Aktualności / Wydarzenia

QR-kody przekierują do mediów społecznościowych KUL

Dzięki inicjatywie Akademii Nowoczesnych Mediów i Komunikacji KUL podjętej we współpracy z Centrum Aktywizacji Osób z Niepełnosprawnością KUL CAN, media społecznościowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II staną się jeszcze bardziej dostępne dla ich użytkowników.

Kolorowe naklejki z QR-kodami odsyłającymi do profilu uniwersytetu na Facebooku, Instagramie, Tweeterze, TikTok-u, kanale YouTube, a także do strony kandydat.kul.pl, pojawią się m.in. w budynkach Kampusu Głównego, Kampusu im. ks. Słomkowskiego „Poczekajka" oraz w Domach Studenckich KUL.

- Celem inicjatywy jest promowanie mediów społecznościowych uczelni i strony internetowej kandydat.kul.pl, która zawiera treści informujące m.in. o kierunkach studiów, terminach rekrutacji, czy wydarzeniach dla licealistów - podkreśla Monika Stojowska, zastępca rzecznika prasowego KUL.

QR-kody, które przekierują do profili mediów społecznościowych KUL oraz na stronę kandydat.kul.pl, wygenerowane zostały za pośrednictwem programu Linktree. Aby przejść do wybranego konta, wystarczy zeskanować kod za pomocą kamery telefonu komórkowego oraz wybrać medium z listy zaproponowanych: Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, TikTok czy serwis dla kandydatów.
- Zachęcam do obserwowania i użytkowania mediów społecznościowych KUL, by być nie tylko na bieżąco z najnowszymi informacjami z życia uniwersytetu, uczestniczyć w wydarzeniach organizowanych na uczelni, ale także po to, by wspierać i współtworzyć inicjatywy integrujące pracowników, studentów oraz absolwentów - dodaje Stojowska.

Wśród wielu polskich uczelni KUL zajmuje czwarte miejsce w angażowaniu internautów na Facebooku; w 2022 r. osiągnął liczbę 67,1 tys. interakcji ze strony użytkowników – wynika z analizy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIiMS). Pierwsze miejsca zajmują Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Jagielloński oraz Politechnika Wrocławska.

KUL wykazał się również jedną z największych aktywności i zajął drugie miejsce pod względem liczby postów. W badanym okresie opublikował 1204 wpisów.