Aktualności / Wydarzenia

Drużyna League of Legends KUL w 10. najlepszych w Polsce

– Wchodzimy w fazę mistrzowską, jak nóż w masło – tak mówią zawodnicy League of Legends KUL o przejściu do kolejnego etapu turnieju ERBUD University Esports – EDU, czyli ogólnopolskich e-sportowych rozgrywek  akademickich. Od trzech lat drużyna League of Legends KUL (LOL KUL) uczestniczy w zawodach i rywalizuje o miano krajowych mistrzów LOL i Counter-Strike’a. Pod koniec lutego startuje faza mistrzowska, gdzie zmagać się będzie 10 czołowych akademickich drużyn e-sportowych z całej Polski, wśród nich nasi zawodnicy.

Dawid Wymoczyło, Radosław Bronisz, Damian Cząstka, Mateusz Rejmer, Tymoteusz Depa – studenci Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Mimo to, że studiują różne kierunki, od informatyki po filologię angielską i prawo, łączy ich wspólne hobby. Trenują razem w sekcji e-sportowej, działającej w ramach AZS KUL pod opieką mgr. inż. Kamila Zielińskiego. W tym roku udało się im zająć pierwsze miejsce w fazie grupowej razem z Politechniką Śląską i Politechniką Wrocławską. Grupa e-sportowców na czele z opiekunem spotkała się z rektorem KUL ks. prof. Mirosławem Kalinowskim.

– To dla mnie duma i radość, że takie aktywności, tego rodzaju sport, który potrzebuje wielu predyspozycji i doświadczenia, jest kontynuowany na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Uważam, że takie inicjatywy trzeba popierać, rozwijać i zachęcać do nich innych – podkreślił rektor KUL. Dodatkowo pogratulował zawodnikom awansu do kolejnej fazy zawodów ERBUD University Esports – EDU.


Sekcja e-sportu powstała w 2020 roku na bazie Koła Naukowego Informatyków KUL. W 2021 roku sekcja e-sport zaczęła działać w ramach AZS KUL. W treningach uczestniczą studenci i studentki niezależnie od kierunku i roku studiów, w tym także team LOL KUL. – Jest to drużyna z bardzo dużym potencjałem, która może z każdym wygrać, o ile nie popełni błędów. W tym momencie naszym celem jest, co najmniej, TOP-4 i przejście do kolejnej stacjonarnej fazy. Jestem pewny, że TOP-4 jest w naszym zasięgu – zaznaczył opiekun sekcji e-sport oraz kurator AZS KUL mgr inż. Kamil Zieliński.

Aktualnie trwają przygotowania oraz treningi przed kolejną fazą turnieju, która zacznie się 28 lutego. Na drużynę League of Legends KUL czekają baraże z drużynami Politechniki Śląskiej, Politechniki Białostockiej oraz Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

UNIVERSITY ESPORTS - EDU  - to ogólnopolskie e-sportowe rozgrywki akademickie, gdzie studenci z całego kraju rywalizują o tytuł najlepszej uczelni w Polsce w tytułach - League of Legends i Counter-Strike: Global Offensive! W zawodach biorze udział 50 uczelnianych reprezentacji, a nagroda to m.in. 20 000 zł w puli nagród, niesamowite wyjazdy i możliwość reprezentacji Polski na arenie międzynarodowej. Projekt realizowany jest od 2018 roku.