Zakres zadań Sekcji Usług Informatycznych

  1. wspieranie procesów nauki i kształcenia poprzez kompleksową obsługę informatyczną wszystkich jednostek organizacyjnych Uniwersytetu, w tym zapewnienie pomocy i wsparcia użytkownikom systemów informatycznych, zapewnienie ciągłości działania sprzętu teleinformatycznego oraz uruchomionych usług;
  2. realizacja i wdrażanie wybranych projektów dotyczących informatyzacji Uniwersytetu, we współpracy z innymi merytorycznie właściwymi jednostkami organizacyjnymi;
  3. nadzór i utrzymanie w należytej sprawności używanych na Uniwersytecie systemów teleinformatycznych (serwery, aplikacje, łączność sieci komputerowej LAN, WiFi, łączności telefonii stacjonarnej i komórkowej), oraz projektowanie infrastruktury i rozwiązań teleinformatycznych w obrębie KUL;
  4. kompleksowa implementacja mechanizmów dostępu do sieci komputerowej KUL;
  5. tworzenie i aktualizacja bazy usług i systemów informatycznych w Uniwersytecie oraz koordynowanie zarządzania kontami w systemach informatycznych;
  6. informatyczna obsługa sieci lokalnych i stanowisk komputerowych na Uniwersytecie, przeciwdziałanie incydentom teleinformatycznym;
  7. koordynowanie zakupów oprogramowania i urządzeń techniki komputerowej dla Uniwersytetu w tym przygotowanie dokumentacji do prowadzenia postępowań zakupowych w obszarze funkcjonowania DTI (opisy przedmiotu zamówienia, warunki udziału i kryteria oceny ofert, wzory umów, zapytań ofertowych) oraz współpraca w tym zakresie z jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu dla pozostałych postępowań;
  8. realizacja wymiany sprzętu i oprogramowania oraz utylizacja sprzętu techniki komputerowej, prace modernizacyjno-naprawcze urządzeń techniki komputerowej znajdujących się w obiektach KUL;
  9. nadzór i obsługa Centrum Personalizacji Kart Procesorowych;
  10. organizacja i koordynowanie szkoleń dla pracowników w zakresie obsługi ogólnouniwersyteckich systemów informatycznych;
  11. organizacja i koordynacja szkoleń informatycznych dla pracowników jednostek administracji ogólnouniwersyteckiej i wydziałowej;
  12. udzielanie informacji i pomoc w rozwiązywaniu problemów informatycznych (HelpDesk) zgłaszanych przez pracowników Uniwersytetu.

Zakres zadań Sekcji Rozwoju Oprogramowania

  1. tworzenie i rozwijanie oprogramowania dla świadczonych na rzecz Uczelni usług IT;

  2. doskonalenie oraz modyfikacja systemu bazodanowego oraz innych aplikacji tworzonych na potrzeby KUL;

  3. udział we wdrożeniach systemu bazodanowego oraz innych aplikacji tworzonych na potrzeby KUL;

  4. projektowanie systemów informatycznych KUL;

  5. udział we wdrażaniu nowych narzędzi informatycznych KUL;

  6. nadzorowanie procesu testowania i wdrażania systemów informatycznych KUL;

  7. wsparcie użytkowników systemów informatycznych KUL;

  8. współpracę z organizacjami branżowymi oraz podmiotami wymieniającymi dane z systemami informatycznymi KUL.

Samodzielne stanowisko ds. projektów:

  1. inicjowanie, przygotowywanie i dokumentowanie przedsięwzięć i projektów realizowanych przez DTI;
  2. wsparcie w pozyskiwaniu zewnętrznego finansowania projektów;

  3. koordynowanie wdrożenia projektów i przedsięwzięć teleinformatycznych;

  4. rozliczenie w ramach KUL realizacji projektów informatycznych.

Samodzielne stanowisko ds. wdrażanych systemów:

  1. określanie wytycznych KUL związanych z wdrażaniem narzędzi teleinformatycznych w oparciu o potrzeby poszczególnych komórek organizacyjnych;

  2. rozpoznawanie możliwości rynkowych w zakresie potrzeb teleinformatycznych KUL;

  3. określanie specyfikacji funkcjonalności wdrażanych systemów informatycznych na KUL.

Samodzielne stanowisko ds. Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI):

  1. opracowanie dokumentacji dla SZBI;

  2. przygotowanie harmonogramów wdrożenia SZBI;

  3. określenie zadań do realizacji dla poszczególnych komórek organizacyjnych w związku z wdrożeniem SZBI;

  4. nadzór nad audytami w związku z wdrożeniem SZBI;

  5. analiza materiałów poaudytowych i modyfikacja dokumentacji SZBI.

Samodzielne stanowisko ds. zakupów:

  1. pozyskiwanie i weryfikacja ofert od dostawców, prowadzenie wyceny oraz dostępności produktów;

  2. składanie zamówień do dostawców oraz kontrola nad procesem ich realizacji;

  3. uczestnictwo w negocjacjach handlowych z kontrahentami;

  4. kompleksowe prowadzenie procesu zakupu;

  5. współpraca z Klientem wewnętrznym w zakresie opracowania specyfikacji, analiz rynkowych i adekwatnych zapytań ofertowych oraz sposobów realizacji procesu zakupu;

  6. czynny udział w negocjacjach z dostawcami;

  7. nadzór nad procesem obiegu dokumentów zakupowych;

  8. organizacja i kontrola procesu przygotowywania umów do zatwierdzania oraz prowadzenie rejestru i archiwum umów Działu;

  9. inicjowanie projektów oszczędnościowych i ich realizacja;

  10. koordynowanie działań niezbędnych do płynnej realizacji strategii zakupowej.

Autor: Krystyna Szawłowska
Ostatnia aktualizacja: 31.08.2020, godz. 08:44 - Krystyna Szawłowska