Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II z dnia 25 września 2019 r. (§28 załącznika nr 1), do zadań Działu Księgowości należy:

 

 

  • wnioskowanie do Rektora o aktualizację polityki rachunkowości w zakresie niezbędnych zmian wynikających ze zmiany przepisów lub wewnętrznych potrzeb informacyjnych;
  • prowadzenie, na podstawie dowodów księgowych dostarczonych przez jednostki organizacyjne Uniwersytetu, ksiąg rachunkowych zgodnie z zasadami polityki rachunkowości oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego;
  • wycena aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego Uniwersytetu;
  • sporządzanie sprawozdania finansowego Uniwersytetu zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, współpraca z biegłym rewidentem w trakcie weryfikacji sprawozdania finansowego i zapewnienie ogłoszenia sprawozdania finansowego;
  • sporządzanie informacji i sprawozdań z zakresu prowadzonej ewidencji księgowej;
  • nadzór nad obiegiem dokumentów finansowo-księgowych i przestrzeganiem przyjętych procedur wewnętrznych;
  • weryfikowanie i aktualizacja danych dotyczących kontrahentów Uniwersytetu;
  • kontrola terminowego rozliczania należności i zobowiązań oraz przygotowywanie dokumentacji niezbędnej dla wszczęcia windykacji należności Uniwersytetu;
  • gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej przepisami prawa;
  • ewidencja różnic inwentaryzacyjnych oraz uzgadnianie na podstawie inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów;
  • rozliczanie podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług.

 

 

Autor: Eliza Tatarczak
Ostatnia aktualizacja: 08.01.2020, godz. 07:29 - Marta Wiślińska