mgr Robert Furmańczuk 

 

Związany z telewizją od 1996 roku. Pierwsze dziennikarskie kroki stawiał w lubelskim oddziale TVP przygotowując materiały do programów informacyjnych „Panoramy Lubelskiej” i ogólnopolskich: „Wiadomości”, „Panoramy”’ „Teleexspressu” . Autor wielu reportaży i felietonów.  Publikowano je w programach:  „997”, ”Telekurier”, „Hobby”. Współautor zdjęć do filmu dokumentalnego pt. „Spotrafić rock’n’ roll’a” i teledysku zespołu „Backbeat” – „Potrafisz”. Zrealizował cykl reportaży pt. „Parlamenty Europy”. Współpracował z TVN przy produkcji programów: „Supergliny”, „Uwaga”, „Rozmowy w toku” i „Fakty” . Autor wielu materiałów dla redakcji biznesowej i sportowej. Był korespondentem TVN24. Pracował dla TVN Meteo  („Maja w ogrodzie”),  TV Biznes („Kanapa Forbesa”), Polsatu („Wydarzenia” i „Kurier TV”), Podróży TV oraz Superstacji.  Współpracował również z Channel One Russian TV. Obecnie zajmuje się realizacją materiałów telewizyjnych dla Thomson Reuters

 

mgr Robert Furmańczuk

 

 


 

mgr Stanisław Dunin-Wilczyński

 

 

Ma szerokie zainteresowania naukowe wybiegające daleko poza dziennikarstwo/ medioznawstwo. Zajmuje się m. in. tłumaczeniami specjalistycznymi, metodyką nauczania języków obcych, literaturoznawstwem, filmoznawstwem, zagadnieniami związanymi z Creative Writing. Obecnie pracuje nad ukończeniem rozprawy doktorskiej pt. Suspens jako chwyt retoryczny w filmach o Jamesie Bondzie pod kierownictwem prof. Jacka Dąbały. Praca ta odnosi się do zagadnień, w polskim dyskursie naukowym praktycznie nieobecnych, które cechuje interdyscyplinarność tematyczna, wchodząca w obszary filmoznawstwa, literaturoznawstwa, retoryki dziennikarskiej, a także creative writing.

 

Prowadzi badania nad problemami i wyzwaniami współczesnych mediów amerykańskich, strukturą napięcia i dramaturgii w dziełach medialnych, oraz, wykorzystując filologiczne wykształcenie, tworzy teoretyczne i praktyczne podstawy kursu z Angielskiego Medialnego, które w perspektywie mają się zakończyć stworzeniem kompleksowego podręcznika akademickiego z tego przedmiotu.      

 

mgr Stanisław Dunin-Wilczyński

 


 

 

Śp. dr Marek Gędek (1965 – 2018)

 

 

Zmarły w czerwcu dr Marek Gędek dysponował bogatym doświadczeniem związanym z prowadzeniem krajowych i regionalnych kampanii medialnych, public relations, reklamowych, marketingowych. Swoje doświadczenie medialne zdobywał w wielu firmach jako redaktor naczelny, sekretarz redakcji, wydawca, m.in. „Dzień”, „Dziennik Lubelski”, „Biuletyn Informacyjny Lubelskiego Sejmiku Samorządowego” „Stop” „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita”, „Dziennik Wschodni”, „Kurier Lubelski”, „Nasz BeDeK”, „Lubzel”, „Boss”, „Bankier”, „Lider”. Doświadczenie z zakresu marketingu, reklamy i public relations zdobywał jako dyrektor, ekspert, rzecznik prasowy, doradca zarządu do spraw public relations i marketingu m.in. w Banku Depozytowo-Kredytowym S.A., Banku Pekao S.A., IMC Consulting, Lubzel S.A., Polmos S.A., Galerii Handlowej Olimp.

 

Był członek organizacji dziennikarskich m.in. Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich (od 1993); Syndykatu Dziennikarzy Polskich (gdzie był przewodniczącym oddziału lubelskiego i członkiem Rady Głównej); Towarzystwa Dziennikarskiego (wiceprezes 1993-1996); członek Konferencji Mediów Polskich oraz Rady Etyki Mediów (w latach 1994-1998).

 

Mimo iż fizycznie już Go z nami nie ma, pozostaje w naszych myślach i sercach, a na co dzień wciąż możemy korzystać z jego doświadczenia i mądrości czytając jego liczne publikacje. Non omnis moriar. 

 

dr Marek Gędek

 

Autor: Stanisław Dunin-Wilczyński
Ostatnia aktualizacja: 29.01.2023, godz. 17:50 - Łukasz Sarowski