Humanistyka cyfrowa

wiedza z widokiem na przyszłość

 

Humanistyka cyfrowa to oferta studiów magisterskich dla tych, którzy chcą w innowacyjny sposób połączyć humanistyczną energię intelektualną z praktycznymi umiejętnościami w zakresie świadomego, kreatywnego poruszania się w świecie dawnej i współczesnej kultury, w szczególności teatralnej, filmowej i medialnej. To studia doskonalące kompetencje (inter)kulturowe, informacyjne, animacyjne w zakresie nowych zjawisk artystycznych oraz tradycyjnych i nowych mediów.

 

Kierunek odpowiada na potrzeby nowoczesnego rynku pracy, kształcąc zarówno w zakresie dyspozycji humanistycznych, jak i zaawansowanej znajomości programów cyfrowych, wykorzystywanych m.in. w pracy redaktora, animatora i organizatora wydarzeń kulturalnych, doradcy medialnego, promotora kultury regionu. To studia dla tych, którzy chcą w sposób twórczy i odpowiedzialny kształtować współczesną rzeczywistość mediów, komunikacji i dyskursu publicznego.

 

W programie studiów, obok klasycznego modelu kształcenia uniwersyteckiego, stawiamy na kształcenie metodą warsztatową. Oferujemy m.in. konwersatoria i warsztaty z literatury popularnej, medialnej kreacji rzeczywistości, teorii i praktyki digitalizacji, sztuki pisania, projektowania graficznego, pracy z dźwiękiem i obrazem, sztuki wystąpień publicznych i wiele innych.

 

Absolwent naszego kierunku to humanista przygotowany do funkcjonowania w świecie cyfrowym. Posiadając doskonałe umiejętności techniczne, świetnie rozpoznaje psychologiczne potrzeby komunikacji społecznej, zna prawo internetu i mediów, biegle operuje narzędziami, które zyskuje zarówno dzięki wiedzy teoretycznej, jak i zaawansowanemu kształceniu praktycznemu. Posiada kompetencje animatora kultury, brokera edukacyjnego, dysponuje wiedzą i umiejętnościami związanymi z procesem wydawniczym publikacji drukowanych i elektronicznych. Przygotowany jest do podjęcia pracy w redakcjach czasopism, wydawnictwach naukowych i komercyjnych, otwarty na współpracę z agencjami reklamowymi , gotowy do rozwijania aktywności w obszarze mediów tradycyjnych i elektronicznych jako redaktor wydawnictw, redaktor portali i twórca stron internetowych, grafik, zarządca dóbr kultury, copywriter, edytor filmu i video, researcher.

Autor: Sekretariat IFP
Ostatnia aktualizacja: 04.07.2016, godz. 15:04 - Artur Truszkowski