Nauka / Zespół Ekspertów KUL / Regulamin

Regulamin Zespołu Ekspertów KUL

REGULAMIN ZESPOŁU EKSPERTÓW KUL

 

§1

Zespół Ekspertów KUL, dalej „Zespół” jest częścią struktury Akademii Nowoczesnych Mediów i Komunikacji KUL, jako baza danych ekspertów związanych z KUL, służąca ułatwieniu dziennikarzom i redakcjom uzyskiwania komentarzy i wypowiedzi dotyczących tematyki będącej przedmiotem zainteresowania mediów.

 

§2

  1. Prace Zespołu koordynuje i nadzoruje pięcioosobowe Prezydium.
  2. W skład Prezydium Zespołu wchodzą:
    • Pełnomocnik Rektora KUL ds. Zespołu Ekspertów KUL
    • Przewodniczący Prezydium, wskazany przez Pełnomocnika Rektora KUL ds. Zespołu Ekspertów KUL
    • Pełnomocnik Rektora KUL ds. Komunikacji i Promocji,
    • pracownik Akademii Nowoczesnych Mediów i Komunikacji KUL
    • przedstawiciel nauczycieli akademickich posiadających co najmniej stopień naukowy doktora habilitowanego,
    • przedstawiciel nauczycieli akademickich posiadających stopień naukowy doktora.
  3. Przedstawicieli nauczycieli akademickich wchodzących w skład Prezydium Zespołu wybiera spośród wszystkich członków Zespołu Przewodniczący Prezydium.
  4. Do zadań Prezydium należy w szczególności:
    • koordynowanie pracy Zespołu,
    • przekazywanie niezbędnych informacji i wytycznych członkom Zespołu,
    • sprawowanie funkcji doradczej,
    • sporządzanie opinii w celu przyznania punktów za aktywność ekspertom.

 

§3

  1. Członkiem Zespołu (ekspertem) może zostać pracownik KUL posiadający co najmniej stopień naukowy doktora lub tytuł naukowy profesora zatrudniony w Uniwersytecie jako pracownik badawczy lub badawczo-dydaktyczny.
  2. Przyjęcie eksperta do Zespołu następuje po przekazaniu do pracownika Akademii Nowoczesnych Mediów i Komunikacji KUL pełnej informacji osobowej, tj.: wypełnienie ankiety dostępnej na e-kul lub przesłanie poprzez pocztę elektroniczną e-mail na adres ekspert@kul.pl (imię i nazwisko, stopień/tytuł naukowy, zainteresowania, dziedziny eksperckie, numer telefonu i adres e-mail), a także podpisanie oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  3. Publikacja danych eksperta w bazie ekspertów na stronie internetowej Uniwersytetu następuje po weryfikacji danych ze zgłoszenia.

 

§4

  1. Baza danych ekspertów jest zamieszczona na stronie internetowej Uniwersytetu i jest podzielona na poszczególne dyscypliny nauki, którym przyporządkowano imienne listy z informacjami o członkach Zespołu według następującej kolejności: zdjęcie, stopień/tytuł naukowy, imię i nazwisko, zainteresowania naukowe, dziedziny eksperckie.
  2. Za obsługę techniczną bazy ekspertów odpowiada wyznaczony pracownik Akademii Nowoczesnych Mediów i Komunikacji KUL

 

§5

  1. Media pozyskują dane kontaktowe ekspertów za pośrednictwem Zespołu prasowego i Rzecznika Prasowego KUL.
  2. Wszystkie wypowiedzi dla mediów ekspert sygnuje podpisem według podanej kolejności: stopień/tytuł naukowy, imię i nazwisko, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II lub KUL.
  3. Członkowie Zespołu na prośbę Prezydium przesyłają zestawienia dotyczące własnych wypowiedzi do mediów za dany okres.
  4. Wypowiedzi ekspertów mogą być publikowane w serwisie informacyjnym Zespołu w formie tekstu, transkrypcji wypowiedzi, nagrania dźwiękowego lub nagrania wideo, a także na portalach i w serwisach społecznościowych.

 

§6

Aktywność nauczycieli akademickich w ramach Zespołu stanowi podstawę do uzyskania punktów w ankiecie oceny okresowej (część B: Praca na rzecz Uniwersytetu i Wydziału) na podstawie potwierdzonych przez Prezydium zestawień wystąpień i działalności eksperckiej w mediach.

 

§7

Członkowie Zespołu Ekspertów KUL stale współpracują z Prezydium ZE KUL.

 

 

Regulamin do pobrania:

Regulamin Zespołu Ekspertów KUL