Jeśli jesteś uczniem szkoły średniej i interesujesz się dziennikarstwem, mediami, fotografią, reklamą, mediami społecznościowymi – mamy dla Ciebie specjalną propozycję! „Studiuj w ferie z dziennikarstwem KUL” to akcja, podczas której, przez pięć dni zajęć – od poniedziałku do piątku (11-15 stycznia 2021 roku) wykładowcy będą prowadzili wykłady, warsztaty i ćwiczenia otwarte dla uczniów zainteresowanych tym kierunkiem studiów i możliwościami jakie daje dziennikarstwo KUL.

 

Ty masz teraz ferie zimowe, ale na uniwersytecie trwają normalne zajęcia. Dlatego, jeżeli masz chwilę czasu – „zajrzyj” i „wejdź na zajęcia” online i poznaj specyfikę studiowania na naszym kierunku. Zobacz, jako wolny słuchacz-obserwator, jak wyglądają nasze zajęcia „od kuchni” i chociaż przez chwilę „poczuj się jak student”.

 

Ferie z dziennikarstwem

 

Przygotowaliśmy dla Ciebie ciekawą propozycję rożnych zajęć: są wykłady (głównie do słuchania), wykład konwersatoryjny (do słuchania i dyskutowania), warsztaty i ćwiczenia (działania praktyczne). Wybierz to, co interesuje Cię najbardziej (nie ma ograniczeń, ale uważaj – zajęcia odbywają się zgodnie z naszym normalnym planem zajęć i mogą się pokrywać!) i zobacz jak się studiuje na dziennikarstwie KUL.

 

Nasze propozycje dla Ciebie:

 

Warsztaty:

Warsztat 1: Montaż radiowy I (piątek 15 stycznia, godz. 12.30 - 14.10)

Warsztat 2: Montaż radiowy II (piątek 15 stycznia, godz. 15.00 - 16.40)

Warsztat 3: Warsztat radiowy (piątek 15 stycznia, godz. 7:30 - 9:00)

Warsztat 4: Warsztat filmowy (poniedziałek 11 stycznia, godz. 10.00 - 11.30)

Warsztat 5: WARSZTAT SPECJALNY z Konkursem: Fotografia w pracy dziennikarza (środa 13 stycznia, godz. 12.00 - 12.45)

 

Szczegółowy opis każdego warsztatu i kilka słów o prowadzących znajdziesz TUTAJ (pdf).

 

Wykłady:

Wykład 1: Prawne aspekty komunikacji społecznej (wtorek 12 stycznia, godz. 16.40 - 18.10)

Wykład 2: Reklama we współczesnym społeczeństwie (czwartek 14 stycznia, godz. 14:10 - 15:50)

Wykład 3: Główne nurty w literaturze światowej (środa 13 stycznia, godz. 17.30-18.20)

 

Szczegółowy opis każdego wykładu i kilka słów o prowadzących znajdziesz TUTAJ (pdf).

 

Ćwiczenia i konwersatoria:

Wykład konwersatoryjny: Medialna kreacja rzeczywistości w świecie nieufności i niepewności (środa 13 stycznia, godz. 14.30-16.00)

Konwersatorium: Network society (wtorek 12 stycznia, godz. 10.50 - 12.20)

Ćwiczenia: Przedsiębiorczość (wtorek 12 stycznia, godz. 9.10 - 10.50)

 

Szczegółowy opis zajęć i kilka słów o prowadzących znajdziesz TUTAJ (pdf).

 

Mamy też spotkanie specjalne, które szczególnie polecamy! To spotkanie ze studentami (wtorek 12 stycznia, godz. 12.00 – 12.30) zaangażowanymi w organizacjach studenckich Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania KUL. Młodzi studenci z Koła Naukowego Studentów Dziennikarstwa KUL i dziennikarze z gazety studenckiej „Coś Nowego” opowiedzą jak ciekawie spędzają czas studiów – nawet podczas pandemii! Zobaczysz, że studiowanie na dziennikarstwie KUL jest bardzo kolorowe i pełne ciekawych doświadczeń. Poza tym – nikt lepiej i bardziej szczerze nie powie Ci, jak to jest studiować ;)

 

Jesteś zainteresowany? Dołącz do nas!

 

Jak wziąć udział w zajęciach? To proste!

  1. Wybierz zajęcia, w których chcesz wziąć udział i do końca poprzedniego dnia wypełnij formularz zgłoszenia (link).
  2. Na wskazany mail otrzymasz od nas link i kod do wybranych zajęć na platformie MS Teams wraz z instrukcją dołączania do zajęć.
  3. Dołącz do naszego wydarzenia na Facebooku i bądź na bieżąco z naszą akcją! Tam też znajdziesz szczegółowe opisy z zajęć i kilka „smaczków”
  4. Weź udział w zajęciach i poczuj się jak student!

 

Dziennikarstwo (jest) KUL!

 

W przypadku pytań lub wątpliwości napisz maila na dziennikarstwokul.kontakt@gmail.com

............................................................................................................................................................

 

zyczenia-_3_
logo
Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa
"Bezpieczeństwo zdrowotne: polityka, media, komunikacja"
 
Katedra Komunikacji Wizualnej i Nowych Mediów Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania jest współorganizatorem interdyscyplinarnej konferencji "Bezpieczeństwo zdrowotne: polityka, media, komunikacja", która 10 grudnia odbędzie się na platformie MS Teams. Wydarzenie jest wspólnym przedsięwzięciem KUL, UMCS, PAN oraz Fundacji Badań Międzynarodowych. Podczas obrad zostaną zaprezentowane międzynarodowe, medyczne oraz medialne aspekty pandemii SARS-COV-2.
 
Jako wydarzenie cykliczne II Ogólnopolska Konferencja Naukowa Bezpieczeństwo zdrowotne – polityka, medycyna, komunikacja jest platformą wymiany informacji i doświadczeń związanych z wyzwaniami dla bezpieczeństwa zdrowotnego Polski, Europy i świata, służącą integracji środowiska praktyków i specjalistów z zakresu polityki, medycyny i komunikacji. Pierwsza edycja konferencji odbyła się dwa lata temu:
a jej efektem naukowym był osobny numer czasopisma naukowego "TEKA of Political Science and International Relations", w którym znalazły się publikacje naszych pracowników:
 
Organizatorzy:
Katedra Bezpieczeństwa Międzynarodowego Instytutu Nauk o Polityce i
Administracji UMCS, Katedra Systemów Politycznych i Praw Człowieka
Instytutu Nauk o Polityce i Administracji UMCS, Katedra Komunikacji
Wizualnej i Nowych Mediów Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania KUL,
XVI Komisja Politologii i Stosunków Międzynarodowych Oddziału Polskiej
Akademii Nauk w Lublinie oraz Fundacja Badań Międzynarodowych
............................................................................................................................................................
 

Informacje o organizacji zajęć prowadzonych na Wydziale Nauk Społecznych KUL

WSZYSTKIE ZAJĘCIA PRAKTYCZNE PROWADZONE STACJONARNIE

W INSTYTUCIE DZIENNIKARSTWA I ZARZĄDZANIA KUL

OD 26.10.2020 r. DO ODWOŁANIA

BĘDĄ PROWADZONE ONLINE

 

............................................................................................................................................................

Zajęcia w trybie online

W związku z nowymi obostrzeniami sanitarnymi, związanymi epidemią COVID-19, od 17 października 2020 r. zajęcia, z wyjątkiem zajęć praktycznych, do odwołania będą prowadzone w trybie online.
W najbliższym tygodniu – od 19 do 23 października, dotyczy to również zajęć praktycznych. Brakujące kody do zajęć na MS-Teams będą na bieżąco aktualizowane.

O ewentualnych zmianach będziemy informować na bieżąco.

............................................................................................................................................................

Serdecznie zapraszamy Studentów/tki KUL

4 ostatnich semestrów studiów do udziału
w bezpłatnych szkoleniach i płatnych stażach

 

plakat-page-001

 

Szczegółowe informacje o projekcie

  ............................................................................................................................................................

banerek5.........................................................................................................................................................

baner_2

............................................................................................................................................................

List Dyrektora Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania

z okazji rozpoczęcia roku akademickiego 2020/2021

 

cae1ede2-bb3b-4680-a0d6-f2498bf33453 Szanowni Państwo,

Drodzy Pracownicy i Studenci Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania KUL, rozpoczynamy kolejny rok akademicki, pełen wyzwań związanych z epidemią Covid-19.

Głęboko wierzę, że wspólnie będziemy się starali, by był to czas sumiennej pracy, wytrwałych starań na polu nauki i kształcenia oraz wzajemnej życzliwości.

Szczególnie ciepło witam Studentów pierwszych lat, rozpoczynających naukę w naszej Uczelni, a także Studentów wyższych lat studiów licencjackich i magisterskich na kierunkach: dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz zarządzanie.

Jestem w pełni przekonana, że czas, który z nami spędzicie przyczyni się do lepszego rozumienia otaczającego świata, pozwoli cieszyć się nowo zdobytą wiedzą, poznać ciekawych ludzi i rozwijać swoje pasje.

Życzę Wszystkim dobrego roku akademickiego!

 

Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania KUL

Dr hab. Justyna Szulich-Kałuża, prof. KUL

............................................................................................................................................................

 

Uprzejmie informujemy, że JM Ksiądz Rektor powołał Dyrektorów Instytutów na Wydziale Nauk Społecznych KUL na kadencję 2020-2024.

W Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzania została nim

 

szulich-kaluza-002

 dr hab. Justyna Szulich-Kałuża, prof. KUL

 

Serdecznie gratulujemy wyboru na kolejną kadencję!!!

............................................................................................................................................................

WYKAZ ZAJĘĆ STACJONARNYCH W INSTYTUCIE DZIENNIKARSTWA I ZARZĄDZANIA

W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi organizacji roku akademickiego 2020/2021 zamieszczamy wykaz zajęć, realizowanych w formie stacjonarnej na kierunkach zarządzanie oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Wykaz ten może jeszcze ulegać zmianom.

zajecia_stacjonarne_2020-21_-_semestr_zimowy_-_poprawki_z_21.09.2020

wykaz_zajec_stacjonarnych_zarzadzanie_-_zmiany

zajecia_stacjonarne_2020-21

............................................................................................................................................................

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna KUL na siódmym miejscu w ogólnopolskim rankingu PERSPEKTYWY 2020!

Miło nam zakomunikować, że nasz kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna prowadzony w Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzania KUL po raz kolejny plasuje się w czołówce najlepszych w ramach ogólnopolskiego rankingu Perspektyw. W stosunku do 2019 roku o 7 p. do góry.

Zobacz ranking PERSPEKTYWY 2020

http://ranking.perspektywy.pl/2020/ranking/ranking-kierunkow-studiow/kierunki-spoleczne/dziennikarstwo-i-komunikacja

............................................................................................................................................................

SN zolty 2020_poziomy

 

Nasza Studentka Klaudia Bzducha (III rok dziennikarstwa i komunikacji społecznej)w finale Studenckiego Nobla 2020 w kategorii Dziennikarstwo i literatura. Studencki Nobel to cykliczny konkurs organizowany przez Niezależne Zrzeszenie Studentów, którego celem jest wyróżnienie studentów o wybitnych osiągnięciach na różnych polach-zarówno naukowych, artystycznych jak i społecznych. Jest jedynym ogólnopolskim konkursem stypendialnym w pełni tworzonym przez organizację studencką. Wpisując się w powszechne dziś trendy innowacyjności i związanego z nimi inwestowania w kapitał ludzki, ma umożliwić wyróżniającym się młodym ludziom wykorzystanie ich osiągnięć do zaistnienia w świecie nauki i biznesu.

Gala Finałowa 24 lipca. Gratulujemy nominacji i trzymamy kciuki:-)

............................................................................................................................................................

Wyniki wyborów w Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzania KUL

 

W wyniku wyborów przeprowadzonych w dniu 2 lipca 2020 r., przedstawicielem Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania KUL do Komisji dyscyplinarnej ds. pracowników na kadencję 2020-2024 został dr hab. Dariusz Wadowski.

............................................................................................................................................................

 

Kandydaci w wyborach w Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzania KUL na
kadencję 2020-2024

 

1. na członka komisji dyscyplinarnej do spraw pracowników:

 

- dr hab. Dariusz Wadowski

 

Ogłoszenie z dnia 15 czerwca 2020 r.
w sprawie wyznaczenia terminu wyborów
w Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzania KUL

 

............................................................................................................................................................

IMG_20190415_130446 Wysoka ocena Polskiej Komisji Akredytacyjnej dla kierunku:

dziennikarstwo i komunikacja społeczna

 

Z przyjemnością informujemy, że Polska Komisja Akredytacyjna wystawiła wysoką ocenę studiom licencjackim i magisterskim na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna  prowadzonym w IDiZ we wszystkich 10 kryteriach oceny programowej. O świetnym wyniku Instytutu świadczy także fakt, że PKA nie sformułowała pokontrolnych zaleceń mających na celu poprawę jakości kształcenia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna.

 

W szczególności w raporcie podkreślono, że studia dziennikarskie są zorientowane na potrzeby rynku pracy. Koncepcja kierunku powstała bowiem we współpracy z praktykami, którzy stanowią też kadrę naukowo-dydaktyczną, nie przestając jednak pracować w charakterze praktyków (kryterium 1). Podkreślono więc, że kształcenie jest zorientowane na studenta, umożliwia osiągnięcie praktycznych umiejętności zawodowych (kryterium 2). Wysokie oceny wystawiono także w obszarze kryterium 3, wskazując na adekwatność i różnorodność metod oceniania studentów. Równie dobrze zostały ocenione kompetencje, doświadczenie, kwalifikacje naukowe kadry dydaktycznej (kryterium 4). Tu także podkreślano, że spora grupa wykładowców jest czynnymi dziennikarzami, co wpływa pozytywnie na jakość prowadzonych przez nich zajęć, szczególnie o charakterze praktycznym czy zawodowym.

 

Następnie pochwalono infrastrukturę i zasoby edukacyjne, jakimi dysponuje IDiZ (kryterium 5). Wskazano, że studenci korzystają z nowoczesnego, mobilnego sprzętu fotograficznego, radiowego i telewizyjnego zakupionego na potrzeby Uniwersyteckiego Centrum Medialnego, w którym od października 2020 r. będą uczyć się w jeszcze bardziej komfortowych warunkach, tj. z możliwością pracy w nowych studiach telewizyjnym, radiowym i pracowni dziennikarstwa internetowego. Podkreślono rolę Kapituły Ekspertów i Pracodawców, która systematycznie omawia mocne i słabe punkty kształcenia, jak i różnorodność interesariuszy zewnętrznych (kryterium 6), z którymi IDiZ współpracuje na bazie stałych umów o współpracy. Są to: TVP Lublin (udostępnianie studia telewizyjnego, praktyki studenckie), Polskie Radio Lublin (udostępnianie studia radiowego, praktyki studenckie), Kurier Lubelski (praktyki w redakcji prasowej).

 

Docenione zostały szerokie kontakty z międzynarodowym środowiskiem badaczy mediów, które wyrażają się w obecności konferencyjnej, realizacji wspólnych projektów, publikacji, wizyt studyjnych (kryterium 7). Uwagę zespołu oceniającego zwróciło również zaangażowanie IDiZ we wsparcie studentów w zakresie przygotowania do wejścia na rynek pracy. Przybiera ono – między innymi – niezwykle ciekawą formę „szkół dziennikarstwa”, które umożliwiają samodzielną pracę nad zagadnieniami realnie pojawiającymi się w przestrzeni publicznej. Ponadto IDiZ umożliwia studentom udział w festiwalach dziennikarskich, konferencjach i organizacjach studenckich, np. Agencji Reporterskiej Passion TV, redakcji gazety „Coś Nowego”. Podkreślono, że na 40 dziennikarzy pracujących obecnie w Radiu Lublin, przynajmniej 5 ukończyło IDikS, a dodatkowo 7 osób pracuje w charakterze wolontariuszy. Wskazywano na atrakcyjność i efektywność praktyk zawodowych i staży, które są dużym wsparciem dla studentów we wchodzeniu na rynek, co potwierdzone jest faktem, że bardzo często właśnie po praktykach pojawiają się oferty pracy (w ub. roku w stażach uczestniczyło 46 osób, z czego 17 dostało oferty pracy).

 

Cieszymy się, że ocena niezależnej państwowej instytucji potwierdziła opinię o wysokiej jakości naszych studiów. Nieustająco dokładamy wszelkich starań, aby uatrakcyjniać nasz kierunek studiów i aby coraz lepiej dostosowywać go do wymogów rynku pracy.

 

Do pobrania szczegółowa ocena Polskiej Komisji Akredytacyjnej
193_uchwala_ocena_kul_w_lublinie_dziks_pozytywna

............................................................................................................................................................

List Pani Dyrektor i Pracowników Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania do Studentów

96359475_2980829702032046_1617953148641476608_oDrodzy Studenci,

 

Oto informacje odnośnie organizacji końcówki roku akademickiego:

 

1. Sytuacja jest dynamiczna.

 

Jako kadra dydaktyczna IDIZ przygotowujemy się do zaliczeń, egzaminów i obron w formie zdalnej. Jednakże, jak dobrze Państwo widzą, czasem jakiś komunikat rządu może spowodować, że za tydzień sytuacja będzie już całkowicie inna.

 

Na chwilę obecną proszę się mentalnie przygotować, że do września cała komunikacja między nami będzie się odbywać przez Internet.

 

2. Sesja letnia jest od 17 czerwca do 1 lipca.

 

Zapewne widzieli Państwo rozporządzenie Rektora informujące, że sesja w tym roku jest dwuczęściowa: część I: 17.06.2020 – 01.07.2020 i część II: 07.09.2020 – 16.09.2020. My jako Instytut stoimy na stanowisku, że wszystkie zaliczania i egzaminy powinny się odbyć do 1 lipca. Ten drugi termin jest terminem awaryjnym. Zaliczanie jakiegoś egzaminu w tym drugim terminie będzie możliwe w wyjątkowych okolicznościach po konsultacji z prowadzącym zajęcia/egzaminatorem. 

 

3. Termin składania prac dyplomowych – do 30 czerwca.

 

Wszelkie czynności odnoszące się do składnia dokumentów itp. najprawdopodobniej będą się odbywać zdalnie.  Po szczegółowe informacje prosimy zwracać się do Sekretaratu IDiZ idiz@kul.pl.

 

4. Obrona prac dyplomowych najprawdopodobniej odbędzie się w formie zdalnej.

 

Nie ma jeszcze rozporządzenia rektora odnośnie tego jak obrona  prac będzie przebiegać – wszyscy oczekujemy na szczegółowe instrukcje.  Taka sytuacja budzi oczywiście wiele wątpliwości szczególnie, gdy bierzemy pod uwagę różną jakość połączeń internetowych.

Będziemy Państwa informować na bieżąco, gdy dostaniemy więcej informacji.

 

5. Absolutorium i uroczyste zakończenie roku odwołane/przesunięte(?).

 

W związku z zaistniałą sytuacją niemożliwe jest zorganizowanie uroczystego zakończenia roku w terminie czerwcowym. Jeśli sytuacja się unormuje, to w grę wchodzi organizacja takiego wydarzenia w terminie wrześniowym lub późniejszym. Obiecujemy, że na pewno  zaprosimy Państwa na uroczyste zakończenie Waszych studiów.

 

 

W przypadku dalszych wątpliwości, czy jakiś wyjątkowych okoliczności, prosimy o kontaktowanie się z opiekunami poszczególnych lat.

 

  Dyrektor i Pracownicy Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania

 

  ............................................................................................................................................................

List Kolegium Dziekańskiego Wydziału Nauk Społecznych do Studentów

Drodzy Studenci,

 

marcowe dni upływają nam w zupełnie inny sposób, niż spodziewaliśmy się zaczynając ten rok akademicki. Brak osobistych spotkań w salach wykładowych i seminaryjnych nie oznacza jednak przerwania naszej wspólnej pracy i realizacji misji Uczelni. Także w dniach ograniczenia osobistych kontaktów wynikającego z niebezpieczeństw związanych z nowym koronawirusem SARS-Co-2 pracujmy i uczmy się – Deo et Patriae.

 

Zgodnie z postanowieniem Władz Uczelni kształcenie w KUL kontynuowane jest nadal w formie zdalnej, z wykorzystaniem platformy Moodle oraz innych środków komunikacji elektronicznej. Prosimy o szybkie nawiązanie kontaktu z Waszymi nauczycielami na platformie oraz drogą mailową. Jeśli to możliwe, udostępnijcie także maile grupowe i inne formy komunikacji. O pomoc w tym zakresie prosimy szczególnie starostów i liderów grup.

 

Studentów, którzy planowali w tym semestrze odbyć praktyki śródroczne zachęcamy do poszukania nowych form ich odbywania. Nauczyciele szkół podstawowych i średnich także prowadzą nauczanie zdalne. Z dużą wdzięcznością przyjmą na pewno Waszą pomoc w przygotowaniu materiałów do zajęć, animowaniu grup dziecięcych, wyszukiwaniu pożytecznych materiałów online, z których mogliby korzystać ich uczniowie. Niektórych uczniów w najbliższym czasie czekają egzaminy i matury – pomyślcie, jak w sposób zdalny moglibyście pomóc im w uczeniu się?

 

Dla nas wszystkich - pracowników i studentów Wydziału Nauk Społecznych - jest to także szczególny czas - uczenia się z praktyki i dla praktyki, uczenia się poprzez działanie. Zachęcamy wszystkich do pełnego zaangażowania się w obecną sytuację - w Waszych środowiskach bądźcie liderami i animatorami.

  • Obserwujcie i notujcie – to jedyny taki czas kiedy jako przyszli psychologowie, pedagodzy, socjolodzy, pracownicy socjalni, ekonomiści, specjaliści od zarządzania, dziennikarze i politolodzy – możecie poznawać postawy, zachowania, metody działania, o których do tej pory czytaliście tylko w książkach.
  • Nie narzekajcie – proponujcie nowe rozwiązania.
  • Nie czekajcie – włączcie się w pomoc osobom starszym, dzieciom i tym rodzinom, które tego potrzebują.

Zachęcamy Was serdecznie do mądrego wykorzystania tego czasu dla rozwoju własnego, a także rozwoju tych środowisk, w których teraz przebywacie.
Życzymy Wam i waszym Bliskim dużo zdrowia i polecamy opiece naszego Świętego Patrona, Jana Pawła II.

 

                                                                          Wasi Dziekani


Zarządzenie Rektora KUL w sprawie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2

W związku z sytuacją epidemiologiczną 11 marca 2020r. Zarządzeniem Rektora KUL ze skutkiem natychmiastowym odwołuje się:

 

  • wszystkie zajęcia dydaktyczne na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych dla studentów i słuchaczy studiów podyplomowych oraz szkolenia i inne spotkania na terenie KUL, prowadzący zajęcia dydaktyczne udostępnią ich treść w formie elektronicznej lub będą prowadzić zajęcia w trybie e-learningowym
  • wszystkie konferencje, imprezy i wydarzenia organizowane przez Uniwersytet i w budynkach KUL
  • zagraniczne i krajowe wyjazdy służbowe pracowników, studentów i doktorantów

a także:

  • wstrzymuje się kwaterowanie nowych osób w domach studenckich, jak również wprowadza się zakaz odwiedzin w domach studenckich.
  • zamyka się czytelnie Biblioteki Uniwersyteckiej KUL, Archiwum KUL oraz Muzeum KUL

 

Prosimy o zapoznanie się z pełnym tekstem Zarządzenia. Zarządzenie obowiązuje do odwołania.

 

Dodatkowe pytania i informacje należy kierować na adres: pytania@kul.pl

 

Prosimy równocześnie o śledzenie aktualnych komunikatów na stronie Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

 

Tekst ZARZĄDZENIA NR ROP-0101-84/20

REKTORA KATOLICKIEGO UNIWERSYTETU LUBELSKIEGO JANA PAWŁA II

82611117_2749950681786617_1359601305189875712_o
Dziennikarstwo KUL na Uniwersytecie Wiedeńskim
Realizacja polsko-austriackich projektów badawczych, konferencji naukowych i możliwość współpracy w ramach programu Erasmus+ to główne tematy rozmów, które prowadzi dr hab. Justyna Szulich-Kałuża, dyrektor naszego Instytutu i dr Wojciech Wciseł, z naukowcami na Uniwersytecie Wiedeńskim. Życzliwe przyjęcie naszej delegacji już wkrótce może zaowocować podjęciem wspólnych działań angażujących studentów i kadrę akademicką oraz współpracą z tamtejszym radiem uniwersyteckim.
............................................................................................................................................................
 
JASEŁKA 2019

Studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz Studenckie Koło Przedsiębiorczości mają zaszczyt zaprosić na spotkanie opłatkowe Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania, które odbędą się w dn. 18 grudnia 2019 roku o godz. 15.00 do sali GG-047.

............................................................................................................................................................

78369036_2744421425614653_2905657448620621824_o

............................................................................................................................................................

 

Już 8 grudnia rozpocznie nadawanie Akademickie Radio KUL

 Czytaj więcej w Gościu Niedzielnym

 

............................................................................................................................................................

 

Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania KUL ma zaszczyt zaprosić Państwa na dziennikarstwo-2019-page-001Międzynarodową Konferencję Naukową zatytułowaną Medialne reprezentacje emocji i ich implikacje Medial Representations of Emotions and their Implications, która odbędzie się 26 listopada 2019 r. (wtorek) o godz. 10.00 w Centrum Transferu Wiedzy KUL, sala 56.

idiz_miedzynarodowa_konferencja_program

Media o nas:

https://lublin.tvp.pl/45511697/medialne-reprezentacje-emocji

https://lublin.tvp.pl/45514875/26-listopada-2019-g-1430

............................................................................................................................................................

 

 

 

 

Koło Naukowe Studentów Dziennikarstwa KUL zaprasza na spotkanie z Juliuszem Braunem, byłym prezesem Telewizji Polskiej, członkiem Rady Mediów Narodowych. Spotkanie odbędzie się 21 listopada 2019 roku w sali CTW-113 o godz. 14.10.

............................................................................................................................................................

 

 


Koło Naukowe Studentów Dziennikarstwa KUL zaprasza na spotkanie z red. Krzysztofem Wiejakiem, redaktorem naczelnym Dziennika Wschodniego. Spotkanie odbędzie się 19 listopada 2019 roku w sali GG-137 o godz. 17.00.

............................................................................................................................................................

 

Rok akademicki 2019/2020 w nowym składzie

 

Za nami historyczne - pierwsze spotkanie Rady Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania KUL, na czele którego stoi nasza obecna Pani Dyrektor dr hab. Justyna Szulich-Kałuża, prof. KUL. Łączymy siły, talenty, entuzjazm i zaangażowanie, żeby wspólnie, jeszcze prężniej działać naukowo i dydaktycznie dla naszych studentów z dwóch kierunków: dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz zarządzania.

 

............................................................................................................................................................

 

Szanowni Państwo,

miło nam poinformować, że w wyniku okresowej oceny nauczycieli akademickich za lata 2017-2018, trzech nauczycieli naszego Instytutu otrzymało ocenę wyróżniającą: dr hab Małgorzata Gruchoła, prof. KUL, dr hab Paweł Nowak, prof. KUL, dr Wojciech Wciseł. Serdecznie gratulujemy wyróżnionym!

............................................................................................................................................................


Zajęcia dydaktyczne Wydziału Nauk Społecznych od 1 października 2019 r. w całości w Kampusie Głównym KUL

Zajęcia dydaktyczne Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, od dnia 1 października 2019 r. będą odbywać się w budynkach dydaktycznych KUL przy Al. Racławickich 14 w Lublinie. Konsolidacja Wydziału Nauk Społecznych w Kampusie Głównym jest wynikiem zakończenia z dniem 31 lipca 2019 r. umowy dzierżawy kampusu przy ul. Droga Męczenników Majdanka 70.Szanowni Państwo,miło nam poinformować, że w wyniku okresowej oceny nauczycieli akademickich za lata 2017-2018, trzech nauczycieli naszego Instytutu otrzymało ocenę wyróżniającą:dr hab Małgorzata Gruchoła, prof. KULdr hab Paweł Nowak, prof. KULdr Wojciech Wcisełserdecznie gratulujemy wyróżnionym
.............................................................................................................................................................
 
 
Dziennikarstwo KUL wraca do Centrum!!!
Miejsca tworzą ludzie - mówi Anna Bocian – Rzecznik Prasowy Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Absolwentka naszego Dziennikarstwo KUL! A Wam z czym kojarzy się nasz pobyt na Campusie Wschodnim? Co szczególnie zapamiętacie? Zamykamy rozdział pt. "nasz pobyt na Majdanku" i wracamy do Centrum. To dobry moment, żeby zaprosić Wykładowców, Absolwentów i Studentów do wspominek. Na adres idikskul.wspomnienia@gmail.com przesyłajcie swoje refleksje, wspomnienia, albo przygody, anegdoty z czasu studiów. Może wspomnienie jakiejś konkretnej osoby, wydarzenia? Forma dowolna (tekst, foto, video, audio..) Będziemy się nimi dzielić na naszym wydarzeniu na instytutowym Facebooku ;-)
 
 
 
............................................................................................................................................................

 

VIII Studenckie Spotkania Komunikacji
 
 
Co przyciąga uwagę w mediach społecznościowych? Jak tworzyć posty, które zaskakują? Dlaczego ważna jest komunikacja wizualna marki? Jak w social media przeprowadzić akcję charytatywną? Zapraszamy na VIII Studenckie Spotkania Komunikacji, których tematem przewodnim jest marketing internetowy. Wystąpią zarówno studenci dziennikarstwa KUL, jak i eksperci z dużym doświadczeniem w branży medialnej, m.in. Piotr Chmielewski (Social Media Now), Marcin Osman (OSM Power), Erwin Gałan (Alento). O tym, że media społecznościowe przeniknęły do niemal wszystkich dziedzin naszego życia będzie się można przekonać podczas spotkania z przedstawicielami Dowództwa Wojsk Obrony Terytorialnej, którzy opowiedzą o kanałach komunikacyjnych tej formacji. A o tym, jak poprzez social media zaangażować tysiące osób w pomoc innym ¬– organizatorzy akcji #kotek Marysi. Zapraszamy 15 maja 2019r. (środa) od godz. 13:00 do CTW-113 Konferencji towarzyszy kiermasz książek oraz charytatywna kawiarenka w holu Collegium Jana Pawła II wspierająca akcję #kotekMarysi (kotekmarysi.pl).
Organizatorem wydarzenia jest Koło Naukowe Studentów Dziennikarstwa KUL.
Patroni medialni: internetowa gazeta studentów dziennikarstwa KUL „Coś Nowego” (cosnowego.org) oraz działająca w IDiKS KUL Agencja Reporterska Passion.TV
Po szczegółowe informacje zapraszamy już teraz do mediów społecznościowych: fb.com/VIII Studenckie Spotkania Komunikacji
............................................................................................................................................................
Szanowni Państwo!
W imieniu Organizatorów serdecznie zapraszam na IX Ogólnopolski Międzyuczelniany Konkurs Oratorski. Konkurs odbędzie się 28 marca (czwartek) w Auli Muzykologii C-1031 o godz. 14.00. Studenci zaprezentują się w kategoriach: artystycznej, retorycznej, mowy
improwizowanej. Konkurs odbywa się pod patronatem Ministra Sprawiedliwości RP.
Serdecznie zapraszamy!
............................................................................................................................................................

https://www.kul.pl/files/075/2019/plakaty/inne/media_day.jpg

Media Day

W środę 27 lutego, w godz. 12.00 - 14.00 w patio Collegium Norwidianum, odbędzie się Media Day, jest to inicjatywa naszego Instytutu, której celem jest prezentacja nowego sprzętu tworzonego Uniwersyteckiego Centrum Medialnego, dlatego bardzo serdecznie zapraszam wszystkich Państwa wraz ze studentami do uczestniczenia w tym wydarzeniu.


............................................................................................................................................................

 

Jakie media? Konferencja na X-lecie Dziennikarstwa KUL

 

45765014_1967005313414495_4894165545038905344_n W 2018 roku mija 10 lat od utworzenia Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL. W związku z tym zapraszamy do udziału w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej poświęconej mediom, ich zmieniającym się sposobom działania, pełnionym rolom i funkcjom, a także miejscu mediów we współczesnym świecie. Jest to temat ogniskujący zainteresowania naukowe i badania pracowników Instytutów Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej w Polsce. Do tego dyskursu pragniemy zaprosić wszystkich zainteresowanych tematyką konferencji pt. Jakie media?, która odbędzie się w dniach 14-15 listopada 2018 r. w Lublinie w Campusie Głównym KUL przy Alejach Racławickich 14.

Więcej

kul_plakat_2018_jakie_media_b2

kul_plakat_2018_KONFA_14-15_XI_Jakie_media

SPONSOR                              PATRONATY MEDIALNE

7jvw4urduw9bkg6r9qy2hyf8ckg6r9qy2hyf9   tvp3_lublin_podstGosc_patronatlogo_rl0b02_o

 


............................................................................................................................................................

 

Nagroda dla dr Małgorzaty Żurakowskiej!

Dr Małgorzata Żurakowska z nagrodą na XIII Festiwalu Polonijnym „Losy Polaków 2018”. Nagrodę otrzymała w kategorii programy radiowe-historyczne za słuchowisko „Księga Henryki”, zrealizowane w oparciu o wspomnienia Henryki Świderskiej zawarte w książce „Obietnica”, traktującej o losach rodzinny w Kazachstanie i na Wołyniu. Link do słuchowiska tutaj.

GRATULUJEMY kolejnej nagrody!!!

.............................................................................................................................................................

Siła przekazu radiowego

 

W 80. rocznicę emisji legendarnego słuchowiska "Wojna światów" Katedra Medialnej Komunikacji Społecznej Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL oraz Katedra Teorii Polityki Instytutu Nauk Politycznych i Spraw Międzynarodowych KUL organizują seminarium naukowe "Siła przekazu radiowego". Czy w czasach popularności mediów społecznościowych, dominacji kultury wizualnej radio wciąż jest ważnym i atrakcyjnym środkiem przekazu?

Zapraszamy do wysłuchania wystąpień i dyskusji 25.10.2018 (czwartek) od godz. 11:00 w auli DMMII-241 (Kampus Majdanek).

 

............................................................................................................................................................

Prof. dr hab. Karol Klauza

Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL

 

 

PT Uczestnikom wręczenia mi 13 czerwca br., imieniem KUL Księgi Jubileuszowej z okazji 70-lecia życia i 40-lecia pracy na Alma Mater, na ręce Prorektora ks. dr hab. Andrzeja Kicińskiego, prof. KUL i Dziekana Wydziału Nauk Społecznych ks. dr hab. Stanisława Fela prof. KUL, dziękuję za życzliwe słowa o moich związkach z Wydziałem Teologii, Biblioteką Uniwersytecką, Encyklopedią Katolicką, Instytutem Jana Pawła II, „Zeszytami Naukowymi KUL” i Instytutem Dziennikarstwa. Dziękuję członkom Rad Wydziału Teologii i Nauk Społecznych za nadesłane mi gratulacje i życzenia.

            Specjalne słowa podziękowania kierują do redaktorów tomu Pulchrum et communicatio: Anety Wójciszyn-Wasil, Marii J. Gondek i Dariusza Wadowskiego. To cenna synteza obu kategorii - dobra i komunikowania - z pozycji różnych dyscyplin i różnych kontekstów kulturowych. Przede wszystkim zaś tom ten stanowi dla mnie znak przyjaźni cenniejszej niż złoto z PT Autorami i Redaktorami.

 

                                    Wszystkich zapewniam o wdzięcznej pamięci coram Deo……

                                                                                              

                                                                                               Prof. dr hab. Karol Klauza

Lublin 21 06. 2018

 

............................................................................................................................................................

"Kariera w dziennikarstwie?"

Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL zaprasza na spotkanie "Kariera w dziennikarstwie?" z red. Krzysztofem Ziemcem, dziennikarzem radiowym i telewizyjnym. 
Spotkanie odbędzie się w czwartek 7 czerwca, o godz. 11.00 w Auli 241 DMMII w Budynku Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL (Campus Majdanek, Al. Droga Męczenników Majdanka 70 w Lublinie).
Krzysztof Ziemiec obecnie związany jest z TVP1 i „Wiadomościami”, wcześniej m.in. z „Panoramą” w TVP2, TV Puls i TVN24. Twórca programów publicystycznych m.in. „Niepokonani” (który otrzymał Grand Prix w konkursie „Oczy szeroko otwarte”) czy „Mam inne zdanie”. W 2011 r. wyróżniony wraz z Twórcami filmu „JP2 - szukałem Was” „Totusem medialnym”. W 2012 r. nagrodzony Orderem Ecce Homo. Dwukrotnie nagrodzony „Telekamerą” (2011 i 2012). Zdobywca WIKTORA. 
 
Wstęp wolny

............................................................................................................................................................

 

Wręczenie Księgi Jubileuszowej Prof. zw.dr hab. Karolowi Klauzie

Władze Wydziału Nauk Społecznych i Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej serdecznie zapraszają pracowników i studentów na uroczystość wręczenia PULCHRUM ET COMMUNICATIO Księgi Jubileuszowej Prof. zw.dr hab. Karolowi Klauzie, która odbędzie się 13 czerwca br. w sali CTW-113 o godzinie 16.00. Uroczystości wręczenia księgi towarzyszyć będzie wystawa ikon. PLAKAT: poprkul_plakat_2018_jubileusz_klauza

...........................................................................................................................................................

Artes Liberales. Księga Jubileuszowa dla Profesora Leszka Mądzika w magazynie kulturalnym Afisz - Wypożyczalnia
 
tvp3
Obraz stanowi link do strony TVP3
...........................................................................................................................................................
 

dni_organizacji

..........................................................................................................................................................

Spotkania_Komunikacji_plakat

VII Studenckie Spotkania Komunikacji

 

W imieniu Koła Naukowego Studentów Dziennikarstwa serdecznie zapraszamy do udziału w VII Studenckich Spotkaniach Komunikacji, które odbędą się już w przyszły czwartek 24 maja na w Auli Collegium Jana Pawła II C-1031. Hasło tegorocznej edycji wydarzenia: "Media w dobie chaosu informacyjnego". Będziemy mówić o fake newsach, postprawdzie i wiarygodności współczesnego dziennikarstwa.

Nasz gościem specjalny to Piotr Wolski - attaché prasowy Biura Informacyjnego Parlamentu Europejskiego w Polsce, który wygłosi wykład: Kto nam wciska kit? Informacja w erze postprawdy. Spotkanie z naszym gościem poprzedzą krótkie prezentacje studenckie oraz wystąpienie eksperckie dr. hab. Roberta Szweda. Zaczynamy o godz. 10:00. Szczegółowy
plan znajdą Państwo klikając w  files/1493/zalacznik.pdf

ZAPRASZAMY

...........................................................................................................................................................

bez_tytulu

Już 15 maja w godz. 9.30 - 17.30 w Gmachu Głównym KUL ( GG-208) i Centrum Transferu Wiedzy (CTW-056) odbędzie się II Ogólnopolska Konferencja Naukowa z cyklu Przestrzenie komunikacji wizualnej – nowe odsłony zatytułowana Film - między realizmem a fikcją.

Dlaczego lubimy się bać? Co hamuje rozwój horroru? Czy film może być eksperymentem? Czy fikcyjnym postaciom filmowym przysługuje ochrona prawna? Na te i wiele innych pytań będą starali się odpowiedzieć wspólnie teoretycy, praktycy i badacze filmu z dwunastu ośrodków naukowych w Polsce. Konferencja otoczona została patronatem naukowym Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami i Polskiego Towarzystwa  Naukowego Prawa Prasowego.  

Serdecznie zapraszamy do wysłuchania referatów i wzięcia udziału w dyskusji, która jest przewidziana po każdej z zaplanowanych sesji naukowych. PROGRAM KONFERENCJI

............................................................................................................................................................

 

Pięć uczelni wyższych Lublina - wspólnie dla zdrowia

Ogólnopolska Konferencja Bezpieczeństwo zdrowotne w zglobalizowanym środowisku międzynarodowym


O jednym z najważniejszych wyzwań współczesnego świata: bezpieczeństwie zdrowotnym będą rozmawiać naukowcy 15 i 16 maja podczas ogólnopolskiej konferencji organizowanej wspólnie przez pięć uczelni wyższych Lublina.
Drugiego dnia obrad badacze spotkają się w Centrum Transferu Wiedzy KUL. W gronie organizatorów nasz uniwersytet reprezentuje Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, który poprowadzi dwie sesje poświęcone komunikacji i promocji zdrowia w mediach. Warsztaty dziennikarstwa medycznego przygotowała dziennikarka Polskiego Radia Lublin a zarazem wykładowca IDiKS KUL, dr Małgorzata Żurakowska, laureatka konkursu „Dziennikarz medyczny roku”, członek Stowarzyszenia „Dziennikarze dla zdrowia”.

Podczas konferencji będzie mowa m. in. o ratownictwie medycznym, wypadkach drogowych i korytarzach bezpieczeństwa, bioterroryzmie, szczepieniach ochronnych, bezpieczeństwie żywności, telemedycynie oraz prawnych aspektach dostępu do służby zdrowia. Zaplanowano także warsztaty pierwszej pomocy oraz prezentację medycyny pola walki.
Interdyscyplinarny charakter konferencji jest możliwy dzięki zaangażowaniu pięciu lubelskich ośrodków naukowych: KUL, UMCS, Uniwersytetu Medycznego, Politechniki Lubelskiej, Uniwersytetu Przyrodniczego, a także lubelskiego oddziału Polskiej Akademii Nauk i Fundacji Badań Międzynarodowych.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: Senator Andrzej Stanisławek ¬ członek Senackiej Komisji Zdrowia, Prezydent Miasta Lublin dr Krzysztof Żuk, Główny Inspektor Sanitarny Marek Posobkiewicz, Rzecznik Praw Pacjenta Łukasz Chmielowiec oraz  Stowarzyszenie „Dziennikarze dla zdrowia”.

ZAPRASZAMY

...............................................................................................................................................................

Nasza Absolwentka najlepszą dziennikarką!

Red. Martyna Podolska laureatką nagrody AKLAUD Młodych

 

dsc_1746

Absolwentka Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL, mgr Martyna Podolska otrzymała Akademicki Laur Dziennikarski – AKLAUD Młodych. Nagroda przyznawana jest za profesjonalizm i osiągnięcia, które mogą stanowić wzór dla przyszłych adeptów tej profesji. Wyróżnienie, którego pomysł narodził w się w IDiKS KUL, przyznawane jest przez trzy lubelskie uczelnie prowadzące studia dziennikarskie: KUL, UMCS, WSPiA. 

W tym roku AKLAUDy wręczano już po raz czwarty a gospodarzem uroczystej Gali, która odbyła się 20 lutego 2018, był Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL. Wydarzenie honorowym patronatem objęli Rektorzy KUL, UMCS, WSPiA oraz Prezydent Miasta Lublin.

Miło nam poinformować, że laureatką AKLAUDa 2017 została wybitna reportażystka radiowa red. Małgorzata Sawicka, a laureatką AKLAUDa Młodych, dziennikarka I Programu Polskiego Radia, red. Martyna Podolska, która w 2016 roku ukończyła z wyróżnieniem studia dziennikarskie w KUL.

Red. Podolska jest także absolwentką prawa a obecnie doktorantką KUL na dwóch wydziałach: Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji oraz Nauk Humanistycznych.

o red. Martynie Podolskiej (z laudacji wygłoszonej przez Kapitułę Nagrody):                            

Swoją drogę dziennikarską rozpoczęła bardzo wcześnie, tworząc szkolne gazetki. Do radia trafiła w Lublinie jako studentka II roku. W latach 2012-2013 pracowała przy tworzeniu audycji „Studnia Akademicka” w Polskim Radiu Lublin (prowadzący: red. Józef Szopiński). Przygotowywała materiały reporterskie z życia akademickiego Lublina, relacjonowała wydarzenia kulturalne, poruszała tematy społeczne. W lipcu 2013 odbyła praktyki w Programie Pierwszym Polskiego Radia w Warszawie w Redakcji Kultury i została zaproszona do współpracy z Jedynką – I Programem Polskiego Radia. Pierwszą audycję „Spotkanie z mistrzem” poprowadziła w październiku 2013 roku. Gościem tej audycji był Janusz Opryński reżyser i współzałożyciel Teatru Provisorium, inicjator jednego z najważniejszych lubelskich festiwali Konfrontacje Teatralne. Audycja, którą uważa za przełomową w swojej pracy radiowej była pierwsza rozmowa z twórcą Sceny Plastycznej KUL, scenografem, reżyserem Leszkiem Mądzikiem wyemitowana w I PR w cyklu „Spotkanie z mistrzem” w grudniu 2013 roku. Od tego czas przygotowywała regularnie rozmowy z artystami do audycji „Spotkania z mistrzem”, „Tramwaj zwany kulturą”, „Kulturalna Jedynka”, „Po prostu kultura”. Relacjonowała najważniejsze wydarzenia kulturalne w Polsce. Są to m.in.: Nagroda Filmowa Orły, Europejskie Nagrody Filmowe, Nagroda Nike, Splendory, Nagroda Literacka im. Zbigniewa Herberta, Narodowe Czytanie, Mistrz Mowy Polskiej, Złote Mikrofony, Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu, Piknik Country w Mrągowie, Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach, Festiwal Kultury Żydowskiej w Krakowie, Festiwal Warszawa Singera, Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych Animator, Jarmark Jagielloński, Carnaval Sztuk-Mistrzów, Wschód Kultury Inne Brzmienia z Lublina. Jej relacje i materiały były emitowane w najpopularniejszych audycjach Programu I Polskiego Radia (m.in. „Sygnały Dnia”, „Muzyczna Jedynka”, „Ekspress Jedynki”).

Rozmówcami Red. Podolskiej byli cenieni i znani twórcy polskiej kultury m.in.: Krzysztof Penderecki, Wojciech Malajkat, Janusz Gajos, Andrzej Seweryn, Jerzy Stuhr, Jerzy Trela, Dorota Segda, Jan Englert, Agata Kulesza, Barbara Wachowicz, Marian Opania, Wojciech Pszoniak, Krzysztof Gosztyła, Teresa Lipowska, Grażyna Łobaszewska, Stan Borys, Grzegorz Turnau, Katarzyna Stankiewicz, a także goście zagraniczni: Wim Wenders, Peter Simonischek (laureat nagrody Europejski Aktor Roku), Nicholas Sparks, Katie Melua, Toni Servillo, Randeep Hooda, Jørn Lier Horst, Lenny Abrahamson, a ostatnio Sting i Shaggy. Radiowo spotkała się także z Pedro Almodovarem czy Piercem Brosnanem. Często podkreśla, iż zależy jej, by w rozmowie z tymi wybitnymi postaciami pokazać prawdę o nich, by dali się poznać słuchaczom przede wszystkim jako ludzie, dopiero później jako aktorzy, reżyserzy, muzycy.

Od października 2016 prowadzi swój autorski program „Kultura przy kawie”. Pomysł na audycję wynika z przekonania – jak czytamy w zapowiedzi audycji – iż o kulturze można mówić o każdej porze, nawet w sobotni poranek. Do rozmów z sukcesem włącza także słuchaczy. Mówi, że radio kocha za możliwość spotkania ciekawych, czasem bardzo skomplikowanych, twórców. I za to, że dzięki radiu, może się z nimi przyjaźnić.

Warto zauważyć, iż red. Martyna Podolska dba o to, by Lublin i organizowane tutaj wydarzenia kulturalne pojawiały się możliwie jak najczęściej na ogólnopolskiej antenie. Opowiadała słuchaczom z całej Polski m.in. o Jarmarku Jagiellońskim, przedwojennym Lublinie z książek Marcina Wrońskiego, Festiwalu Scenografii i Kostiumów „Scena w budowie” w CSK, Carnavalu Sztuk-mistrzów, relacjonowała Festiwal Inne Brzmienia, Konfrontacje Teatralne, zaprasza na premiery do Teatru im. Juliusza Osterwy i do Teatru Starego w Lublinie.

Jako doktorantka KUL prowadzi działalność naukową zarówno z zakresu prawa, wiedzy o  teatrze, jak i dziennikarstwa. Pani Redaktor Martyna Podolska imponuje nie tylko dorobkiem dziennikarskim, rangą wydarzeń, w których uczestniczy z mikrofonem Polskiego Radia czy gośćmi swoich audycji o międzynarodowej sławie. Na docenienie zasługuje przede wszystkim jej nienaganny warsztat. Do każdego wywiadu jest starannie przygotowana, koncentruje się na rozmówcy a nie kreowaniu własnego wizerunku czy antenowego show; potrafi uważnie słuchać, stawia ważne, głębokie pytania. Do gości w studiu i słuchaczy odnosi się z szacunkiem i właściwą najlepszym standardom tego zawodu ciekawością drugiego człowieka. Unika trywialności, powierzchowności, gwiazdorstwa. Na pytanie o największe zawodowe wyzwanie z pokorą odpowiada, że „każde spotkanie i rozmowa o kulturze z drugim człowiekiem, niezależnie, czy to jest Pedro Almodovar, czy przechodzień

nagrywany na ulicy”. Jako prezenterka zwraca uwagę znakomitą polszczyzną i nienaganną artykulacją, co potwierdza przyznana jej stała karta mikrofonowa Polskiego Radia najwyższej kategorii – S (spikerska).

Swoją pracą wskazuje na wartość poważnego dziennikarstwa, opartego na wiedzy, odpowiedzialności, szacunku dla rozmówcy i słuchacza. W jej wykonaniu tematyka kulturalna nie jest pasjonującą opowieścią o artystach i sztuce, pozwalającej odkryć nowe perspektywy. Dla młodych ludzi myślących o karierze dziennikarskiej Red. Martyna Podolska może być przykładem pracowitości i determinacji. Pokazała, że dzięki wytrwałości i pasji już w młodym wieku (25 l.) można odnieść sukces w najbardziej wymagających mediach, jednocześnie dbając o naukę i uniwersyteckie wykształcenie.

Pytana dziś, jakim zawodem jest dla niej dziennikarstwo, odpowiada wprost: „wymarzonym”.

więcej na FB/Dziennikarswo KUL oraz idiks.org

ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ W FOTOGALERII NASZYCH STUDENTÓW!!!

...........................................................................................................................................................

20.02.2018 r. Gala Akademickiego Lauru Dziennikarskiego AKLAUD

Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WNS KUL zaprasza na Galę Akademickiego Lauru Dziennikarskiego AKLAUD, która odbędzie się 20 lutego 2018 r. o godz. 10.00 w Centrum Transferu Wiedzy, sala CTW - 114.  Nagrody przyznawane są osobom wyróżniającym się w środowisku dziennikarskim autorytetem zawodowym i dydaktycznym.  Nagroda AKLAUDA została ustanowiona w 2013 r., pod honorowym patronatem rektorów lubelskich uczelni. Tegorocznej Gali towarzyszyć będzie konferencja naukowa inaugurująca dziesięciolecie Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL, poświęcona ks. prof. Leonowi Dyczewskiemu, założycielowi Instytutu, zatytułowana „Uniwersytet- komunikacja- media”. Ponadto w programie uroczystości przewidziano imprezy towarzyszące.

Serdecznie zapraszamy!

..........................................................................................................................................................

Pierścień KUL i tytuł najlepszego absolwenta 2016/2017 wręczony…

 

W dniu 18 grudnia 2017 roku podczas corocznych Jasełek w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej wręczono sygnet dla najlepszego absolwenta dziennikarstwa i komunikacji społecznej w roku akademickim 2016/2017. Tym razem najlepsza okazała się mgr Katarzyna Wasilewicz.

Mgr Katarzyna Wasilewicz swoją przygodę z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim rozpoczęła w 2012 roku, podejmując naukę na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Zwieńczeniem trzyletniego etapu kształcenia była praca licencjacka pt. Konwencja komizmu w obrazowaniu Holocaustu na podstawie filmów „Życie jest piękne” Roberto Benigniego, „Pociąg życia” Radu Mihaileanu i „Jakub kłamca” Petera Kassovitza, napisana pod kierunkiem dr Joanny Sosnowskiej. 27 czerwca 2017 r. obroniła z wyróżnieniem, przyznanym przez Radę Wydziału Nauk Społecznych, pracę magisterską pt. Językowy obraz nowotworu na przykładzie blogów „Andzia i jej nieborak”, „Chustka” oraz „Rak’n Roll Wygraj życie!” napisaną pod kierunkiem dr. hab. Pawła Nowaka, prof. KUL i zakończyła studia z najwyższą na roku średnią (4,985) będącą średnią łączną z ocen podczas całego okresu studiów, egzaminu magisterskiego i pracy magisterskiej.

Serdecznie gratulujemy i życzymy dużo sukcesów zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym!

Więcej...

...........................................................................................................................................................

Nasi Studenci w Parlamencie Europejskim

Studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej KUL wzięli udział w sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego, która odbyła się 15 listopada b.r. Członkowie redakcji gazety studenckiej "Coś Nowego", jako nieliczni z Polski, zostali wybrani przez Biuro Informacyjne PE do udziału w Seminarium dla Studentów Dziennikarstwa i Dziennikarzy Mediów Akademickich! Studenci zobaczyli jak działa Parlament Europejski, poznali zasady funkcjonowania serwisu prasowego PE i sposoby pracy korespondentów, wzięli udział w spotkaniach z europosłami i dziennikarzami akredytowanymi przy PE.

Więcej...

...........................................................................................................................................................

Nasi Studenci ze stypendiami Towarzystwa Przyjaciół KUL

Dwóch studentów kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna KUL zostało laureatami programów stypendialnych Towarzystwa Przyjaciół KUL. Jacek Kochaniec, student I roku studiów magisterskich i Prezes Agencji Reporterskiej Passion TV, otrzymał „Stypendium Jubileuszu 100-lecia KUL" za opracowanie autorskiej koncepcji i planu rozwoju KUL na drugie stulecie istnienia, z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych, istotnych wartości oraz perspektyw rozwoju społeczno-ekonomicznego Polski i regionu. Z kolei Robert Góźdź, student II roku studiów magisterskich, został stypendystą Programu Stypendialnego dla studentów KUL bezinteresownie działających na rzecz KUL.

Serdecznie gratulujemy!

Szczegółowe informacje nt. laureatów znajdują się na stronie Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej www.idiks.org

............................................................................................................................................................

Nominacje w Instytucie

W środę 18.10.2017 roku Pani Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej dr hab. Justyna Szulich-Kałuża i dr hab. Grzegorz Tylec otrzymali nominacje na profesorów nadzwyczajnych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!!

 

...........................................................................................................................................................

dr Małgorzata Żurakowska laureatką XXXII Międzynarodowego Katolickiego

Festiwalu Filmów  i Multimediów "KSF Niepokalana 2017"

Dr Małgorzata Żurakowska, pracownik naszego Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej po raz kolejny zdobyła pierwszą nagrodę w kategorii "programy radiowe-słuchowiska" tym razem na XXXII Międzynarodowym Katolickim Festiwalu Filmów i Multimediów "KSF Niepokalana 2017". Dr M. Żurakowska została wyróżniona za dwie audycje, pierwsza, Opiekun Pani Biedy, dotyczyła św. br. Alberta, a druga, „Matka nie opuszcza” opowiadała o wydarzeniu z 1978 roku, kiedy figurka Matki Bożej Fatimskiej przyleciała po raz pierwszy do Polski i została zaaresztowana przez polskie władze na lotnisku.

Serdecznie gratulujemy!

 ...........................................................................................................................................................

                                     Lublin w krzyżówce miejskiej           

19366270_1505349536201703_446986520816166359_n

Plac Litewski – miejsce wspomnień wielu pokoleń lublinian, stało się obecnie symbolem zmian zachodzących przez lata w naszym mieście. To właśnie tutaj, gdzie historia i tradycja łączą się z nowoczesnością, w najbliższą sobotę odbędzie się wydarzenie dające okazję do sprawdzenia swojej wiedzy na temat Lublina. Studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej KUL zapraszają mieszkańców Lublina do udziału we wspólnym rozwiązywaniu wielkiej krzyżówki. W sobotę 24 czerwca między 11:00 – 14:00 na Placu Litewskim każdy będzie mógł zmierzyć się z krzyżówkowym hasłem związanym z Lublinem i wpisać je do przygotowanego szablonu. Dla najlepszych uczestników, bez względu na wiek, organizatorzy mają słodką niespodziankę.  Trasa sobotniego spaceru nie może ominąć więc Placu Litewskiego. Na drodze wiodącej przez odnowione szlaki, chwila postoju pozwoli zaczerpnąć walorów edukacyjnych, jednocześnie zapewniając doskonałą rozrywkę dla całej rodziny. Organizatorem jest Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL przy współpracy z Urzędem Miasta Lublin.

............................................................................................................................................................

 

W środę, 7 czerwca, o godz. 12.00 w auli 241 w Campusie Majdanek, gościem Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL będzie Marcin Mamoń, dziennikarz, reżyser licznych filmów dokumentalnych, który tematyką Bliskiego Wschodu i terroryzmu zajmuje się od ponad 20 lat. Jemu jako jedynemu polskiemu i jednemu z pierwszych dziennikarzy na świecie udało mu się dotrzeć do wielu ważnych przywódców islamskich bojowników i zdobyć ich zaufanie. W listopadzie 2015 r. został porwany w Syrii przez Al-Kaidę i przebywał w niewoli. Po uwolnieniu napisał książkę pt. Wojna braci. Bojownicy, dżihadyści, kidnaperzy, która jest wstrząsająca relacją naocznego świadka konfliktu w Syrii – o zbrodniach popełnianych przez reżim Al-Asada i nierównej walce toczonej przez rebeliantów. Zapraszamy na wyjątkowe spotkanie. Wstęp wolny.

...........................................................................................................................................................

patronacifull      Przestrzenie komunikacji wizualnej - nowe odsłony

Fotografia w mediach - ZAPROSZENIE NA KONFERENCJĘ

                         6 czerwca 2017 roku

 

 Aktualnie paradygmat wizualności określa sposób myślenia o otaczającej nas rzeczywistości, a komunikacja wizualna stała się naczelną kategorią poznawczą. Czujemy, więc potrzebę stworzenia płaszczyzny wymiany myśli teoretyków i badaczy komunikacji wizualnej. Fotografia stanowi jedną z ważniejszych form w pejzażu mediów wizualnych i wciąż w znacznej mierze kształtuje oblicze współczesnej kultury. Znajdujemy ją wszędzie – począwszy od badań naukowych, po sztukę, literaturę, ekspansywny świat mediów. Nieprzypadkowo zatem pierwsza konferencja z naszego cyklu jest  zatytułowana: Fotografia w mediach.

Proponujemy temat skupiony na szeroko rozumianym społeczno-kulturowym kontekście funkcjonowania fotografii w przestrzeni komunikacyjnej. W szczególności interesuje nas rozległa i zróżnicowana sfera twórczości łączącej fotografię z innymi mediami zarówno tradycyjnymi (literatura, prasa, telewizja, film, materiały video) jak i „nowymi” (telefony komórkowe, media społecznościowe, internet, witryny www, multimedia, gry PC). Serdecznie zapraszamy - Gmach Główny KUL 208 - Zaczynamy od 9.45!!! 

............................................................................................................................................................        

 Dziennikarz - Student - Absoltent - "w @kcji"
VI Studenckie Spotkania Komunikacji i I Dzień Absolwenta
 
Jak odnieść sukces w sieci? Jak poradzić sobie w mediach i reklamie? Jak przygotować się do tej pracy w tej branży? Zapraszamy na VI STUDENCKIE SPOTKANIA KOMUNIKACJI, tym razem poświęcone komunikacji w sieci, oraz na spotkanie z absolwentami kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna - dziś pracownikami znanych redakcji i agencji reklamowych.
Już 11 maja (czwartek) od godz. 10.00 w CTW odbędą się prezentacje studenckie poświęcone m.in. blogom modowym, kreowaniu wizerunku na FB czy relacjom z bliskimi podtrzymywanym dzięki komunikatorom internetowym. Następnie wyniki badań skonfrontujemy z doświadczeniem tych, którzy na co dzień publikują w sieci. Naszymi gośćmi będą: Magdalena Bury z Wirtualnej Polski (absolwentka IDiKS), Justyna Dobosz i Edyta Kowalczyk z "Przeglądu Sportowego" (absolwentki IDiKS), blogerka Miss Ferreira (absolwentka KUL) czy twórca portalu informacyjnego wydarzysie.pl, Mateusz Prucnal (doktorant KUL).
Z kolei 12 maja (piątek) na Kapusie Wschodnim (Droga Męczenników Majdanka 70) w towarzystwie absolwentów IDiKS będziemy sprawdzać, jakie kompetencje medialne są dziś cenione na rynku pracy. Opowiedzą o tym dziennikarze, m.in. Michał Mikulski – Radio Złote Przeboje; Jan Pasterski – Radio Plus; Joanna Suszko – Katolickie Radio Zamość; Michał Mitrut – Eleven Sports oraz specjaliści zajmujący się marketingiem i reklamą: Paweł Pawlak – ShowMax; Michał Adamczyk – BJ Group AdCreative; Krzysztof Kulasza – Havas PR Warsaw; Dominik Mikołajczyk – Rządowe Centrum Bezpieczeństwa, Wydział Polityki Informacyjnej; Milena Cielemęcka – Partner of Promotion (najlepsza Absolwentka DiKS w 2016 roku).
 
Dwudniowe wydarzenie organizowane jest przez IDiKS, Koło Naukowe Studentów Dziennikarstwa oraz grupę Absolwentów z pierwszego rocznika Instytutu (studiujących w latach 2007-2012).
Wydarzenie rozpoczyna przygotowania do X-lecia Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL (2008-2018).
Szczegółowy program znajdziecie Państwo na plakatach. Jest też dostępny na naszej stronie:

 

 ...........................................................................................................................................................

Dzień Dziennikarza

W dniu 5 kwietnia (środa) 2017 roku w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej już po raz trzeci odbędzie się Dzień Dziennikarza. W tej edycji Organizatorzy (Katedra Medialnej Komunikacji Społecznej) oraz zaproszeni Eksperci i Dziennikarze debatować będą o pracy dziennikarza w sytuacji zagrożenia. Zapraszamy wszystkich Studentów i Wykładowców na godz. 9.30 do sali 241. Szczegółowy plan iii_dni_dziennikarza_5_04_17_3

...........................................................................................................................................................

 Od Seulu do Rio. Igrzyska Olimpijskie w mediach masowych: 1988-2016 - zaproszenie na konferencję

dziennikarz-ruchomy-obrazek-0034

Katedra Języka Mediów i Komunikacji Społecznej KUL, Zakład Komunikacji Społecznej UMCS, oraz Polskie Towarzystwo Retoryczne zapraszają na III Ogólnopolską Konferencję poświęconą Igrzyskom Olimpijskim "Od Seulu do Rio. Igrzyska Olimpijskie w mediach masowych: 1988-2016" (sport, retoryka, wartości, polityka, ekonomia, kultura). Konferencja odbędzie się w Zamościu w dniach 23-24 marca 2017 r. Szczegóły i ważne informacje - tutaj.

...........................................................................................................................................................

Wyjazd do Łodzi-Łagiewnik

W dniach 18-19 lutego 2017 roku pracownicy Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej wraz z członkami Akademii Społecznej i Rodziny Franciszkańskiej odwiedzili grób śp. Ojca Profesora Leona Dyczewskiego OFMConv., założyciela Instytutu, w pierwszą rocznicę Jego śmierci. Uczestniczyli w uroczystej Mszy Świętej, rozważaniach dotyczących zaangażowania śp. Ojca Profesora na wielu polach naukowych, we wspólnotach i środowiskach Lubelszczyzny, Podlasia i Łodzi.

...........................................................................................................................................................

Drodzy Studenci, Wykładowcy i Pracownicy Instytutów Kampusu Wschodniego

 Rada Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej zaprasza na Mszę Świętą, aby polecać Bogu śp. O. prof. L. Dyczewskiego OFMConv., założyciela Instytutu, w pierwszą rocznicę jego śmierci oraz zawierzyć Panu Bogu kolejny semestr zajęć i studiów naszych Studentów, Wykładowców i Pracowników.

21 lutego 2017, godz. 12.30, Kaplica w Kampusie Wschodnim (Majdanek)

 

 

............................................................................................................................................................

 Mgr Milena Cielemęcka wyróżniona pierścieniem KUL

W dniu 21 grudnia podczas dorocznych Jasełek, które odbyły się w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL kolejna absolwentka kierunku została uhonorowana pierścieniem KUL, za najwyższą średnią ocen wśród Studentów opuszczających mury naszego Instytutu. Serdecznie gratulujemy Pani mgr Milenie Cielemęckiej i życzymy dalszych sukcesów zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.  

...........................................................................................................................................................

Studenci dziennikarstwa KUL z wizytą w Brukseli

Katarzyna Cisek, Aneta Dyrla, Emilia Kąkol oraz Michał Wójcik to studenci II roku studiów magisterskich na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna KUL, którzy dziś rozpoczęli wizytę w Brukseli w ramach seminarium dla studentów ostatniego roku kierunków dziennikarskich. Organizatorem wyjazdu jest Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, które spośród wielu studentów ostatniego roku kierunków dziennikarskich, największych uczelni w Polsce,wyłoniło wąską grupę 18 studentów do udziału w wyjeździe do Brukseli. Studenci zostali wybrani na zasadzie selekcji zgłoszeń. Jednym z warunków udziału w seminarium, oprócz oczywistego wymogu studiowania dziennikarstwa oraz znajomości języka angielskiego, była konieczność zaprezentowania swojego dorobku pracy w mediach. Sylwetki wyróżnionych na idiks.org

www_rekrutacja

Autor: Leszek Wojtowicz
Ostatnia aktualizacja: 07.03.2024, godz. 12:13 - Łukasz Sarowski