wieloletnią pracę twórczą, naukowo-badawczą, dydaktyczną i publicystyczną, konsekwentne i niestrudzone działania na rzecz popularyzacji dokonań lubelskiego środowiska artystycznego oraz bogaty i różnorodny dorobek naukowy i literacki, w tym stworzenie setek artykułów, recenzji, a także publikacji o kluczowym znaczeniu dla kultury i sztuki, takich jak: „Moi artyści, moje galerie. Teksty o sztuce XIX i XX wieku”, „Stach z Warty. Szukalski i Szczep Rogate Serce”, „Zatrzymani w kadrze. Eseje o współczesnych artystach lubelskich” i albumu „Szukalski”.
Nagrody w czterech kategoriach oraz Nagrodę Specjalną otrzymały osoby i instytucje, które stale przyczyniają się do tworzenia bogatej i różnorodnej oferty kulturalnej naszego miasta i sprawiają, że Lublin jest dziś miejscem wyjątkowym na kulturalnej mapie Europy i świata.
Nagrody zostaną wręczone laureatom 9 września podczas Sesji Rady Miasta Lublin.
Zachęcamy do obejrzenia filmu rekomendującego osobę prof. Lechosława Lameńskiego do nagrody: https://www.youtube.com/watch?v=F3c2lefE3-Y, a także filmu z ogłoszenia wszystkich laureatów https://www.youtube.com/watch?v=829E9wjBslo. Więcej na stronie Miasta Lublin: https://lublin.eu/kultura/informacje/wiadomosci/laureaci-nagrod-miasta-lublin-w-dziedzinie-kultury,3115,41,1.html.
Zmarł Profesor Wiesław Juszczak (1932-2021)
18 lutego 2021 r. zmarł Profesor Wiesław Juszczak, jeden z najwybitniejszych polskich historyków sztuki. Związany był z Instytutem Sztuki Polskiej Akademii Nauk i Instytutem Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego. Był także wykładowcą Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Z książek, które napisał uczyły się i nadal uczą pokolenia polskich humanistów.
Autor wybitnych prac dotyczących malarstwa polskiego modernizmu, europejskiej sztuki XVIII i XIX wieku (od Blake'a do postimpresjonistów), teorii i filozofii sztuki, historii filmu, zajmował się również tłumaczeniem angielskojęzycznych tekstów naukowych (H. Honour, L. Nochlin) i literatury pięknej (W. Blake, T.S. Eliot, V. Woolf). Ponad "okresy prozy" przedkładał "epoki sztuki". Upominał się o prawa poezji. Był tyleż historykiem sztuki, co historykiem duchowości, która w sztuce się zawiera. "Niepodobny do nikogo i niezgodny z codziennością. Wytworny i oryginalny we wszystkim co robił, co myślał i jak myślał. Mądry i dobry" – można przeczytać na Fb Instytutu Sztuki PAN, gdzie pracował przez sześćdziesiąt lat.
Projekt "Zwycięzcy 1920 roku – plener plastyczny"
W środę 23 września 2020 r. na dziedzińcu głównego gmachu Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II zrealizowana została inicjatywa grantowa w ramach projektu Fundacji Działań Edukacyjnych KReAdukacja „Wiktoria 1920 - konkurs inicjatyw mieszkańców Lublina”, pt. „Zwycięzcy 1920 roku - plener plastyczny”, z udziałem rekonstruktorów ze Stowarzyszenia Rekonstrukcji Historycznej „Wrzesień 39” oraz Grupy Rekonstrukcji Historycznej K.u.K. Sturmtruppen, prezentujących sylwetki żołnierzy walczących w Bitwie Warszawskiej stron. Kierownik projektu: dr Elżbieta Błotnicka-Mazur.
Uczestnicy pleneru – uczniowie z klasy II B z Zespołu Szkół Plastycznych im. Cypriana Kamila Norwida w Lublinie, wysłuchali prelekcji historycznej, omawiającej okoliczności i rangę Bitwy Warszawskiej, przygotowanej przez dra Andrzeja Gładysza z naszego Instytutu, a następnie pod opieką merytoryczną nauczycieli przedmiotów artystycznych z ZSP, p. Anny Chmielnik i p. Andrzeja Mazusia – wykonali prace rysunkowe w wybranej w technice, przedstawiające studia postaci rekonstruktorów.
Nagrodzono trzy wyróżnione przez jury prace:
I miejsce – Malwina Głowacka
II miejsce – Małgorzata Jaskólska
III miejsce – Amelia Kotynia
Dyrekcji, Nauczycielom i Uczniom z ZSP dziękujemy za udział w projekcie, a wszystkim wyróżnionym uczennicom gratulujemy!
Ostatnia aktualizacja: 19.02.2024, godz. 10:30 - Elżbieta Błotnicka-Mazur