- Szubielska, M. (w druku). Warunkowanie. Encyklopedia Katolicka.
- Szubielska, M., Jaroszek, K., Kiljanek, B. (w druku). Costs of changing modality in visuo-haptic recognition of scenes. Annals of Psychology// Roczniki Psychologiczne, 16, 2.
- Szubielska, M. (2012). Efektywne wykorzystanie filmu animowanego w edukacji szkolnej. W: I. Ulfik-Jaworska, A. Gała (red.), Dalej w tę samą stronę. Księga jubileuszowa dedykowana profesor Marii Braun-Gałkowskiej (s. 333-339). Lublin: Wydawnictwo KUL.
- Szubielska, M. (2012). Funkcjonowanie teorii umysłu u dzieci niewidomych. Roczniki Psychologiczne, 15, 4, 183-203.
- Szubielska, M., Bałaj, B., Fudali-Czyż, A. (2012). Estetyczny odbiór fotografii poprzez stereotyp umysłowej niepełnosprawności twórcy. Psychologia Społeczna, 4, 372-378.
- Szubielska, M., Marek, B. (2012). Comprehension of tactile graphics by school-aged children with severe visual impairment: The role of tactile perception and spatial imagery. W: 15th European Conference on Developmental Psychology. 23-27 August 2011 – Bergen – Norway. Merimond International Proceedings (s. 121-130). Bologna: Medimond Publisher.
- Szubielska, M. (2011). O trudnościach w badaniu rozumienia audycji telewizyjnych przez dzieci. W: A. Kucharski, M. Stencel (red.), Homo sapiens – Homo communicans (s. 99-111). Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
- Torój, M., Szubielska, M. (2011). Prior visual experience, and perception and memory of shape in people with total blindness. British Journal of Visual Impairment, 29, 1, 60-81.
- Francuz, P., Szalkowska, A., Szubielska, M. (2010). W jaki sposób obraz modyfikuje rozumienie treści telewizyjnych programów informacyjnych? Studia Medioznawcze, 40, 1, 41-53.
- Szubielska, M. (2010). Zdolności wyobrażeniowe niewidomych dzieci w zakresie skaningu i rotacji kształtu dotykanych obiektów. Roczniki Psychologiczne, 13, 2, 143-158.
- Marek, B., Otrębski, W., Rodziewicz, B., Sękowski, T., Szubielska, M., Torój, M., Trojanowska-Bis, A. (2008). Przez języki świata do pracy. Nowe idee w rehabilitacji zawodowej osób niewidomych i słabo widzących. Lublin: Wydawnictwo KUL.
- Szubielska, M. (2007). Fluktuacja uwagi wzrokowej na ekranie telewizora a rozumienie filmu niemego przez dzieci przedszkolne. W: P. Francuz (red.), Psychologiczne aspekty komunikacji audiowizualnej (s. 117-129). Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
- Szubielska, M. (2007). Rozumienie programów telewizyjnych przez dzieci. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
- Szubielska, M. (2007). Rozwój zdolności myślenia metaforycznego u dzieci w okresie średniego dzieciństwa a rozumienie treści obrazowych z okolicy cięć montażowych. W: P. Francuz (red.), Psychologiczne aspekty komunikacji audiowizualnej (s. 87-115). Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
- Szubielska, M., Francuz, P. (2006). Niebezpieczne związki między ścieżkami. Zeszyty telewizyjne, 11, 4-19.
- Francuz, P., Szubielska, M. (2004). Czego możemy nauczyć się o naszej pamięci na podstawie analizy rozpoznawania treści słownych i obrazowych umieszczonych w materiale audiowizualnym w pobliżu cięcia montażowego? W: P. Francuz (red.), Psychologiczne aspekty odbioru telewizji 2 (s. 333-349). Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
- Szubielska, M. (2004). Uwaga i rozumienie w odbiorze przekazu audiowizualnego przez dzieci. W: P. Francuz (red.), Psychologiczne aspekty odbioru telewizji 2 (s. 99-132). Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
- Szubielska, M., Francuz, P. (2004). Zapamiętywanie treści telewizyjnych programów informacyjnych o zróżnicowanym nasyceniu emocjonalnym. W: P. Francuz (red.), Psychologiczne aspekty odbioru telewizji 2 (s. 219-243). Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Autor: Aleksandra Dziak
Ostatnia aktualizacja: 22.10.2013, godz. 13:42 - Aleksandra Dziak
Ostatnia aktualizacja: 22.10.2013, godz. 13:42 - Aleksandra Dziak