Przedsiębiorczość…, czyli?

 

Funkcjonuje obecnie ponad 100! różnych definicji tego pojęcia. Najczęściej przedsiębiorczość rozumiana jest jako prowadzenie własnej działalności, czyli założenie firmy i w konsekwencji generowanie przychodu. Wiemy, że przedsiębiorczość rozumiana tak wąsko, czyli wyłącznie jako forma zdobywania pieniędzy, nie jest dla studentek, studentów pierwszym wyborem zawodowym. Młodzi ludzie wolą „bezpieczną” pracę na etat i jest to całkiem zrozumiałe.

Natomiast Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II ma misję “przedsiębiorczą”, tj. uczelnia poprzez rożne formy aktywności chce zajmować się przedsiębiorczością osób studiujących, by wyposażyć je w kompetencje, wiedzę i przygotować do dorosłego zawodowego życia. W tym celu uczelnia dba o budowanie świadomości i naukę/wzmacnianie postaw przedsiębiorczych.

 

Studenci już na pierwszym roku w ramach semestralnych zajęć pt. “Przedsiębiorczość” tworzą swoje studenckie firmy: od pomysłu do „projektu biznesowego”. W programie przedmiotu oprócz aktywnego uczestnictwa w kreowaniu własnej firmy, studenci uczestniczą w panelu dyskusyjnym z udziałem przedsiębiorców i ekspertów otoczenia biznesu. Rozmowy z praktykami różnych specjalności służą przyjrzeniu się perspektywie osób działających w biznesie.

 


Przed nami 12 edycja Paneli dyskusyjnych nt. przedsiębiorczości pt. “Przedsiębiorczość, czyli…?”.

 

 

W gronie ekspertów chcemy określić istotę przedsiębiorczości, porozmawiać o czynnikach wewnętrznych i zewnętrznych sprzyjających przedsiębiorczości, blaskach i cieniach własnej firmy, potrzebach młodych ludzi w zakresie wspierania ich przedsiębiorczości. By zainspirować studentów do zaangażowania się w organizacje uczelniane, opowiemy historie naszych gości z czasów ich aktywności studenckich, które spożytkowali w pracy najemnej i pracy na swoim.

 

Spotkania są organizowane przez Biuro Karier i Dział Kształcenia jako element semestralnego kursu przedsiębiorczości realizowanego na KUL na każdym kierunku studiów.

 


 

Wydarzenie ma formę zamkniętą – jest adresowane do studentów I roku kilkunastu kierunków, które w semestrze letnim realizują przedmiot “Przedsiębiorczość”. Jednak za zgodą naszych prelegentów panele dyskusyjne zostaną nagrane i udostępnione na kanale YT Biura Karier. Zachęcamy do subskrybowania kanału i śledzenia informacji na fb Biura Karier KUL.

 


Harmonogram paneli dyskusyjnych i lista prelegentów


 
I panel dyskusyjny - 17 kwietnia 2023 r. (poniedziałek)

W spotkaniu wezmą udział studenci następujących kierunków: informatyka, biotechnologia oraz następujący goście:

 

 

Dominika Demczuk - Specjalista ds. projektów, Lubelski Park Naukowo-Technologiczny S.A. W LPNT S.A. zajmuje się realizacją projektów finansowanych ze środków UE i wsparciem przedsiębiorców, aktywnie uczestniczyła przy powstaniu 200 nowych firm w realizowanych w LPNT projektach, tylko w ciągu ostatnich 2 lat. Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Z branżą projektową związana od prawie 7 lat. Aktualnie koordynuje projekty na rozwój przedsiębiorczości realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego. Dodatkowo, posiada doświadczenie w pracy ze środowiskiem akademickim, jednostkami samorządowymi i organizacjami pozarządowymi. Autorka wniosków aplikacyjnych oraz współtwórca publikacji. Prywatnie interesuje się mediacjami, kulturami gospodarczymi kapitalizmu i podróżowaniem.

 

 

Przemysław Śnieżyński - absolwent Wydziału Farmacji Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Od 1994r. Współwłaściciel i Prezes Zarządu MEDISEPT Sp. z o.o. Firma jest laureatem wielu nagród, m. in. Złotego Diamentu Forbesa 2022, czy też Stevie® Awards, zaś Prezes Przemysław Śnieżyński uhonorowany został ostatnio tytułem Ambasadora Lubelskiego Klubu Biznesu.

 

 

Filip Merklejn - jest senior managerem z ponad 20-letnim doświadczeniem w firmach z sektora ICT. Od czterech lat buduje lubelski oddział Grupy Lingaro, który do tej pory zatrudnił ponad sto osób. Jest dumny z tego, że Lingaro dwa lata z rzędu zostało wyróżnione jako drugi najlepszy pracodawca w branży IT w Polsce w anonimowym badaniu pracowników, oraz że oddział lubelski wykazał najwyższe zadowolenie z pracy i motywację do pracy. Prywatnie fan tradycyjnych sztuk walki, współczesnych systemów walki realnej oraz MMA, w wolnych chwilach gra na gitarze i śpiewa.

 

 

Paweł Chyl - prowadzi biznes od 2007 roku w Lublinie. Zaczynał będąc jeszcze studentem Politechniki Lubelskiej. Aktualnie właściciel i Prezes Zarządu Monogo, firmy, która dostarcza narzędzia technologiczne i konsulting dla e-commerce. Buduje ekosystemy B2C, B2B i omnichannel. Monogo zatrudnia przeszło 120 osób, posiada biura w Polsce, Wietnamie i Stanach Zjednoczonych. Paweł prywatnie jest pasjonatem fotografii i wycieczek górskich.

 

 

Spotkanie poprowadzi Piotr Lewandowski.

 

Od dwunastu lat zajmuje się nowymi mediami, komunikacją, Public Relations. Prowadził komunikację KULu, Wschodniego Akceleratora Biznesu, Strefy Pomysłodawcy. Stworzył wiele inicjatywy medialnych, inspiruje studentów do kreatywności i odwagi. Mówi, że życie to maraton, a nie sprint, więc trzeba mądrze rozłożyć siły.

 

 


 

II panel dyskusyjny - 18 kwietnia 2023 r. (wtorek)

W spotkaniu wezmą udział studenci następujących kierunków: retoryka stosowana, sztuczna inteligencja, doradztwo kariery, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, praca socjalna, socjologia, stosunki międzynarodowe, zarządzanie) oraz goście:

 

 

Kasia Jaskółka - pomysłodawczyni, współzałożycielka i współwłaścicielka żłobka a.gugu. Z wykształcenia magister zarządzania; świetnie się odnajduje w świecie zaświadczeń, umów i tabelek (czasem trzeba ją wręcz odciągać od komputera), dlatego z radością pełni funkcję dyrektorki administracyjnej a.gugu. Kocha ład i równowagę, co przekłada się na harmonijną pracę całego żłobka. Każdy, kto tutaj trafia, ma najpierw kontakt właśnie z nią. Odpowiada na wszystkie pytania rodziców z wyrozumiałością i ogromną cierpliwością. To dziewczyna z sercem na dłoni! Prywatnie jest mamą Janka i Jagody. W wyzwaniach zawodowych zawsze wspiera ją ukochany mąż Artur, bez którego nie udałoby się jej godzić życia prywatnego z absorbującym życiem zawodowym.

 

 

Jacek Lipski - Konsultant, przedsiębiorca i szkoleniowiec. Od 18 lat zajmuje się marketingiem. Od 2015 r. prowadzi własną firmę konsultingową specjalizującą się w doradztwie strategicznym dla MŚP i startupów. Wcześniej doświadczenie zawodowe zdobywał w agencji reklamowej Vena Art (Lublin) oraz korporacyjnych działach komunikacji marketingowej (Żagiel S.A., Warszawa) i wewnętrznej (Vattenfall Distribution Poland, Gliwice). Prowadzi zajęcia na UMCS oraz w WSB (Opole, Chorzów, Gdańsk). Ponadto jest trenerem w Startup Academy, ekspertem marketingowym w Instytucie Rozwoju Szkolnictwa Wyższego (IRSW), a także kieruje marketingiem Lublinianki KUL Basketball.

 

 

Kamil Janas -  Przedsiębiorca, Prezes Zarządu Grupy Big City Broker, deweloper, architekt. W swojej działalności skupia się na budowaniu skutecznych zespołów i rozwijaniu ludzi. Jego podejście do zarządzania zespołem opiera się na odnajdywaniu potencjału w swoich pracownikach,  budowaniu pozytywnych relacji i kultury współpracy, co prowadzi do efektywnego wykorzystania zasobów i osiągania wyznaczonych celów. Łączy kompetencje z zakresu zarządzania, sprzedaży, marketingu i architektury.

 

 

Radek Czahajda – Edukator, naukowiec, aktywista. Prezes Fundacji Impossible. Inicjator kilkunastu międzynarodowych projektów społecznych.

 

 

Spotkanie poprowadzi dr Wojciech Wciseł.

 

Wykładowca i pracownik naukowy w Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzania KUL, zastępca dyrektora Akademii Polonijnej KUL, b. pełnomocnik rektora KUL ds. komunikacji i promocji. Członek Zespołu Ekspertów KUL. Prowadzi zajęcia z przedsiębiorczości i tutoringu oraz komunikacji międzykulturowej i międzynarodowej. Od wielu lat związany z dziennikarstwem radiowym (Radio PLUS, Radio eR, Nowe Radio), dziennikarz sportowy w Polskim Radiu Lublin. Autor i realizator licznych projektów w obszarze współpracy międzynarodowej, zaangażowania organizacji pozarządowych w mediach, kampanii społecznych, fundraisingu. Pasjonat piłki ręcznej, żużla. Półmaratończyk z ambicjami i marzeniem maratońskim.

 


 

III panel dyskusyjny - 19 kwietnia 2023 r. (środa)

W spotkaniu wezmą udział studenci następujących kierunków: filologia klasyczna, niderlandzka, polska, germanistyka, italianistyka, historia, historia sztuki, lingwistyka stosowana, teologia oraz zaproszeni goście:

 

 

Dagmara Pakulska – Marketerka, przedsiębiorczyni i wykładowczyni akademicka. Jedna z Top 25 Liderek polskiego LinkedIna według magazynu Forbes Women. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w agencjach marketingowych, by w końcu założyć własną firmę, którą prowadzi od ponad 6 lat. Konsultuje, szkoli i buduje strategie marketingowe zarówno dla dużych, jak i małych marek. Współpracowała już m.in. z TVN, Jeronimo Martins Polska, Żabką, Kino Polska czy mBankiem. Specjalizuje się w social mediach, a jej konikiem są działania organiczne, personal branding oraz employee advocacy. Autorka Niby-Prasówki - zestawu newsów dla branży kreatywnej. Współautorka i opiekunka dwóch kierunków studiów podyplomowych na WSB: Marketing B2B & B2C oraz Social Selling.

 

 

Anna Prończuk-Omiotek - znana w internecie jako AnnaPRO, ponieważ uczy jak robić PROfesjonalny marketing, który wspiera sprzedaż. Konsultant marketingu i sprzedaży online, mówca, certyfikowany trener szkoleń online. Na co dzień pomaga firmom B2B i B2C podnosić efektywność ich działań online i tworzyć powtarzalne procesy dotarcia do klientów docelowych. To co wyróżnia ją od innych konsultantów to koncentracja na wpływie na wyniki biznesowe przy użyciu technik konsultingowych (mapowanie procesów marketingu i sprzedaży oraz ich optymalizacja) i szkoleniowych (warsztaty „celowane” na podstawie zdiagnozowanych wcześniej potrzeb).

 

 

Grzegorz Gruza - doradca zarządów, strateg biznesu, certyfikowany trener przywództwa, mentor i coach, Prezes Zarządu firmy konsultingowej Business Masters sp. z o.o.

 

Od 19 lat jest przedsiębiorcą, konsultantem i strategiem biznesu. Doradza, prowadzi szkolenia i mentoringi, które wspierają przedsiębiorców i menadżerów w maksymalnym wykorzystywaniu własnego potencjału i talentów. Ma własne, bogate doświadczenie biznesowe w następujących branżach: doradczo-szkoleniowej, edukacyjnej, gastronomicznej oraz IT. Jedną z Jego spółek działa od 8 lat bez osobistego zaangażowania operacyjnego, na wysokiej marży i stale podnosi roczny obrót.

 

Jest absolwentem studiów magisterskich (Instytut Nauk o Ziemi/UMCS), Public Relations (WSPA Lublin), studiowałem na kierunku MBA (Business Center Club/Erasmus University).

Posiada kompetencje mentora biznesu potwierdzone certyfikatem. Jest też certyfikowanym coachem i trenerem przywództwa Maxwell Leadership Certified Team.

 

Skutecznie doradza zarówno średnim firmom w fazie wzrostu i rozwoju jak i dużym organizacjom. Pracuję doradczo-szkoleniowo w Polsce i za granicą. Jest wykładową Akademii im. Leona Koźmińskiego i Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie.

 

Pracował w Polsce i Wielkiej Brytanii z menadżerami blisko 100 firm, z których część to: Toyota, Philips, Volvo, Craft Foods, Nestle, 3M czy FOSS.

 

 

Łukasz Mrzygłód - tłumacz języka czeskiego i chorwackiego, prezes Bałtyckiego Stowarzyszenia Tłumaczy, wiceprzewodniczący Związku Zawodowego Tłumaczy Przysięgłych w Polsce. Tłumacz przysięgły w Polsce, Czechach i Chorwacji. Od 2017 r. pracuje również jako tłumacz-freelancer TSUE. Prowadzi szkolenia dla tłumaczy w zakresie marketingu i optymalizacji pracy.

 

 

Spotkanie poprowadzi dr Małgorzata Torój.

 

Certyfikowany coach ICF na poziomie Professional Certified Coach (PCC), Erickson Certified Professional Coach (ECPC). Certyfikowany trener FRIS® i praktyk IFS. Ukończyła kurs logoterapii International Association of Logotherapy and Existential Analysis at the Victor Frankl Institute Vienna and Institute of Biofeedback and Noo- psychosomatic, Kurs Podstawowy Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR I) oraz Szkołę Coachingu Zespołowego i Grupowego NOVO. Ponadto jest Superwizorem Coachingu. Od ponad 18 lat, jako psycholog i coach, zawodowo wspiera ludzi w rozwoju ich potencjału, szczególnie w obszarze kompetencji menedżerskich, komunikacyjnych i zarządzania swoimi emocjami. Pomaga czuć się sobą w swoich rolach i otwierać na nowe wyzwania, a przy tym dbać o skuteczność w działaniu, zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym.


 

IV panel dyskusyjny - 21 kwietnia 2023 r. (piątek)

W spotkaniu wezmą udział studenci następujących kierunków: informatyka grupa w j. angielskim oraz goście:

 

 

Phillip Poynton  - An experienced and certified recruiter with over 16 years experience in the business. For the past four years I have been solely focusing on recruiting top Salesforce talent and have built a reputation of being one of Poland's leading Salesforce recruiters. A huge LinkedIn enthusiast since 2009. Privately, a proud father of two beautiful girls, husband to a brilliant Salesforce Consultant, an active promoter of the City of Lublin, and an enthusiast of networking who enjoys meeting people from all walks of life.

 

 

Patryk Omiotek - I'm a programmer and IT trainer in web development areas. Recently in Ramp, I've been working on adopting web3 and easy crypto onboarding, so that your grandma can easily buy and sell crypto easily. I'm the author of a couple online courses and products. I take my backpack and travel to awesome places in my spare time.

 

 

Spotkanie poprowadzi prof. dr hab. Tomasz Stuczyński. 

 

Professor Tomasz Stuczyński is a specialist in earth sciences and environmental engineering. Author and co-author of over 130 articles in peer-reviewed international journals. Co-founder and long-term manager of an analytical laboratory specializing in environmental testing, currently operating in the structures of the international SGS company with a global reach. Responsible for many years at SGS for developing the environmental business in 12 countries of Central Europe. An active investor in projects related to, among others, medicine and obtaining biologically active compounds from plants. Member of the Bridge Alfa project investment committee implemented by the Kvarko Fund. An expert involved in restructuring projects for commercial analytical laboratories, implemented, among others, in the USA (2018) and Malaysia (2019). Member of advisory teams involved in evaluating the environmental and economic effects of common agricultural policy instruments in Poland. The academic teacher conducting classes and workshops in soil science, landscape architecture, entrepreneurship, and modelling in spatial management.

Autor: Marta Szymańska-Jarosz
Ostatnia aktualizacja: 19.04.2023, godz. 07:26 - Marta Szymańska-Jarosz