dr hab. Magdalena Lubiarz

Katedra Ochrony Środowiska Przyrodniczego i Krajobrazu, Instytut Matematyki, Informatyki i Architektury Krajobrazu, Wydział Nauk Przyrodniczych i Technicznych

Ukończyłam ochronę środowiska i zajmuję się badaniami z zakresu ekologii miasta. Prowadzę analizy dotyczące wpływu człowieka na środowisko, a także roli terenów zieleni w kształtowaniu przestrzeni miast w kontekście zrównoważonego rozwoju. Drugim obszarem moich zainteresowań są zagadnienia związane z ochroną krajobrazu, ze szczególnym uwzględnieniem krajobrazu sakralnego. Kształcę studentów architektury krajobrazu uwrażliwiając ich na potrzebę ochrony środowiska naturalnego na różnych poziomach jego funkcjonowania. Jako tutor pracuję ze studentami nad rozwojem, zarówno osobistym jak i naukowym. W dydaktyce akademickiej stawiam nie tylko na wysoki poziom wiedzy i rozwój kompetencji miękkich studentów, ale kształcenie traktuję jak współpracę, dlatego metody i narzędzia, które wybieram do realizacji zajęć mają uczynić studentów współodpowiedzialnymi za ten proces. Poza uniwersytetem prowadzę warsztaty i wykłady dla dzieci i młodzieży, ale także osób dorosłych popularyzując wiedzę o środowisku naturalnym.

Współpraca z gronem mentorów Centrum Dydaktyki Akademickiej KUL stała się dla mnie inspiracją do doskonalenia warsztatu pracy nauczyciela i dalszego rozwoju. Wciąż zdobywam nowe umiejętności pokazując na własnym przykładzie jak realizować ideę kształcenia przez całe życie. Moje kwalifikacje dydaktyczne potwierdzają m.in.:

  • certyfikat tutora i akredytacja tutorska Collegium Wratislawiense,
  • międzynarodowy certyfikat mentora Stowarzyszenia Mentorów Promentor,
  • certyfikat The Latin American Center for Service Learning CLAYSS w zakresie przygotowania edukacyjnych projektów Service Learning.

Oferta wsparcia dla nauczycieli: Certyfikacja mentorska pozwoliła mi na podjęcie próby podzielenia się moimi doświadczeniami dydaktycznymi z innymi nauczycielami na naszym uniwersytecie. Oferuję mentoring w zakresie rozwoju akademickiego, zarówno pracy naukowej, jak i dydaktycznej. Wspólnie możemy zastanowić się nad formalnymi uwarunkowaniami dydaktyki, takimi jak tworzenie programu studiów, przygotowanie i aktualizacja kart przedmiotów czy dobór metod dydaktycznych. Dzielę się także moim doświadczeniem w zakresie planowania zadań, wytrwałości w realizacji celów, zarządzania czasem, czyli tak ważnej w pracy nauczyciela akademickiego samodyscypliny.

Zainteresowania: Od dziecka fascynuje mnie świat zwierząt, który nieustannie odkrywam poszarzając moją wiedzę, ale także obserwując zwierzęta. Uwielbiam wycieczki do lasu i w góry, gdyż kontakt z przyrodą pozwala mi odpocząć i złapać dystans do problemów. Chodzenie to mój sposób na stres.

 

https://pracownik.kul.pl/magdalena.lubiarz/

magdalena.lubiarz@kul.pl


WSPÓŁPRACA

ikona
ikona
ikona
ikona
ikona