Aktualności / Wydarzenia

KUL na FB – jeden z najbardziej angażujących w 2022 r.

Wśród wielu polskich uczelni KUL zajmuje czwarte miejsce w angażowaniu internautów na Facebooku; w 2022 r. osiągnął liczbę 67,1 tys. interakcji ze strony użytkowników – wynika z analizy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIiMS). Pierwsze miejsca zajmują Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Jagielloński oraz Politechnika Wrocławska. KUL wykazał się również jedną z największych aktywności i zajął drugie miejsce pod względem liczby postów. W badanym okresie opublikował 1204 wpisów.

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II jest uczelnią, która wzbudza duże zainteresowanie mediów. Niemal każdego dnia o wydarzeniach uniwersyteckich, podejmowanych inicjatywach informuje prasa, radio, telewizja, internet. O KUL-u mówi się nie tylko w Polsce, ale również w świecie – często również za pośrednictwem mediów społecznościowych, w których uniwersytet mocno zaznacza swą obecność – oceniła wicerzeczniczka prasowa KUL Monika Stojowska, która na ten temat przygotowała artykuł pt. „KUL w przestrzeni medialnej” w najnowszym „Przeglądzie Uniwersyteckim”. Podkreśliła, że na popularyzację uczelni ma również wpływ Zespół Ekspertów KUL.

Naukowcy komentują bieżące wydarzenia, a dziennikarze bardzo chętnie korzystają z ich wiedzy – dodała.

Media społecznościowe – jak przypomniało „Forum Akademickie” przedstawiając informację IBIiMS – stanowią dziś jeden z podstawowych kanałów komunikacji. Nic zatem dziwnego, że i uczelnie wykorzystują je w swoich działaniach marketingowych. W ten sposób przekazują informacje o swojej ofercie, sukcesach swoich naukowców, wydarzeniach skierowanych do akademickiej wspólnoty i budują swój wizerunek.

Wśród wielu portali tego typu największą popularnością nadal cieszy się Facebook. Analitycy warszawskiego Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych sprawdzili, jak uczelnie radziły sobie w tym serwisie w okresie od grudnia 2021 r. do listopada 2022 r. Ranking wygrał Uniwersytet Warszawski (101,1 tys. fanów), którego profil uzyskał łącznie niemal 117 tys. interakcji. Także w poszczególnych kategoriach UW nie miał sobie równych: zanotował 71,3 tys. polubień, 4,8 tys. komentarzy oraz 9,1 tys. udostępnień – podało „Forum Akademickie”, dodając, że niespełna 75 tys. interakcji miało konto UJ oraz Politechnika Wrocławska, która zdobyła niemal 70 tys. interakcji ze strony użytkowników.

W pierwszej dziesiątce znalazły się również: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II (67,1 tys. reakcji), Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (64,6 tys.), Akademia Górniczo-Hutnicza (62,1 tys.), Uniwersytet Wrocławski (60,3 tys.), Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu (58,1 tys.), Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie (55,8 tys.), Śląski Uniwersytet Medyczny (52 tys.) – dodano.

KUL wykazał się również jedną z największych aktywności; w badanym okresie opublikował 1204 postów. Pierwsze miejsce zajęła Politechnika Białostocka, która miała 1841 wpisów. Bardzo aktywne były również UWM (1022 postów) oraz Politechnika Bydgoska (965 postów). „Forum Akademickie” zauważa też, że pod względem liczby fanów profilu pierwsze miejsce zajmuje Uniwersytet SWPS (212 tys.), któremu przybyło aż 10,6 tys. nowych użytkowników. Bardzo dobry wynik zanotował także Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej z wynikiem 7,9 tys. nowych fanów.